Vaateostoksilla, sovituskopissa itku
Kun mikään mitä sovitan ei näytä kivalta. Vihaan mun vartaloa😔 Tyhjin käsin kotiin, taas.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tämä on todellinen ongelma. Itselläni on takapuolta ja reittä sekä lyhyehköt jalat ja toooodellla vaikea löytää sopivia housuja. Hameet ja mekot sopii hyvin näyttää hyvältä sopivasti treenattujen pohkeiden kanssa, mutta kun ei hameessa aina viitsisi kulkea. Hartiat ovat myös leveät ja vaatisivat isoja kokoja yläosissa, mutta vyötärö on sitten taas kapea, joten se hukkuu niihin isoihin yläosiin. Olisipa varaa räätälöidä vaatteet!
Kun ei ole sitä vyötäröäkään :/ mulla on tissejä lukuunottamatta miehen yläkroppa.
ApSulle varmaan sopisi sellaiset yläosat mitkä ainakin pari vuotta sitten olivat muodissa: Tyyliin toppi, joka on vedetty sisään rinnan alta ja sitten levenee. Tällä saisit korostettua sitä parhainta kohtaasi eli rintavarustusta ja luotua illuussion leveämmästä lanteesta. Siihen sitten ne pillifarkut korostamaan kapeita jalkojasi sekä korkkarit tuomaan naisellisuutta. Good luck!
Empireleikkaus ja pillifarkut on kyllä oikeasti niin out. Ja rintavalle tulee 10 kg lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla hyvät jalat mitä korostaa?
Jalat on ok, mutta en oikein tiedä miten niitä korostaisi. Lyhyitä, paljon polven yläpuolelle jääviä hameita en enää oikein halua käyttää paljain säärin ainakaan. Talvella voi mennä paksujen sukkisten ja saapikkaiden kanssa. Lisäksi monesti lyhyet hameet tekee mulla sellaisen tikkariefektin, eli yläosa on vieläkin suhteettomampi hoikkien jalkojen päässä. Ap
Käytä värikkäitä tai kuviollisia sukkiksia. Itse antaisin mitä vaan, jos saisin hoikat ja nätit sääret! T. Pölkkyjalat suonikohjuilla
Nyt kun olet kuullut tarpeeksi sitä mitä haluat kuulla, minä kerron sen minkä sinun tarvitsee kuulla. Laihduta, niin silloin istuu kaikki paremmin.
tyutyrurtyu kirjoitti:
Nyt kun olet kuullut tarpeeksi sitä mitä haluat kuulla, minä kerron sen minkä sinun tarvitsee kuulla. Laihduta, niin silloin istuu kaikki paremmin.
Mä laihdutin, ennen painoin melkein 90kg. Ehkä pitäisi vielä muutama kilo saada pois ja kiinteytyä, mutta ei se vartalomallia muuta miksikään. Ap
Jos trikoo kelpaa, niin tarkista Ommellisen valikoima:
https://ommellinen.fi/collections/hupparitunikat
Suosittelen myös menemään johonkin isompaan vaatekauppaan missä on paljon eri tuotemerkkejä ja malleja ja varaamaan etukäteen ajan myyjältä avustukseen. Monesti noissa on ihan sellainen palvelu, että voi etukäteen kuvailla ongelmakohdat/minkä tyylistä vaatetta etsii, ja myyjä on etukäteen valinnut mahdollisesti sopivia.
Erityisesti jos olet laihtunut paljon, niin et ole ehkä ehtinyt muodostaa vielä omaan päähän tarpeeksi tarkkaa kuvaa siitä, minkälaiset vaatteet tällä hetkellä istuu.
Entä kävisikö Noshilta joku noiden tyylinen:
https://nosh.fi/product/4379/pisara-collegetunika-ph-musta
https://nosh.fi/product/4389/taite-neulosmekko-musta
Hieman erilaisille vartalonmalleille voi löytyä myös mahtavia raidallisia mekkoja, joissa raitojen suunnalla ja leikkauksella on joko häivytetty tai korostettu eri alueita. Eli tsekkaa vaikka nettikaupoista myös erilaiset raitapaidat/mekot?
Ei missään nimessä halterneckiä harteikkaalle. Jos haluaa näyttää yläkropaltaan kuulantyöntäjämörssäriltä niin siinä tapauksessa mikä ettei. Halterneck sopii hyvin harvalle.
