Älkää polttakko rahojanne "lahjakortteihin"
Vaihtamalla setelin lahjakorttiin, lahjan saaja häviää paljon, kauppias nauraa.
Parempi idea on panna seteli kuoreen ja kirjoittaa siihen oma ajatuksenne sen käytöstä.
Seteli on "lahjakortti" joka käy kaikkialla, ei vanhene ja jonka voi käyttää osissa.
Kommentit (56)
Jos ajatellaan sitä rahaa/lahjakorttia käytettynä, onhan se nyt paljon "lahjamaisempaa" että sait lahjaksi kirjan kuin jos sait lahjaksi perunoita, maitoa, lapsille viikkorahaa, narikkamaksun, pysäköintiaikaa ja lahjoituksen nälkäpäivälippaaseen. Tuollaisiin minulla ainakin korvamerkitsemätön käteinen uppoaa.
Itsellä meni lahjakortti vanhaksi, en edes muistanut sitä, kunnes siivosin kirjahyllyn laatikkoa ja se putkahti sieltä esiin. 100€ meni hukkaan :(
Lahjakorteissa on yleensä vuosi käyttöaikaa. Jos vuoden sisään ei saa kulutettua niin ihme on.
Lahjakorttihullu iski taas. Taitaa olla joka kerta sama tekstikin.
Vierailija kirjoitti:
Onko Alkoon mahdollista saada lahjakortti? Jos ei, niin miksi ei?
Saa.
Entä teinille, joka käyttää kaikki likenevät rahat ensisijaisesti pimeään viinaan ja toissijaisesti konsolipeleihin. Mieluummin annan lahjakortin peliliikkeeseen...
Tais ap saada lahjakortin kuntosalille kun nuin ottaa päähän. Joutuisi nousemaan ylös sohvalta sipsipussien keskeltä.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakorteissa on yleensä vuosi käyttöaikaa. Jos vuoden sisään ei saa kulutettua niin ihme on.
Helposti saattaa unohtua jos ei ole käyttöä sille.
Oletko niin katkera ettet voinut lahjakorttina saamiasi rahoja ryypätä? :D
Ei ole kyllä mitään tyhmempää kuin vaihtaa universaali ja "ikuisesti" voimassaoleva maksuväline hyvin rajoitettuun ja ekspiroituvaan maksuvälineeseen. Kiroan kaikki lahjakorttien ostajat!
Lahjakortilla ei saa viinaa eikä tupakkaa.
Vävypojalle on aina vaikea keksiä jotain mieleistä lahjaa. Paikallinen katsastusasema antoi hyvän tarjouksen autokatsastukselle ja lahjakortti on voimassa koko ensi vuoden. Ostin siis autokatsastuksen vävylle joululahjaksi :) Mielestäni lahjakorteissa on puolensa ja etunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin aina rahalahja kuin lahjakortti.
Lahjakortteja jää lunastamatta, etunenässä varmaan laivaristeilylahjakortit?
Lahjakortin voi hyvissä ajoin myydä tai lahjoittaa jollekin, jos sille ei ole itsellä käyttöä. Aivan kuten voit myydä tai lahjoittaa saamasi Iittalan kukkamaljakon joka ei sovi tyyliisi, hajuveden jonka tuoksusta et pidä, kirjan jonka olet jo lukenut jne.
Lahja on silloin saajalleen pettymys kun se lahjoitetaan eteenpäin.
Raha on paras lahja.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortit on ärsyttäviä, johonkin tiettyyn liikkeeseen vaan käy. Rahalla voi yhdistellä eri kauppoja. Onko nää lahjakortin ostajat/antajat joitain absolutisteja. Pelkäävät että se raha menee johonkin viinaan ja tupakkaan?
Olen absolutisti, mutta ei mua haittaa jos joku käyttäisi antamani rahan/lahjakortin viinaan tai tupakkaan. Olenhan monesti ostanut lahjaksikin alkoholia.
Voihan sen lahjakortin myydä pois jos ei tarvitse, vaikka hieman halvemmalla jos siitä lahjakortista saa hermoromahduksen.
Lahja Kortti kirjoitti:
Vävypojalle on aina vaikea keksiä jotain mieleistä lahjaa. Paikallinen katsastusasema antoi hyvän tarjouksen autokatsastukselle ja lahjakortti on voimassa koko ensi vuoden. Ostin siis autokatsastuksen vävylle joululahjaksi :) Mielestäni lahjakorteissa on puolensa ja etunsa.
Aika mainio.
"muista retku katsastaa romusi ettei lähe kilvet"
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen lahjakortin myydä pois jos ei tarvitse, vaikka hieman halvemmalla jos siitä lahjakortista saa hermoromahduksen.
Kuka ostaa jonkun lahjakortin? Paitsi jos saa sellaisen erittäin kiinnostavan kohteeseen ja naurettavan halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko niin katkera ettet voinut lahjakorttina saamiasi rahoja ryypätä? :D
Näinpä :))) Tapahtui lähipiirissä kun annoin suvun juopolle lahjakortin vaatekauppaan että saisi edes kerran elämässään ehjät niiden risaisten rytkyjen tilalle niin kuulin jälkikäteen että heitti roskiin kortin kun olisi pitänyt rahana antaa niin olisi saanut itse päättää mitä haluaa ostaa = viinaa
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortilla ei saa viinaa eikä tupakkaa.
Miksi ei? S-ryhmän kortilla saa tupakkaa ja alkoholia.
Alkon kortilla alkoholia.
Käteistä en halua antaa, olen ajatellut että lahjakortti on parempi kuin se, että minä teknologiaan perehtymätön annan summassa valitun lahjan siskonlapselle, mutta ei kai sitten.