Oliko oikeasti jossain sellaista vuosikymmeniä sitten että leikin varjolla vanhat äijät "kokeili vähän tytön tissiä". Yök!!!
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä serkkutyttö hyppäsi hanakasti syliin kun lähdettiin autolla illanviettoon. Antoi leipoa tissejä ihan pokkana ja nauraa kikatteli vaan.
Serkku=Herkku
Vierailija kirjoitti:
Kyllä serkkutyttö hyppäsi hanakasti syliin kun lähdettiin autolla illanviettoon. Antoi leipoa tissejä ihan pokkana ja nauraa kikatteli vaan.
Mitä serkumpi, sitä herkumpi!
Vierailija kirjoitti:
Olin nuori 1970-luvulla ja eniten muistan jopa oman isän ja äidin heittelemät rasvaiset jutut, jotka teininä ällötti. Esim. tulet ulkoa posket pakkasesta punaisena: "nyt on likka kuin omena, posket punaiset ja sisukset siemeniä täynnä, missäs sitä on luuhattu ja kenen kanssa". Jos nolostui tai suutahti se oli niistä hauskaa. Vielä enemmän tosin yökötti esim. tv-ohjelmissa ja joka paikassa oleva naiskuva, jossa nainen oli vain nätti objekti jota miehet viekoittelivat päästäkseen hameen alle.
Ihan parasta!
Vierailija kirjoitti:
No juu oli. Lähinnä kyllä rasvaisia juttuja, mutta myös kähmintää varsinkin kännissä. Yöks. Ja jos sua ällötti ja suututti niin olit vaan typerä tosikko. Oma isäkin kerran kommentoi, että kuka sua nyt haluis panna, kun oot tollanen lauta!!!! Et tällasta sitä kuunteli ja katseli lapsesta lähtien.
Mun isä taas ajatteli ettei lapsen käyttäminen seksiin ole vahingollista, koska tämä ei ole aikuinen. Voin kertoa että elämäni on ollut kamalaa. Paitsi fyysisten takaumien takia, myös kun luottamus on mennyt niin se on mennyt.
Isossa kuvassa näen, että ahdistelijamiesten ymmärrys on erittäin rajallinen. Heidän ymmärryksensä on vain heidän omiin tarpeisiinsa liittyvä.
Vähän kuin syyttäisi kissaa hiiren kiusaamisesta. He vain ovat sellaisia eikä heidän eläimellisiä viettejään saa kyseenalaistaa.
Jokainen hyväksikäytetty on kuitenkin aina parempi kuin tekijä. Tehdessään pahaa kiusaaja loittonee yhä kauemmaksi siitä mitä oli alunperinkin vailla eli ihmisyyttä.
Kaipa tuolla on oma roolinsa ollut seksuaalikasvatuksessa
Ei ollut koskaan meidän piireissä.
Yhdessä kirjassaan Kalle Päätalo muistelee, että kun Taivalkoskella 1920-luvulla ensimmäiset naiset uskaltautuivat kokeilemaan housuja, miehet pilkkasivat että "kokeillaan mimmoset munat noilta löytyy" ja ottivat kiinni ja kokeilivat.
Taidepiirit on olleet aina tässä pahimpia, taiteen varjolla arkoja tyttöjä päästy kopeloimaan
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201802232200767074
Tämä haastattelu kuvaa hyvin ahdisteluihin liittyvää vähättelevää asennetta.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin siitä kuitenkaan niin paljon traumoja on kenelläkään jäänyt, silloin otettiin leikki leikkinä
Tuskin siitä tosiaan irstaille miehille traumoja jäi. Sen sijaan minä en koskaan antanut sen jälkeen kenenkään miehen koskea itseäni. Siinä jäi monelta mieheltä panot saamatta, että omalle sukupuolellenne aiheutitte kärsimystä.
Oli kyllä, valitettavasti.
Ja 1989 ensimmäinen oikea työpaikkani opiskelun jälkeen: Huoltomiehet katsoivat asiakseen kertoa joka päivä jotain ällöttäviä ja rasvaisia seksivitsejä. Se oli todella ahdistavaa, mutta ei siihen mitenkään puututtu, eikä ketään kiinnostanut. Se oli olevinaan normaalia.
Joo, 70-luvulla syntynyt ja heti kohta kymmenen vuotta täytettyäni, alkoi ensin eno ja sitten naapurin setä jutustelemaan ällöjä, eno taisi vähän leikillään koskeakin. Kyllä se inhotti, mutta tuntui tuohon aikaan olevan ihan luonnollista. Vieläkin kuulen korvissani naapurin sanat "Ei taida tyttö tietää, mitä patukkaa seinän takana on" sen hetkisen, olikohan Mars-suklaapatukka, TV mainoksen mukaisesti. Voi yökötys!
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä, valitettavasti.
Ja 1989 ensimmäinen oikea työpaikkani opiskelun jälkeen: Huoltomiehet katsoivat asiakseen kertoa joka päivä jotain ällöttäviä ja rasvaisia seksivitsejä. Se oli todella ahdistavaa, mutta ei siihen mitenkään puututtu, eikä ketään kiinnostanut. Se oli olevinaan normaalia.
Aika kaukana otsikon kertomasta ahdistelusta jotkut rasvaiset jutut aikuiselle naiselle
Olen ollut alle kouluikäinen, kun on ensimmäisen kerran kourittu. Ja lukuisia kertoja sen jälkeen. Sukulaismiehet asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, nykyään sekä tytöt että äijät vain ovat nuorempia. Esim. uuleoborin suunnalla.
Tytöt olivat ennenkin yhtä nuoria, ja nuorempiakin.
Ennen tissit alkoi kasvaa 12-13 vuotiaana, nykyään 9 - 11
Tämä oli myös silloin yksilöllistä. Itsellä rinnat alkoi kasvaa n. 10 v. 11v alkoi kuukautiset ja 12 v olin ulkoisesti täysin samannäköinen kuin 18 v. Pituutta tossa välillä tuli 3 cm lisää.
Tavallista ja normaalia ei todellakaan edes vuosikymmeniä sitten. Itsellä on setiä ja enoja ja tädin miehiä suvussa pilvin pimein ja ikinä milloinkaan ei ole tarvinut pelätä että käsiksi kävisivät. Ei tullut mieleenkään minulle, siskoilleni tai serkuillemme että tarvitsisi suvun miehiä tai tuttuja miehiä pelätä. Ja lapsuudesta jo siis vuosikymmeniä.
Mutta valitettavasti ensimmäisessä työpaikassani 17v.nä sain osakseni perseenpuristeluja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut koskaan meidän piireissä.
Miksi alapeukut? Kun ei ollut niin ei ollut.
Vai kuuluuko täällä haukkua miehiä?
Tarjottiin sisuja ja sanottiin " syö sisua kasvattaa tisua" siis ihan pikkutytöille. Nikattiin silmää sitten. Sanoin aina mä en tykkää sun sisuista syö ite.
Kun kaverin kanssa saunottiin ja uitiin rannassa niin isällä oli tapana tulla yhtäkkiä saunatilaan kurkistelemaan meitä tyttöjä.
Tietenkin kavereitani tuli kurkkimaan ja muistutti että muistakaahan pestä pimpukat tarkkaan ettei haise.
Olin tosi nolona :( Isä myös lähenteli kavereitani todella törkeästi. Kroketin aikana otti takaapäin halaukseen ja näytti oikeaa tekniikkaa jne. Hirveää käytöstä.
Ei.