Mies, lapset ja isovanhemmat haluaa sukujoulun meillä, minä ainoana en
Menin heikkona hetkenä suostumaan ja nyt ahdistaa enemmän ja enemmän ja tekisi mieli perua koko homma. Vieläkö voi? Tekisi vaan mieli sanoa miehelle, että jos hän raahaa sukulaiset meille, niin minä vietän jouluni yksin hotellissa.
Kommentit (694)
Vierailija kirjoitti:
"Katsokaa, näin minä makaan. Lasten joululla ei ole mitään merkitystä!".
t.aloittaja
Katsokaa näin minä makaan ja pistän vaimon siivoamaan, leipomaan, tekemään jouluruokia, ostamaan lahjoja, paketoimaan ne ja viihdyttämään vieraita, mikäli ei sitten ole jo jälkiruoan jälkeen nukahtanut.
t. aloittajan mies
Vierailija kirjoitti:
ap on hyvä ja tekee itsestään lasun, ja ei tarvitse miettiä joulua, eikä ehkä lapsiakaan jatkossa
Lasua ei tehdä aikuisesta, tosin mies kuulostaa sen verran lapselliselta että ehkä hänestä se voisi onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmistö voittaa. Sori. Millä yksinoikeudella sinä saisit peruuttaa sovitut suunnitelmat joita muut odottavat innoissaan?
Minä en halua enkä jaksa ja silti minun pitäisi kantaa päävastuu järjestelyistä.
ap
Jos sinulla on päävastuu niin sitten johtajana delegoit homman. Paperille tehtävät jakoon. Sukulaisille voit pistää listan ruoista, jotka he tuovat mukanaan.
Delegoin jo kaiken miehelle. Jos hän kerran haluaa jouluvieraita, tehköön sitten jotain asian hyväksi. Mies voi itsekin laittaa listan tuotavista ruuista, miksi juuri minun se pitäisi tehdä. Ärsyttää tämä asenne, että naisen pitäisi organisoida kotitalousjutut ja mies sitten häärii pikku apulaisena käskyjä toteuttamassa.
ap
Valivali. Älä ihmettele jos eräänä kauniina päivänä oletkin eronnut nainen. Johtuu asenteestasi. Se on todella masentava ja ikävä.
Hmm, minusta masentavampi asenne on sillä, joka kutsuu porukkaa yhteiseen kotiin vastoin toisen tahtoa ja olettaa, että se toinen siivoaa, tekee ruoat ja järjestää sängyt yövieraille jne.
MISSÄ LUKI ETTÄ MIES EI TEE MITÄÄN?
-eri
Ap sanoi, että "minun pitäisi kantaa päävastuu järjestelyistä" <- ja tämä oli juuri se, mitä ap ei halunnut. Sanotaan sitten vaikka, että on masentava asenne, että voi kutsua yhteiseen kotiin porukkaa ja olettaa, että toinen kantaa päävastuun järjestelyistä, ja itse (mahdollisesti) auttelee jossain.
Tässä on nyt vikana että ap meni heikkona hetkenä lupaamaan että heillä voi ne sukujoulut juhlia.
Joten ap, ap:n mies ja lapset nyt hoitaa yhdessä hommat tänä vuonna. Ja ikinä ei pidä enää mennä lupaamaan mitään jos ei jaksa.
Jouluruuat ja juomat nyyttäri-periaatteella niin kaikki tekee osansa. Ap valjastaa hommiin oman sukunsa ja mies oman sukunsa. Jos joulu vietetään yhdessä niin se joulu tehdään myös yhdessä.
Ja ap muistaa sitten ensi jouluna ja juhannuksena sanoa EI!
Kaikki jotka jää yöksi niin tuokoon omat lakanat ja pyyhkeet mukanaan niin pykkirumba ei ole joulun jälkeen niin mahdoton. Ja jos nyyttäri-joulusta ja yhdessä tekemisestä valitetaan niin ei tarvitse tulla.
Ap:n passaus ja palvelutoimisto on kiinni jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmistö voittaa. Sori. Millä yksinoikeudella sinä saisit peruuttaa sovitut suunnitelmat joita muut odottavat innoissaan?
Minä en halua enkä jaksa ja silti minun pitäisi kantaa päävastuu järjestelyistä.
ap
Miksi ihmeessä menit sitten suostumaan?! Kannattaako se enää valittaa, jos on ns. jo paskat housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko homma menossa siihen, että sinä järjestät ja muut tulee valmiin päälle? Älä suostu tähän, vaan delegoi asioita ihmisille.
Tai mitäpä jos mies delegoisi? Ap voi sitten auttaa jossain miehen hyväksi katsomissa pikkujutuissa.