V-kaula-aukko sopii leveäharteiselle. Huomio kiinnittyy enemmän keskelle eikä hartioihin. Pieni, pyöreä kaula-aukko korostaa isoja rintoja. Tuon mallista vartaloa tasapainotetaan korostamalla lantiota ja vyötäröä sekä kiinnittämällä ylävartalossa huomio keskelle.
En suosittele tilaamaan tuota linkkaamaasi mekkoa. Todennäköisesti se vain korostaa rintavarustustasi ja hartioitasi.
Sopiiko sulle tämmönen pitkä neuletakki tiukkojen housujen kanssa: https://nosh.fi/product/4631/kaari-ii-collegejakku-tumma-grafiitti
Itse tykkäisin pukeutua noin, mutta olen reitevä, ja vaikka vyötärö on hoikka, niin muodoton yläosa saa mut näyttämään tosi lihavalta. Jos sulla on hoikat jalat, niin tämä voisi toimia.
Suosittelen myös pukeutumisneuvojalla käymistä, kun olet laihduttanut kovasti ja vartalo on muuttunut paljon, niin ihan ymmärrettävää että on vaikea nähdä sen uuden kropan parhaita puolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että olet vartalomalli Y. Vartaloa kannattaa tasapainottaa lisäämällä runsautta alavartaloon. Suosi siis alavartalossa kuvioita ja yksityiskohtia, esim. laskoksia ja rypytyksiä. Ylävartalo kannattaa jättää hyvin yksinkertaiseksi, jotta huomio ei kiinnity siihen. Suosi esim.halterneck-pääntietä. Vältä yläosia, joissa on paljon yksityiskohtia. Siinä muutama vinkki millä pääset alkuun, netistä löytyy tällaisia pukeutumisoppaita runsaasti. Kannattaa myös käydä liikkeissä, joista löytyy pukeutumisneuvoja (Esim. stocmann, halonen, jne.). He osaavat neuvoa ja auttaa löytämään oikeanlaiset vaatteet. Tutustu ja tutki pukeutumisalaa, niin tulet lopulta rakastamaan vartaloasi. Meillä kaikilla on tietty vartalomalli ja jokaiselle niistä löytyy oma pukeutumistyyli. Varmasti löytyy sinullekin sopivat ja istuvat vaatteet.
Terveisin pukeutumisneuvoja
Kiitos vinkeistä. Tuosta halterneckistä täytyy kuitenkin sanoa, että se ei kyllä yhtään käy mulle. Kaulani on lyhyt, niskassa on ns. ämmänkyhmy eikä selkäkään ole oikein esittelykelpoinen. Tuota yksinkertaista yläosaa olen toteuttanutkin aina, koska en halua korostaa rintoja tai paksua vatsaa. Ap
Kannattaa ehkä kokeilla myös netistä ostamista. Kuvissa vaatteen mallin näkee paremmin kuin kaupassa rekkejä selaamalla ja leikkauksista voi yrittää päätellä, istuisiko itselle. Sitten tilaa vain ison kasan vaatteita sillä ajatuksella, että kivat pitää ja muut palauttaa. Muutaman vaatteen voi tilata ihan vain kokeilumielessä myös.
Yksi, eikä pienemmistä syistä on sovituskopit. Aivan liian pieniä ja valaistus huono.
Usein vaate näyttää todella huonolta, kun tuijotetaan sitä 60cm etäisyydeltä, mutta jos etäisyys on 1-2m istuvuus ja näyttävyys on paljon parempi.
Kiitos kommenteista ja vinkeistä. Tuosta laihduttamisprojektista on jo muutama vuosi aikaa, joten olen kai jotenkuten sinut tämän kropan kanssa, ja olen aina paininut näiden samojen ongelmien kanssa painosta huolimatta.
Nyt pitää mennä, palaan myöhemmin kommentoimaan vielä noita linkattuja juttuja. Kiitos vielä kerran❤️ Ap
Vierailija kirjoitti:
Sopiiko sulle tämmönen pitkä neuletakki tiukkojen housujen kanssa: https://nosh.fi/product/4631/kaari-ii-collegejakku-tumma-grafiitti
Itse tykkäisin pukeutua noin, mutta olen reitevä, ja vaikka vyötärö on hoikka, niin muodoton yläosa saa mut näyttämään tosi lihavalta. Jos sulla on hoikat jalat, niin tämä voisi toimia.
