Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsetehty isyyspakkaus, ideoita kaivataan!

Vierailija
12.12.2018 |

Elikkäs haluaisin ilahduttaa miestäni vähän ja koota hänelle "isyyspakkauksen". Meillä siis lapsi syntymässä ensi keväänä.
Kaipailisin ideoita mitä laittaa pakettiin. Äitiyspakkauksessa nyt tulee vauvantarvikkeita, mutta tähän haluaisin jotain miehen käyttöön tulevaa, jotain isyyteen liittyvää. Ei mitään älyttömän hintavia juttuja, saa olla huumorilla sävytettyjäkin.
Kiitos etukäteen mahdollisista asiallisista vastauksista!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koppa kaljaa, kartsa röökiä ja pätevän kriisiterapeutin numero.

Vierailija
2/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein joskus aikoinaan... Korvatulpat, tutti, joku vauvankäyttöopas, laulun sanoja, samanlaiset marimekon t-paidat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomeja

Vierailija
4/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein joskus aikoinaan... Korvatulpat, tutti, joku vauvankäyttöopas, laulun sanoja, samanlaiset marimekon t-paidat.

Ei jestas... Voi mies-parkaa...

Vierailija
5/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jestas... Voi mies-parkaa...

Itse asiassa hän tykkäsi. Oli siellä muutakin. Piti vaan tosiaan vähän opiskelijabudjetilla koostaa tuota. Niin oli siellä sitä viinaakin. Ja jos maripaidat saa silmäsi pyörimään, niin sattui olemaan sellainen sisäpiirin juttu kun äitinsä on ollut ko firmassa töissä ja raitaa ja unikkoa vilisi muutenkin sisustuksessa.

Vierailija
6/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kantoliina, termosmuki kahville jos juo kahvia, mieleinen kirja niihin hetkiin kun vauva nukkuu, jokin interaktiivinen lelu vauvan kanssa leikittäväksi, lapaset ja pipo+kaulahuivi vaunulenkkejä varten ja "get out of jail for free" -kortti niitä hetkiä varten kun ei enää jaksa. Kaikki nuo on kyllä aika universaaleja siinä mielessä että äitinä olisin myös arvostanut jos pakkauksesta olisi nuo löytyneet.

Vierailija
7/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea!

Itse ostaisin vaan hauskoja lahjoja, ja no ehkä jonkun tutin/bodyn kivalla isi-tekstillä. Muuten siellä voisi olla pullo kirkasta (miehelle, joka juo harvakseltaan), korvatulpat/pelttorit, kriisinumerot ylöskirjoitettuna ja hieronta-/rentoutumislahjakortti.

Paketin pitäisi pienenä säilytyksen kannalta ja koristelisin sen kivan näköiseksi. Kanteen vaikkapa SOS-teksti.

Vierailija
8/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvantarvikkeita, niin kuin äitiyspakkaukseenkin.

Vierailija
9/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nyt vähän jotenkin tympii ettei isälle muka voi ostaa vauvantarvikkeita vaan jotain huumorijuttuja. Miten olisi ihan tuttipullo, vaipat, tutti, korvikkeet yms jotka osoittaa selkeästi että haluat miehen osallistuvan vauvan hoitoon?

Vierailija
10/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua nyt vähän jotenkin tympii ettei isälle muka voi ostaa vauvantarvikkeita vaan jotain huumorijuttuja. Miten olisi ihan tuttipullo, vaipat, tutti, korvikkeet yms jotka osoittaa selkeästi että haluat miehen osallistuvan vauvan hoitoon?

Pitääkö isälle ostaa erikseen ikiomat vauvanhoitotarvikkeet? Eikö ne äitiyspakkauksen ja muuten ostetut kelpaa?

Mielestäni se juju koko jutussa onkin huumori.

Vierailija
11/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat

Iso pullo viinaa

Fleshlight

Hyvän avioerojuristin käyntikortti

Lahjakortti thaihieromoon

Vierailija
12/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on sinun odotukset ja toiveet siltä isältä? Että hän lukee sinulle jotain vitsikirjaa korvatulpat korvissa samalla kun sinä omit vauvan kokonaan itsellesi?

Vierailija
13/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt taas. Äitiyspakkaus ei ole äidille, vaan vauvalle, eli vanhemmille. Nyt ollaan taas jossain viime vuosisadalla kun tällaisia miettii. Miksi sinä äitinä et saa kaljaa ja korvatulppia?

Kyllä jaksaa ihmetyttää tämä ajatus, että isä on joku avustava henkilö, joka tarvitsee lapsensa hoitoon jotain peltoreita ja vapaa-iltoja, eikä lapsen toinen, tasa-arvoinen vanhempi, joka ihan yhtälailla käyttää sitä saamarin vanhempainpaketin tavaroita.