Esim. miehen leipomien piparkakkujen koristelu voisi olla rentouttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Katsokaa, näin minä makaan. Lasten joululla ei ole mitään merkitystä!".
t.aloittaja
Katsokaa näin minä makaan ja pistän vaimon siivoamaan, leipomaan, tekemään jouluruokia, ostamaan lahjoja, paketoimaan ne ja viihdyttämään vieraita, mikäli ei sitten ole jo jälkiruoan jälkeen nukahtanut.
t. aloittajan mies
Siivoaminen yhdessä, lahjat on ostettu jo aikoja sitten ja suurimman osan saa valmiiksi paketoituina kaupoista. Ruoissa ei ole mitään tekemistä tai laittamista, paitsi ehkä einesmammoille.
Mutta kaikesta saa keksittyä infernaalisia tarinoita niin halutessaan,
ja palstamammat ovat valehtelun, liioittelun ja vääristelyn mestareita.
Ap voi toki mennä hotelliin makaamaan, muut hoitaakoon aloittajan lasten joulun.
Entä jos ap haluaisi jouluvieraita ja mies ei, pitäisikö miehen silloin suunnitella kaikki niin kuin nyt aloittajalle ehdotetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä IHMEEN SUUNNITTELEMISTA joulussa on, arvon palstavalaat?
Järjestä joskus juhlat, niin ehkä ymmärrät.
Montako tuntia "metatöitä" joudut tekemään, että saat kauppalapulle kinkun ja muut jouluruoat, sekä oivallettua sen että joulukukkia ja -kuusikin olisi ihan jees?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei sun muuten tartte. Mies hoitakoon järjestelyt, oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako tuntia "metatöitä" joudut tekemään, että saat kauppalapulle kinkun ja muut jouluruoat, sekä oivallettua sen että joulukukkia ja -kuusikin olisi ihan jees?
No eiköhän ap:lle riittäisi, että mies siivoaisi, petaisi yövieraille sängyt ja kävisi kaupassa hakemassa ruoat ja pääosin valmistaisi ne. Jos tähän ei liity metatyötä, niin sitä mukavampi miehelle, vai?
Minä niin ymmärrän sinua ap.Ei olisi mitään hätää ,jos miehesi on touhukas ja ottaa päävastuun.Te molemmat ilmoitatte omille sukulaisillenne , että ottavat lakanat mukaan.
Osoitat heille petipaikat illalla,kukin saa petata itse.
Samoin ilmoitatte kuka tuo mitäkin laatikoita,kaloja tai juomia.Kerrotte vain ilmoitusluontoisena asiana,todeten ,ettei tule tuotua samoja ruokia jne.
Jos ens jouluna haluatte olla oman perheen kesken ,sovitte sen jo nyt ennen joulua miehenne kanssa .Mikäli tämä ei onnistu ,ilmoitat iloisesti jouluaterialla ,miten on mukavaa tulla seuraavana jouluna veljenne/sisarenne tai muun sukulaisen valmiiseen jouluun.( minä en saksaisi tuollaista rumbaa)
Meillä suvussa on ihan päivänselvää että jos joulua mennään jollekkin viettämään niin kaikki touhutaan ja järjestetään sitä, ei todellakaan niin että asukkaat hoitaa. Ettekö sen verran suutanne saa auki että sopisitte miten yhdessä saisitte tehtyä niin olisi kivaa kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä suvussa on ihan päivänselvää että jos joulua mennään jollekkin viettämään niin kaikki touhutaan ja järjestetään sitä, ei todellakaan niin että asukkaat hoitaa. Ettekö sen verran suutanne saa auki että sopisitte miten yhdessä saisitte tehtyä niin olisi kivaa kaikilla.
Ei se käy.
Palstamammat ennemmin makaa av-palstalla märisemässä ja nillittämässä. Joulukin on niin vaikeaa suunnitella ja ennakoida, eihän se ole kuin joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luulet tämän riittävän, niin siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ap haluaisi jouluvieraita ja mies ei, pitäisikö miehen silloin suunnitella kaikki niin kuin nyt aloittajalle ehdotetaan?
Ei tietenkään. Vaimo halusi vieraat, vaimo huolehtii. Mies voi vähän autella, vaikka viedä lapset hoploppiin että äiti saa rauhassa siivota.
Kaikesta taas saat ongelman aikaiseksi. Ja miksi suostuit, jos nyt perut? Vähän selkärankaa.
Kaikki kiva yhteinen on kiellettyä, kun Suomessa ollaan.
Pyydä miehen ystäviä apuun siivoamaan... ehkä he esimerkillään innostavat miehesikin joulusiivoukseen mukaan.