Suosittelen myös pukeutumisneuvojalla käymistä, kun olet laihduttanut kovasti ja vartalo on muuttunut paljon, niin ihan ymmärrettävää että on vaikea nähdä sen uuden kropan parhaita puolia.
Tuollainen pitkä, tönkkö takki sopii vain hoikallehoikalle ja pitkäsääriselle. Kapealanteiselle ja leveäharteiselle sopii ennemmin soljuvampi villatakki, joka voidaan sitoa kapealla vyöllä vyötäröllä. Tai alla olevassa paidassa on oltava jotain vyötrön kohdalla (vyö,leikkaus, tms). Näin luodaan illuusio vyötäröstä. Aloittaja tarvitsee volyymia lanteilleen.
Tuo linkkaamasi takki tekisi aloittajasta laatikon mallisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että olet vartalomalli Y. Vartaloa kannattaa tasapainottaa lisäämällä runsautta alavartaloon. Suosi siis alavartalossa kuvioita ja yksityiskohtia, esim. laskoksia ja rypytyksiä. Ylävartalo kannattaa jättää hyvin yksinkertaiseksi, jotta huomio ei kiinnity siihen. Suosi esim.halterneck-pääntietä. Vältä yläosia, joissa on paljon yksityiskohtia. Siinä muutama vinkki millä pääset alkuun, netistä löytyy tällaisia pukeutumisoppaita runsaasti. Kannattaa myös käydä liikkeissä, joista löytyy pukeutumisneuvoja (Esim. stocmann, halonen, jne.). He osaavat neuvoa ja auttaa löytämään oikeanlaiset vaatteet. Tutustu ja tutki pukeutumisalaa, niin tulet lopulta rakastamaan vartaloasi. Meillä kaikilla on tietty vartalomalli ja jokaiselle niistä löytyy oma pukeutumistyyli. Varmasti löytyy sinullekin sopivat ja istuvat vaatteet.
Terveisin pukeutumisneuvoja
Kiitos vinkeistä. Tuosta halterneckistä täytyy kuitenkin sanoa, että se ei kyllä yhtään käy mulle. Kaulani on lyhyt, niskassa on ns. ämmänkyhmy eikä selkäkään ole oikein esittelykelpoinen. Tuota yksinkertaista yläosaa olen toteuttanutkin aina, koska en halua korostaa rintoja tai paksua vatsaa. Ap
Ihmettelen aina tuota halterneck-vinkkiä leveäharteisille. Sehän korostaa leveitä hartioita entisestään, nin että ne näyttävät vielä maskuliinisemmilta.
Älä sovita, osta vaan kokomerkinnän perusteella. Äläkä ihmettele itseäsi peilin edessä töihin lähtiessä, senkus vaan heität rytkyt niskaasi ja lähdet töihin.
Mulla on sama vartalonmalli kuin ap:lla, mutta olen vaan laiha versio. Edelleen tämä on haastava pukea kun on samaan aikaan muodoton ruikelo suorakaide, mutta jotenkin romuluinen ja harteikas.
Ainakin hoikalle Y:lle, jolla lyhyt vyötärö sopii hyvin matalavyötäröiset housut. Korkea vyötärö korostaa lättänää peppua ja kapeaa/laatikkomaista lantiota. Mulle sopii myös paremmin turtleneckit kuin avarat kaula-aukot vaikka kaula onkin lyhyt - siis toisin kuin yleensä opastetaan. Avara kaula-aukko korostaa jotenkin leveää, lihaksikasta rintakehää. Isoilla rinnoilla ei tosin välttämättä toimi korkea kaulus.
Hameet sopivat hyvin koska jalat ovat sirot. Mulle vaakaraidat paidoissa tuovat kivaa muotoa. Crop-topit näyttävät hölmöltä ja korostavat lyhyttä keskivartaloa. Tyköistuvat, pitkät hihat korostavat siroja käsivarsia. Tukkimiespaita näyttää välillä aika äijältä näillä harteilla mutta tungen helman farkkuihin tai pidän paitaa auki t-paidan kanssa.
Miinusta vartalotyypissä: miehekäs ja muodoton. Vyötärön"tapainen" syntyy vasta hoikkana.
Plussaa: Luulevat urheilijaksi silloinkin kun treenaat vain hieman ;).