Vierailija
14/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoliput, tupakkia ja olutta.

Vierailija
15/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö isälle ostaa erikseen ikiomat vauvanhoitotarvikkeet? Eikö ne äitiyspakkauksen ja muuten ostetut kelpaa?

Mielestäni se juju koko jutussa onkin huumori.

Kai se vauva enemmän tarvii niitä tarvikkeita ja isälle ja vauvalle voisi olla ihan omat jutut. 

Vierailija
16/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt taas. Äitiyspakkaus ei ole äidille, vaan vauvalle, eli vanhemmille. Nyt ollaan taas jossain viime vuosisadalla kun tällaisia miettii. Miksi sinä äitinä et saa kaljaa ja korvatulppia?

Kyllä jaksaa ihmetyttää tämä ajatus, että isä on joku avustava henkilö, joka tarvitsee lapsensa hoitoon jotain peltoreita ja vapaa-iltoja, eikä lapsen toinen, tasa-arvoinen vanhempi, joka ihan yhtälailla käyttää sitä saamarin vanhempainpaketin tavaroita.

Huumori, älä jätä.

Kyllä minullekin kelpaisi "äidin pelastuspakkaus". Ottaisin sen ilolla vastaan, tulisi se keltä tahansa!

Vierailija
17/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska isän rooli nyt vaan on erilainen kuin äidin.

Runsaasti tarvitsee sitä huumoria, kun vauva valvottaa, ja hormonimyrskyinen vaimo itkee/kiukuttelee/raivoaa liki päivittäin.

Näin omalla kokemuksella, ja olen itse siis äiti. Liki kaksi vuotta olin täysin hormonimyrskyssä, ja olin täysin kuin eri ihminen. Iso hatunnosto miehelle kun sen kaiken jaksoi, vaikka oli kyllä ero erittäin lähellä useampaan kertaan.

Vierailija
18/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska isän rooli nyt vaan on erilainen kuin äidin.

Runsaasti tarvitsee sitä huumoria, kun vauva valvottaa, ja hormonimyrskyinen vaimo itkee/kiukuttelee/raivoaa liki päivittäin.

Näin omalla kokemuksella, ja olen itse siis äiti. Liki kaksi vuotta olin täysin hormonimyrskyssä, ja olin täysin kuin eri ihminen. Iso hatunnosto miehelle kun sen kaiken jaksoi, vaikka oli kyllä ero erittäin lähellä useampaan kertaan.

Kaikki äidit eivät käytä lasta tekosyynä huonolle käytökselle

Vierailija
19/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille, jotka annoitte kivoja ideoita! Päätyy varmasti pakettiin muutamakin vaihtoehto. :)

Teille muutamalle: Ei, isä ei ole mielestäni vain "joku avustava henkilö", jonka ei tarvitse osallistua vauvan hoitoon.

Äitiyspakkauksessa tulee vauvalle tarpeellisia tavaroita, ollaan myös ostettu muutenkin valmiiksi vauvalle kaikkea, joten niitä ei tarvita lisää.

Tiedän että mieheni tulee osallistumaan lapsen hoitoon, on jo ihan innoissaan pikkuisesta. Siksi haluaisinkin ilahduttaa häntä lahjalla. En kaipaa häneltä lahjaa takaisin, olen tyytyväinen kun saan antaa hänelle jotain mistä tulee iloiseksi. Se nyt näköjään on kiellettyä teidän mielestä.

Vierailija
20/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille, jotka annoitte kivoja ideoita! Päätyy varmasti pakettiin muutamakin vaihtoehto. :)

Teille muutamalle: Ei, isä ei ole mielestäni vain "joku avustava henkilö", jonka ei tarvitse osallistua vauvan hoitoon.

Äitiyspakkauksessa tulee vauvalle tarpeellisia tavaroita, ollaan myös ostettu muutenkin valmiiksi vauvalle kaikkea, joten niitä ei tarvita lisää.

Tiedän että mieheni tulee osallistumaan lapsen hoitoon, on jo ihan innoissaan pikkuisesta. Siksi haluaisinkin ilahduttaa häntä lahjalla. En kaipaa häneltä lahjaa takaisin, olen tyytyväinen kun saan antaa hänelle jotain mistä tulee iloiseksi. Se nyt näköjään on kiellettyä teidän mielestä.

Olin juuri tulossa ketjuun kysymään että mitä siihen pakettiin-jota-ei-saa-tehdä pitäisi sitten laittaa, kun äitiyspakkauksessa tulee vauvanhoitotarvikkeita ja niitä on yleensä jo ostettu valmiiksikin.

Kummallisen hyökkäävästi suhtaudutaan esim vapaa-aikaa ja omaa aikaa tarjoaviin ehdotuksiin. Eikö myöskin sille isälle kuulu ne omat hetket, aivan kuten äidillekin?