Oliko oikeasti jossain sellaista vuosikymmeniä sitten että leikin varjolla vanhat äijät "kokeili vähän tytön tissiä". Yök!!!
Kommentit (74)
Eiköhän vielä nykyäänkin tapahdu jossain junttipiireissä
Maaseudun sulkeutuneissa junttipiireissä nuo saattoivat olla omia sukulaismiehiä. Setiä ja enoja jne.
Entisaikojen maalaistalossa vasta meno hurjaa oli, piika kun jäi yksin isännän kanssa niin karkuun sai juosta
Oli se ja puhuttiin kikkien kasvamisesta ja hörötettiin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Maaseudun sulkeutuneissa junttipiireissä nuo saattoivat olla omia sukulaismiehiä. Setiä ja enoja jne.
Näitä on vieläkin. Juuri viime kesänä serkun häissä minua taputti takapuolelle ja yritti kouria jalkovälistä auton takakontista vähän turhan paljon pontikkaa nauttinut isäni veli. Hyi yök.
Tuskin siitä kuitenkaan niin paljon traumoja on kenelläkään jäänyt, silloin otettiin leikki leikkinä
Nuorille puhuttiin nussimisesta ja naimisesta ja udeltiin, että joko olet päässyt kokeilemaan yms. paskaa. Räkäistä naurua tietenkin päälle kun nuori nolostui ja ahdistui.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän yllä perinteitä.
Ahdistelet sukulaistyttöjä?
Itse sain kokea isosetäni (vanha ukko siis jo tuolloin) irstailut, kun murrosikäni alkoi ja rinnat alkoivat kasvaa jo 9-10-vuotiaana. YÄK. Tästä aikaa nyt 15 vuotta, eli ei niin kauan aikaa sitten. Sen jälkeen olen inhonnut koko äijää, vaikka monesti lapsena kesällä mökkeiltiin heidän kanssaan, kävivät syntymäpäivilläni jne...
Vierailija kirjoitti:
Tuskin siitä kuitenkaan niin paljon traumoja on kenelläkään jäänyt, silloin otettiin leikki leikkinä
Eikä otettu. Tosin kyllä seuraava kopeloija oli varovaisempi kun näki että saa palkaksi napakan potkun kiveksiin tai nyrkin naamaan.
No suoraan kaikki äijät ja vielä töissä kiinni. Mitenkään muuten ei voinut ikinä suojautua kuin sanomalla itsensä irti.
Paljon tosiaan oli hyväksyttyä vanhoina "hyvinä" aikoina. Kai se sitten oli sitä oikeaa kunnon kasvatusta ja kuria. Eikä se rajoittunut seksijuttuihin. Oli ihan tavallista, että isät ja sedät antoivat alle 15-vuotiaille pojille tiukkaa viinaa ja naureskelivat sitten lapsen sekoilua.
20 vuotta sitten ainakin mansikkatilojen isännät olivat tosi kovia kourijoita. Nykyään taitavat ottaa kaikki poimijat Venäjältä ja Ukrainasta.
Vierailija kirjoitti:
Noin tekijät sen itselleen selittää. He eivät kuitenkaan määritä toisen kokemusta.
Olin nuori 1970-luvulla ja eniten muistan jopa oman isän ja äidin heittelemät rasvaiset jutut, jotka teininä ällötti. Esim. tulet ulkoa posket pakkasesta punaisena: "nyt on likka kuin omena, posket punaiset ja sisukset siemeniä täynnä, missäs sitä on luuhattu ja kenen kanssa". Jos nolostui tai suutahti se oli niistä hauskaa. Vielä enemmän tosin yökötti esim. tv-ohjelmissa ja joka paikassa oleva naiskuva, jossa nainen oli vain nätti objekti jota miehet viekoittelivat päästäkseen hameen alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, nykyään sekä tytöt että äijät vain ovat nuorempia. Esim. uuleoborin suunnalla.
Tytöt olivat ennenkin yhtä nuoria, ja nuorempiakin.
Ennen tissit alkoi kasvaa 12-13 vuotiaana, nykyään 9 - 11
No juu oli. Lähinnä kyllä rasvaisia juttuja, mutta myös kähmintää varsinkin kännissä. Yöks. Ja jos sua ällötti ja suututti niin olit vaan typerä tosikko. Oma isäkin kerran kommentoi, että kuka sua nyt haluis panna, kun oot tollanen lauta!!!! Et tällasta sitä kuunteli ja katseli lapsesta lähtien.
Valitettavasti oli joo. Varsinkin pienikin humalatila esim. työpaikan kesäjuhlissa oikeutti kaikenlaiseen kaksimieliseen juttuun ja kourimiseen, ja sellaista "tosikkoa" joka ei hyväksynyt käpälöintiä pilkattiin porukalla.