Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veronpalautuksia saavat köyhät!

Vierailija
13.12.2018 |

Laittakaapa osa ainakin säästöön niin ei tarvitse tammikuussa vinkua, kun ei ole rahaa. Niitä ei tarvitse heti tuhlata jonnin joutavaan 😘

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sossun TUILLA elää niin miksi ihmeessä ne palautukset ei vähentäisi tukea. Jos saat muualta rahaa, miksi olisit yhteiskunnan elätettävä?

Vierailija
22/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, laitan mun 9 euron veronpalautuksesta nyt sen 5 euroa säästöön. Kyllä tammikuu tulee olemaan juhlan aikaa!

Tässä on se yleisin miksi monella ei niitä säästöjä ei ole. Ajatellaan ettei säästäminen kannata kun saan vaan pari euroo  kuussa säästöön. Ja kuinka paljon nämä samat ihmiset laittaa sen pari euroa ihan turhaan kun se on vaan pari euroo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi säästää kun pitää maksaa sähkö ja vesilaskut ja toimeentulotukea ei voi saada moneen kuukauteen

Saat niin paljon palautuksia ettet saa moneen kuukauteen toimeentulotukea, mutta silti ei voi yhtään säästää. Jep jep. Ollaan asian ytimessä.

Niin no, jos toimeentulotukea ei tipu niin kauan kuin palautuksesta riittää toimeentulotukea vastaavia summia, niin pakkohan siitä on säästää alkuvuoden ruoka- ja laskurahat.... eikö?

Ohis

Vierailija
24/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa myös jo aiemmin kriitikko Jukka Miettinen kiinnitti huomiota siihen, miten laiskasti baletissa yritetään olla hauskoja (lihavien ihmisten kustannuksella) :

"KOMIIKKA ja baletti eivät tahdo oikein sopia yhteen. Komiikasta tulee usein ylilyövää ja pakotetun oloista. Niin käy Tuhkimossakin häijyjen sisarpuolten kohdalla. Usein on ollut tapana, että heitä esittävät miestanssijat. Tästä käytännöstä koreografi on kuitenkin luopunut. Olisikin kornia, jos ”miehet mekoissa” viihdyttäisivät vanhaan tapaan nykyäänkin, kun Helsingin suosituimpiin produktioihin kuuluu koskettava Kinky Boots.

Kovin paljon onnistuneempi ratkaisu ei ole sekään, että toinen sisarpuoli, Perso, esitetään nyt vaahtomuovilla topattuna pullukkana, joka mättää itseensä taukoamatta herkkuja. Ehkä komiikan oletetaan syntyvän siitä, että rehevä ihminen yrittää tanssia hoikille ihmisille varattua balettia.

Salla Eerola ottaa Person roolistaan irti minkä voi. Toisen sisarpuolen, Rebecca Kingin esittämän Nirson, lyhyt soolo tanssijaiskohtauksessa kuuluu kuitenkin illan huippuhetkiin."

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005910407.html

Vierailija
25/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on näitä kultalusikka poikittain p*rseessä syntyneitä ja eläviä, joille "köyhyysrajalla eläminen" on ollut sitä, kun Fazerin sinisen sijasta on joutunut ostamaan Pirkka-suklaalevyn. 

Todella taloudellisesti ahtaalla elävillä jokainen sentti menee elämiskuluihin. Tosin aloittajasta varmaan sähkö- ja puhelinlaskukin ovat "jonnin joutavia", rahaahan tulee seinästä ja sähkö töpselistä.

Tämä kommentti kertoo, millaisissa pilvilinnoissa aloittaja elää - tuskin on koskaan joutunut elämään tukien varassa, koska muuten tietäisi miten tukia myönnetään tai laitetaan katkolle:

"Saat niin paljon palautuksia ettet saa moneen kuukauteen toimeentulotukea, mutta silti ei voi yhtään säästää." 

Kun sitä toimeentulotukea ei saa, ne veronpalautukset on nimenomaan käytettävä siihen arkielämään johon se toimeentulotuki myönnetään. 

