Vaateostoksilla, sovituskopissa itku
Kun mikään mitä sovitan ei näytä kivalta. Vihaan mun vartaloa😔 Tyhjin käsin kotiin, taas.
Kommentit (36)
Vika on räteissä.
Ei sun vartalossa.
Tiedän tunteen! Siihen auttaa kun lähdet sovittelemaan laadukkaaseen kauppaan hyvissä alusvaatteissa ja annat asiantuntevan myyjän tai miksei ystävän suorittaa vaatekappaleiden valintaa! Näin olen itse tehnyt löytöjä! Ei pidä vanhasta tottumuksesta sovittaa vaatteita jotka ovat väärän mallisia itselle :) Ulkopuolinen osaa katsoa eri silmin tilannetta. Halparätit ovat sopivia vain teinityttöjen vartaloille...
Leveät hartiat, rintava, ei vyötäröä, ei lantionkaarta, lyhyt kaula, lättäperse. Näytän siis transvestiitilta. Kertokaa miten tällainen vartalo pitää pukea, itse en enää ymmärrä. Kaikenlaista olen kokeillut. En löydä kesä- enkä talvivaatteita. Talvella vähän helpompaa kun voi vaan hautautua vaatekerrosten alle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Leveät hartiat, rintava, ei vyötäröä, ei lantionkaarta, lyhyt kaula, lättäperse. Näytän siis transvestiitilta. Kertokaa miten tällainen vartalo pitää pukea, itse en enää ymmärrä. Kaikenlaista olen kokeillut. En löydä kesä- enkä talvivaatteita. Talvella vähän helpompaa kun voi vaan hautautua vaatekerrosten alle. Ap
Oletko kokeillut muotoilevia alusasuja? Jos niistä olisi jotain apua?
Joo tämä on todellinen ongelma. Itselläni on takapuolta ja reittä sekä lyhyehköt jalat ja toooodellla vaikea löytää sopivia housuja. Hameet ja mekot sopii hyvin näyttää hyvältä sopivasti treenattujen pohkeiden kanssa, mutta kun ei hameessa aina viitsisi kulkea. Hartiat ovat myös leveät ja vaatisivat isoja kokoja yläosissa, mutta vyötärö on sitten taas kapea, joten se hukkuu niihin isoihin yläosiin. Olisipa varaa räätälöidä vaatteet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut muotoilevia alusasuja? Jos niistä olisi jotain apua?
Joskus kun olin painavempi, ei juuri auta ja ne ahdistaa. En voisi joka päivä käyttää. Rintaliivit ovat oikean kokoiset ja tukevat. Mitat 168cm/n.63-65kg. Mun ylä- ja alaosa on ihan eri paria, yläosa siis suhteeton alaosaan.
Vierailija kirjoitti:
Ensin: opettele arvostamaan itseäsi!
Olet tyyppiä goblet tai lollipop.
Googlaa näillä.
Vältä pillifarkkuja ja muita erittäin tiukasti istuvia housuja. "Mom jeans"-tyylisillä, korkeavyötäröisillä housuilla saa helposti huijattua itselleen vyötäröä. Jos olet hame-/mekkoihminen, niin kellohelmaiset mekot ja hameet tuovat vaikutusta leveämmästä lantiosta.
Vierailija kirjoitti:
Joo tämä on todellinen ongelma. Itselläni on takapuolta ja reittä sekä lyhyehköt jalat ja toooodellla vaikea löytää sopivia housuja. Hameet ja mekot sopii hyvin näyttää hyvältä sopivasti treenattujen pohkeiden kanssa, mutta kun ei hameessa aina viitsisi kulkea. Hartiat ovat myös leveät ja vaatisivat isoja kokoja yläosissa, mutta vyötärö on sitten taas kapea, joten se hukkuu niihin isoihin yläosiin. Olisipa varaa räätälöidä vaatteet!
Kun ei ole sitä vyötäröäkään :/ mulla on tissejä lukuunottamatta miehen yläkroppa.
Ap
Tuolla tuli hyvä neuvo, eli mene hiljaiseen aikaan johonkin monipuoliseen liikkeeseen ja anna myyjän valikoida sulle sovitettavat vaatteet. Sanot ihan rehellisesti että tarviit apua löytääksesi vartalotyypillesi hyvin istuvia vaatteita.
