Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies, lapset ja isovanhemmat haluaa sukujoulun meillä, minä ainoana en

Vierailija
12.12.2018 |

Menin heikkona hetkenä suostumaan ja nyt ahdistaa enemmän ja enemmän ja tekisi mieli perua koko homma. Vieläkö voi? Tekisi vaan mieli sanoa miehelle, että jos hän raahaa sukulaiset meille, niin minä vietän jouluni yksin hotellissa.

Kommentit (694)

Vierailija
41/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin miehelle, että hoitaa itse kaiken jos kerran haluaa sukulaiset kylään. "Niin mut siinähän on hirveesti tehtävää." Pikkuhomma se vielä aamulla miehen mielestä oli. Käskin miettiä mitä haluaa ja infota isovanhempia, saa nähdä mitä tapahtuu.

ap

Onko pohjimmainen syy että kenties inhoat miehesi sukulaisia?

Silloinhan ongelma on sinun pääsi sisällä.

Sano hänelle suoraan, että inhoat heitä, etkä halua nähdä heitä.

Kaikkein reiluinta olisi, että kertoisit tämän heille jokaiselle suoraan.

Jos tässä on inhosta kyse, niin sitten inhoan myös omia sukulaisiani.

ap

Vierailija
42/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se sunki koti oo nii sano että ei tartte tulla viettään mitään perhejoulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettäkää yksinkertainen, perinteinen joulu. Se on vaivaton, mutta tunnelmaltaan lämmin ja läheinen.

Ruuaksi perinteinen lanttukiisseli, jota syntyy suuressa padassa helposti kaksikymmentäkin litraa. Joulun kunniaksi sekaan voi heitellä höysteeksi kaupan valmislihapullia tai jos vieraat ovat vaativia ja kranttuja, savukinkun paloja.

Kilju pöhisemään heti. Kymmenenkin päivän käymisellä saa vankkaa tavaraa, kunhan aineet ovat oikeat. Tonkka korkataan joulurauhan julistusta kuunnellessa ja juhlat päättyvät kiljumäskin syömiseen Tapaninpäivän iltana.

Perheen pienimmille perinnejoulun viettämisestä jää kaunis muisto koko loppuiäksi ja siitä voi tulla heille pysyvä kaunis traditio.

Vierailija
44/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmistö voittaa. Sori. Millä yksinoikeudella sinä saisit peruuttaa sovitut suunnitelmat joita muut odottavat innoissaan?

Minä en halua enkä jaksa ja silti minun pitäisi kantaa päävastuu järjestelyistä.

ap

Jos sinulla on päävastuu niin sitten johtajana delegoit homman. Paperille tehtävät jakoon. Sukulaisille voit pistää listan ruoista, jotka he tuovat mukanaan.

Delegoin jo kaiken miehelle. Jos hän kerran haluaa jouluvieraita, tehköön sitten jotain asian hyväksi. Mies voi itsekin laittaa listan tuotavista ruuista, miksi juuri minun se pitäisi tehdä. Ärsyttää tämä asenne, että naisen pitäisi organisoida kotitalousjutut ja mies sitten häärii pikku apulaisena käskyjä toteuttamassa.

ap

Valivali. Älä ihmettele jos eräänä kauniina päivänä oletkin eronnut nainen. Johtuu asenteestasi. Se on todella masentava ja ikävä.

Mieluummin eronnut kuin aikuisen miehen varaäiti. Ei nainen hitto vie ole kotiapulainen, kyllä talouden toiselta aikuiselta saa vaatia ihan samanlaista vastuuta ja osallistumista.

ap

Vierailija
45/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmistö voittaa. Sori. Millä yksinoikeudella sinä saisit peruuttaa sovitut suunnitelmat joita muut odottavat innoissaan?

Minä en halua enkä jaksa ja silti minun pitäisi kantaa päävastuu järjestelyistä.

ap

Jos sinulla on päävastuu niin sitten johtajana delegoit homman. Paperille tehtävät jakoon. Sukulaisille voit pistää listan ruoista, jotka he tuovat mukanaan.

Delegoin jo kaiken miehelle. Jos hän kerran haluaa jouluvieraita, tehköön sitten jotain asian hyväksi. Mies voi itsekin laittaa listan tuotavista ruuista, miksi juuri minun se pitäisi tehdä. Ärsyttää tämä asenne, että naisen pitäisi organisoida kotitalousjutut ja mies sitten häärii pikku apulaisena käskyjä toteuttamassa.

ap

Hyvä! Miehellä on vastuu, kun hän sitä sukujoulua haluaa. Ihanaa, että nykyajan naiset eivät enää alistu tekemään yksin kaikkea, vaan odottavat miehenkin tekevän osansa.

Voin vain kuvitella, miten ap:hen olisi suhtauduttu  vaikka 1950-luvulla, mahtavaa, että on tultu eteenpäin niistä ajoista.

Vierailija
46/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko homma menossa siihen, että sinä järjestät ja muut tulee valmiin päälle? Älä suostu tähän, vaan delegoi asioita ihmisille. 

Vierailija
47/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteet kunniaan kirjoitti:

Viettäkää yksinkertainen, perinteinen joulu. Se on vaivaton, mutta tunnelmaltaan lämmin ja läheinen.