Köyhyysraja on ihan virallisesti määritelty. Miksi minä en saa pienituloisena muistuttaa omasta vastuusta. Jos itkisin täällä kun rahat ei riitä niin muut köyhät komppaisi mutta kun olenkin sitä mieltä, että omasta taloudesta on kannettava vastuu niin olenkin kultalusikka suussa syntynyt, empatiakyvytön jolle toivotaan yhtä jos toista. Itse asiassa muuten Pirkan suklaa ei ole edes juuri halvempaa kuin Fazer. 😁 Toimeentulotuki on hyvä ja siitä todellakin voi säästää. Pienituloinen työssäkäyvä voi olla vielä tiukemmilla ja silti säästää. Ennakointia, ennakointia. Arvauksesi meni muuten pahasti pieleen.

Vierailija
26/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karma kirjoitti:

Toivottavasti köyhyys osuu joskus apn kohdalle ja kovaa.

Toivon että ap saa joululahjaksi aivot ja oppii myös käyttämään niitä.

PS. Myötätunto korreloi fiksuuden kanssa.

Luultavasti selkärankakin tulisi tarpeeseen.

Hyvin usein nämä köyhiä haukkuvat/trollaavat ovat itse lusmuista lusmuimpia.

Vierailija
27/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, laitan mun 9 euron veronpalautuksesta nyt sen 5 euroa säästöön. Kyllä tammikuu tulee olemaan juhlan aikaa!

Tässä on se yleisin miksi monella ei niitä säästöjä ei ole. Ajatellaan ettei säästäminen kannata kun saan vaan pari euroo  kuussa säästöön. Ja kuinka paljon nämä samat ihmiset laittaa sen pari euroa ihan turhaan kun se on vaan pari euroo.

Juuri näin! Mulla on usea tonni tilillä, samoin lapsilla muutamia satasia. Ja nää koostuu suurelta osin pikkusummista. Avioero vei kaiken, mutta siitä taas pikkuhiljaa säästöön.

Vierailija
28/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se 5 euroa on eteen päin. Joka kuukausi 5 euroa säästöön on jo kinkkurahat jouluna. Pitää ajatella pitkäjänteisesti.

Miksi köyhä yksinasuva ostaisi kinkun? Siitähän menisi ihan törkeästi hukkaan ruokaa (ja rahaa). 

Totta. Kyllä se sitten kannattaa tuhlata kokonaan 😂 voi luoja näitä vastauksia...

Kuka puhui mistään tuhlauksesta? Totesin vain, että sinun ideasi säästämisestä kinkkuun on tosi tyhmä. 

Vierailija
29/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kyllä ihan säästöjä. Kunhan vain naureskelin sille, että AP kuvittelee kaikkien köyhien saavan isojakin summia veronpalautuksia. Jotkut, varsinkin ne jotka ovat olleet pitkään köyhyydessä eivät saa yhtään. 

Vierailija
30/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi säästää kun pitää maksaa sähkö ja vesilaskut ja toimeentulotukea ei voi saada moneen kuukauteen

Saat niin paljon palautuksia ettet saa moneen kuukauteen toimeentulotukea, mutta silti ei voi yhtään säästää. Jep jep. Ollaan asian ytimessä.

Niin no, jos toimeentulotukea ei tipu niin kauan kuin palautuksesta riittää toimeentulotukea vastaavia summia, niin pakkohan siitä on säästää alkuvuoden ruoka- ja laskurahat.... eikö?

Ohis

Nimenomaan pitäisi säästää!

Vierailija
31/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle toimeentulorajan pärjäävä saa toimeentulotukea vasta sitten kun veronpalautus on "jyvitetty" seuraaville kolmelle kuukaudelle.

Näin ollen toimeentulotuella elävä ei voi "säästää" mitään, koska toimeentulotuki on laskettu pois noilta kuukausilta ja hänen on kaikki yli 50euroa menevä tulo jaettava toimeentulorahoiksi. 

Ei toimeentulotukea niin vain "anneta" esimerkiksi pitkäaikaistyöttömille. Toimeentulotukea on haettava joka kuukausi erikseen, kulutositteineen ja tulotositteineen ja tiliotteineen. Nämä vaaditaan.

