Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki ovat nykyään masentuneita?

Vierailija
12.12.2018 |

Siis kaikki! Onneksi ainakaan vielä kukaan oman perheen jäsen ole masentunut. Muuten niin kaverit kuin myös työkaverit ovat masentuneita ja sanovat, etten ymmärrä kuinka vaikeaa heillä on.

Mikä masentaa juuri nyt? Haluan ymmärtää. Olen yrittänyt keskustella mutta monesti levy on jäänyt jumiin johonkin menneisyyden kohdalle, jolloin asuinkumppani ja elämäntilannekin oli täysin toinen. Kannattaako sitä exää muistella ja masentua nyt jos jutusta ei tullut mitään ja nykyisen kanssa homma toimii?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, pienituloisten määrä ei ole liikkunut mihinkään suuntaan viimeisen 15 vuoden aikana (Tosin vuonna 2013 käytiin hetkellisesti huipulla, mutta tilanne on siitä parantunut joka vuosi).

Joo ja tuloerot eivät ole kasvaneet sitten vuoden 1999. Vakiona on myös pysynyt toteamus "aina ne tuloerot vaan kasvaa, rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy". Mar mar mar.

Vierailija
62/66 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin masennuksen aiheuttaa suolisto joka ihan sökönä. Ruokavaliot haastavia ja näyttäisi että täytyisi aloittaa kokonaan VHH ruokavalio että olisi parempi. Huono suolisto näkyy myös ihossa. Yhdistän tämän masennukseen.

Ja masennukseni on sitä, että vaikka elämäni on joka ikiseltä osa-alueelta todella hyvää ja olen henkisesti hyvässä tasapainossa, en saa iloa asioista joista pitäisi saada. Olen kokoajan väsynyt, henkisesti ja fyysisesti. En saa itseäni aamuisin ylös sängystä vaikka kuinka yritän, enkä saa mitään aikaan kotona. Työ menee rima hipoen.

Uskon vahvasti että ruoka ja suolisto ovat avain asemassa suomalaisten masennuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse masennuin kun en saavuttanut mitään unelmistani, olen ollut liian selkärangaton kuin kilttikin. Juna meni jo ja jäljellä on vain tuulenhuuhtoma peppu ja työkyvyttömyyseläke. Ei montaa syytä elää.

64/66 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nelikymppinen naisserkku, joka on pitkällä saikulla masennuksen takia. Hänellä on hyväpalkkainen vakituinen työ, hyvä aviomies, jolla myls on hyväpalkkainen vakkarityö, yksi aikuinen lapsi, joka opiskelee, ja on lemmikkejä kotona ja paljon kavereita, ja silti hän on masentunut

Vierailija
65/66 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä masentaa jatkuva väsymys ja totaalinen uupumus. Olem vuosia taistellut sen kanssa ja syönyt aina todella terveellisesti, liikkunut säännöllisesti ja tehnyt todella töitä terveyteni eteen, silti mikään ei tuo vastetta.

On pari väsyttävää kroonista sairautta munuaisten ja kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta lääkityskään ei ole auttanut.

Ja ferritiini on yli sata, D- ja B12-vitamiinitasot ovat erittäin hyvät kuten foolihappokin.

Mutta kun elämä on yhtä taistelua väsymyksen kanssa, pelkkää sumua, muistihäiriöitä jne. Niin viimein se alkoi masentaa vaikka pitkään taisteli vastaan. Kymmenen vuotta mennyt elämässä hukkaan, mennyt elämä ohi.

Borrelioosi? Suomessa sitä ei osata tutkia ja todeta vieläkään.

Vierailija
66/66 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38v ja lähipiiriissäni on nöin keski-iän kynnyksellä puhjennut  usealle masennus, myös minulle!

Mahdollisia syitä ovat ongelmat työpaikassa (mutta  ei uskalla vaihtaa kun pelkää jäävänsä työttömäksi), ikääntyvien vanhempien kasvava avuntarve,  teinien perseilyt, lasten muuttaminen kotoa,  oma rapistuminen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä