Kysymyksiä sähköautoilusta
Hesarissa oli taas juttu kuinka sähköautoihin pitää siirtyä varsin pian. Minulle on hyvin epäselvää kuinka tuo käytännössä onnistuisi?
Vastatkaa kysymyksiin tai lisätkää omia kysymyksiä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs Kehä-kolmosen ulkopuolella onnistuu tuo muutamankymmenen kilometrin toimintasäteellä pelaavalla autolla sukkulointi. Työmatkaa on päivässä liki 300 km ja lataamaan pitäisi pysähtyä monta kertaa...
Joo ja itse haluan ajaa diesel-autollani 1200km yhteensoittoon monta kertaa vuodessa Lappiin.
Kestovaipat seuraavaksi haussa, kertakäyttöiset tulee kalliiksi.
Minä ajan noin 1000km matkoja monta kertaa vuodessa. Vaippoja en tarvi, sillä pysähdyn ehkä noin kolme kertaa tuollaisella matkalla. Kaksi pysähdystä on noin 10 minuuttia, eli kusella käynti ja tiskiltä kahvi mukaan. Yksi pysähdys kestää noin 20 minuuttia, eli puhelimella pikaruokatilaus ennen taukopaikalle menoa.
Sähköauto sopii kaltaisellesi pidätyskyvyttömälle hipsterille, joka haluaa hengailla tunnin huoltoasemalla sadan kilometrin välein, eikä ole menossa mihinkään, eikä aja minkään aikataulun mukaan, eikä tosiasiassa edes tarvitsisi autoa, vaan päivittäiset ajot hoituisi Jopolla.
Miksi kukaan haluaa tehdä tuollaisia matkoja ajaen itse?
Itse lentäisin ennemmin tai jättäisin menemättä.
Ja sinä rummutat sähköautojen puolesta ympäristösyistä? Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin?
Miksi sähköautoilla ei sitten saa vetää kärryä, poislukien muutama ökymaasturi?