Sitten odotetaan mikä on Kelan päätös perusteineen ja omine  laskelmineen missä omat kriteerit ja standardit minkä mukaan pennilleen tarkkaan lasketaan . Hakija perheineen odottaa kiltisti myönnetäänkö vai ei. Mikäli puuttuu jotain liitteitä mikä myöhästyttää käsittelyä niin esim laskujen eräpäiväthän ei odota. Myöskään maksuaikaa ei voi pyytää laskuttajilta koska hakija ei voi tietää mihin mennessä  tt-päätös tulee. 7 päivän kelalle määrätty tttuen-normikäsittelyaika paukkuu turhan usein.

Joku pöljä tuollaista elämää sitten vielä kadehtii. Jotkut taas vastustaa kiivaasti perustuloa koska heidän mielestään ahdingossa olevia tuleekin pitää polvillaan.

Vierailija
32/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kyllä ihan säästöjä. Kunhan vain naureskelin sille, että AP kuvittelee kaikkien köyhien saavan isojakin summia veronpalautuksia. Jotkut, varsinkin ne jotka ovat olleet pitkään köyhyydessä eivät saa yhtään. 

Toki olisi voinut aloitukseen laittaa että ne jotka saavat esimerkiksi 500 >

Vierailija
33/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle toimeentulorajan pärjäävä saa toimeentulotukea vasta sitten kun veronpalautus on "jyvitetty" seuraaville kolmelle kuukaudelle.

Näin ollen toimeentulotuella elävä ei voi "säästää" mitään, koska toimeentulotuki on laskettu pois noilta kuukausilta ja hänen on kaikki yli 50euroa menevä tulo jaettava toimeentulorahoiksi. 

Ei toimeentulotukea niin vain "anneta" esimerkiksi pitkäaikaistyöttömille. Toimeentulotukea on haettava joka kuukausi erikseen, kulutositteineen ja tulotositteineen ja tiliotteineen. Nämä vaaditaan.

Sitten odotetaan mikä on Kelan päätös perusteineen ja omine  laskelmineen missä omat kriteerit ja standardit minkä mukaan pennilleen tarkkaan lasketaan . Hakija perheineen odottaa kiltisti myönnetäänkö vai ei. Mikäli puuttuu jotain liitteitä mikä myöhästyttää käsittelyä niin esim laskujen eräpäiväthän ei odota. Myöskään maksuaikaa ei voi pyytää laskuttajilta koska hakija ei voi tietää mihin mennessä  tt-päätös tulee. 7 päivän kelalle määrätty tttuen-normikäsittelyaika paukkuu turhan usein.

Joku pöljä tuollaista elämää sitten vielä kadehtii. Jotkut taas vastustaa kiivaasti perustuloa koska heidän mielestään ahdingossa olevia tuleekin pitää polvillaan.

Ensinnäkin, mä tiedän että joillekin tehdään päätös esimerkiksi 3 kuukaudelle, joka on kyllä hullua. Maksuaikaa voi todellakin pyytää ja sitä usein annetaankin 😊

Vierailija
34/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeasti päätin että tilillä oltava enemmän rahaa kuin 2-4 euroa loppukuusta.  Onni ettei isoja laskujakaan.

Vierailija
35/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oikeasti päätin että tilillä oltava enemmän rahaa kuin 2-4 euroa loppukuusta.  Onni ettei isoja laskujakaan.

Mahtavaa! 😊 Mulle sopii parhaiten se, että siirrän eri tilille, mutta jokaisella oma tyyli.

Vierailija
36/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhoja ja hiutaleita saa halvalla,leipominen on ihan hauskaa.

Vierailija
37/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Mulla on usea tonni tilillä, samoin lapsilla muutamia satasia. Ja nää koostuu suurelta osin pikkusummista. Avioero vei kaiken, mutta siitä taas pikkuhiljaa säästöön.

Iso osa tuensaajista tuhlaa vähintään puolet maksupäivänä ja parin viikon päästä valitetaan kun ei ole ruokarahaa.

Vierailija
38/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olis tullut yli 700€, mulla ei ole ikinä ollut tilillä niin paljon. Ulosottoon meni

Vierailija
39/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle olis tullut yli 700€, mulla ei ole ikinä ollut tilillä niin paljon. Ulosottoon meni

Niin no, todennäköisesti olet tuhlannut etukäteen nämä rahat. Velat on maksettava.

Vierailija
40/45 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä köyhä saisi isot palautukset? Itse saan muutaman kympin, joista iso osa menee lainan korkoihin.