Ruuaksi perinteinen lanttukiisseli, jota syntyy suuressa padassa helposti kaksikymmentäkin litraa. Joulun kunniaksi sekaan voi heitellä höysteeksi kaupan valmislihapullia tai jos vieraat ovat vaativia ja kranttuja, savukinkun paloja.

Kilju pöhisemään heti. Kymmenenkin päivän käymisellä saa vankkaa tavaraa, kunhan aineet ovat oikeat. Tonkka korkataan joulurauhan julistusta kuunnellessa ja juhlat päättyvät kiljumäskin syömiseen Tapaninpäivän iltana.

Perheen pienimmille perinnejoulun viettämisestä jää kaunis muisto koko loppuiäksi ja siitä voi tulla heille pysyvä kaunis traditio.

Hieno idea. Mies keittelee lanttukiisselin ja isovanhemmat hoitavat kiljunteon. Sinä vaan nappailet juomaa löylykauhalla, möliset ja kiljahtelet.

Vierailija
48/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Valivali. Älä ihmettele jos eräänä kauniina päivänä oletkin eronnut nainen. Johtuu asenteestasi. Se on todella masentava ja ikävä.

Mieluummin eronnut kuin aikuisen miehen varaäiti. Ei nainen hitto vie ole kotiapulainen, kyllä talouden toiselta aikuiselta saa vaatia ihan samanlaista vastuuta ja osallistumista.

ap

Ette osaa jakaa hommia? Lastesi toiveet eivät merkkaa sinulle mitään? Unelma-äiti ja -vaimo

Vierailija
49/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Hmm, minusta masentavampi asenne on sillä, joka kutsuu porukkaa yhteiseen kotiin vastoin toisen tahtoa ja olettaa, että se toinen siivoaa, tekee ruoat ja järjestää sängyt yövieraille jne.

Vierailija
50/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenako jouluna ap on muuten loisinut appivanhemmillaan jouluna tekemättä mitään? 

Vierailija
51/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko homma menossa siihen, että sinä järjestät ja muut tulee valmiin päälle? Älä suostu tähän, vaan delegoi asioita ihmisille. 

Tai mitäpä jos mies delegoisi? Ap voi sitten auttaa jossain miehen hyväksi katsomissa pikkujutuissa.

Vierailija
52/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei siis meinannut edes siivota jouluksi eikä laittaa  mitään joulukoristeita?

Jouluruoissakaan ei ole mitään laittamista. Kinkku uuniin ja muut pakkauksista esille.

Mutta sekin on liika palstallamakaajille. 

Jos se on niin helppoa, niin kai mies selviää valmisteluista ilman vaimon apua, vai mitä?

Olen kasvanut perheessä jossa jokainen teki jotain, mutta tällä miesvihapalstalla tällaisia perheitä ei ilmeisestikään ole. 

Meillä on sellainen perhe, mutta valitettavasti kaikilla ei ole.

Vierailija
53/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Hmm, minusta masentavampi asenne on sillä, joka kutsuu porukkaa yhteiseen kotiin vastoin toisen tahtoa ja olettaa, että se toinen siivoaa, tekee ruoat ja järjestää sängyt yövieraille jne.

MISSÄ LUKI ETTÄ MIES EI TEE MITÄÄN?

-eri

Vierailija
54/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monenako jouluna ap on muuten loisinut appivanhemmillaan jouluna tekemättä mitään? 

Tai mies, ihan kenen luona vain...

Vierailija
55/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Katsokaa, näin minä makaan. Lasten joululla ei ole mitään merkitystä!".

t.aloittaja

Vierailija
56/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette hoida järjestelyjä kaikki yhdessä?

Vierailija
57/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteet kunniaan kirjoitti:

Suosittelen myös olkia lattialle ja siihen minipossu temmeltämään. Ei tarvitse turhaan siivota ja lapset ovat ihastuksissaan. Jos tuntuu, että kilju ei ehdi käydä tarpeeksi, sitä voi terästää muutmalla pullollisella Sisu-viinaa tai tutulla ja turvallisella Suomiviinalla.

Vierailija
58/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on hyvä ja tekee itsestään lasun, ja ei tarvitse miettiä joulua, eikä ehkä lapsiakaan jatkossa

Vierailija
59/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei siis meinannut edes siivota jouluksi eikä laittaa  mitään joulukoristeita?

Jouluruoissakaan ei ole mitään laittamista. Kinkku uuniin ja muut pakkauksista esille.

Mutta sekin on liika palstallamakaajille. 

Tuohan nyt onnistuu palstan miehisiltä miehiltä ihan helposti, eikö niin :D

Miksei onnistuisi.  Jos vaan haluaa.

Tietenkin haluaa... vai haluaa, että vaimo tekee kaiken?

Vierailija
60/694 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin enemmistö voittaa ja heitähän on siellä enemmistössä monta ihmistä tekemässä jouluvalmistelut ja myös maksamassa ruuat sun muut. Ap, kannataa nyt tässä vaiheessa tarjoutua auttamaan jossain pienessä hommassa ja kertoa, ettet aio olla järjästelyvastuussa etkä piikana.