Paras olisi jos löytyisi joku liike, jossa on sekä sitä "tantta-mallistoa" että nuorekkaampia vaatteita ja asiantunteva myyjä, joka tuntee vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vältä pillifarkkuja ja muita erittäin tiukasti istuvia housuja. "Mom jeans"-tyylisillä, korkeavyötäröisillä housuilla saa helposti huijattua itselleen vyötäröä. Jos olet hame-/mekkoihminen, niin kellohelmaiset mekot ja hameet tuovat vaikutusta leveämmästä lantiosta.
Käytän pillifarkkuja, mutta pitkien paitojen kanssa joka peittää mahaa. Ei niillä superkorkeillakaan farkuilla saa ihan oikeasti mulle huijattua sitä vyötäröä, kun siihen tarvitsisi edes jonkinlaista lantiota. Ap
Onko sulla hyvät jalat mitä korostaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla hyvät jalat mitä korostaa?
Jalat on ok, mutta en oikein tiedä miten niitä korostaisi. Lyhyitä, paljon polven yläpuolelle jääviä hameita en enää oikein halua käyttää paljain säärin ainakaan. Talvella voi mennä paksujen sukkisten ja saapikkaiden kanssa. Lisäksi monesti lyhyet hameet tekee mulla sellaisen tikkariefektin, eli yläosa on vieläkin suhteettomampi hoikkien jalkojen päässä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole sitä vyötäröäkään :/ mulla on tissejä lukuunottamatta miehen yläkroppa.
Ap
Sulle varmaan sopisi sellaiset yläosat mitkä ainakin pari vuotta sitten olivat muodissa: Tyyliin toppi, joka on vedetty sisään rinnan alta ja sitten levenee. Tällä saisit korostettua sitä parhainta kohtaasi eli rintavarustusta ja luotua illuussion leveämmästä lanteesta. Siihen sitten ne pillifarkut korostamaan kapeita jalkojasi sekä korkkarit tuomaan naisellisuutta. Good luck!
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan nuo kellohelmaiset mekot ja hameet, luovat tosiaan illuusion leveämmästä lantiosta.
MUTTA!
Ei missään nimessä mammafarkkuja, jos ei ole takamusta/lantiota/vyötäröä. Niillä saa vain entistäkin persjalkaisemman vaikutelman, kun ei ole takapuolta joka toisi housuihin jotain muotoa.
Lyhyet hameet ei varmaan sovi, mutta a-linjaiset juuri polven alle tulevat luultavasti sopisi, kivan jakun kanssa, jossa on sisäänommeltu vyötärö ja levenevä lannelinja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSulle varmaan sopisi sellaiset yläosat mitkä ainakin pari vuotta sitten olivat muodissa: Tyyliin toppi, joka on vedetty sisään rinnan alta ja sitten levenee. Tällä saisit korostettua sitä parhainta kohtaasi eli rintavarustusta ja luotua illuussion leveämmästä lanteesta. Siihen sitten ne pillifarkut korostamaan kapeita jalkojasi sekä korkkarit tuomaan naisellisuutta. Good luck!
No nää mun tissit on aika isot, joten tuo empireleikkaus tuo ne monesti liian tyrkylle. Paras on sellainen kevyesti vartalonmyötäinen, puoleen reiteen asti ulotuva paita/tunika, mutta arvaa vaan löytyykö sellaisia mistään. Bravissimolla on yksi jonka ajattelin tilata kokeeksi, kallis kylläkin kun mikä
https://www.bravissimo.com/products/mia-dress-wine-pd613wne/
Tuo levenee hiukan lantion kohdalta ja siinä on noi taskut, jotka voisi ehkä hämätä sinne alueelle jonkinlaista muotoa..
Ap
Kuulostaa siltä, että olet vartalomalli Y. Vartaloa kannattaa tasapainottaa lisäämällä runsautta alavartaloon. Suosi siis alavartalossa kuvioita ja yksityiskohtia, esim. laskoksia ja rypytyksiä. Ylävartalo kannattaa jättää hyvin yksinkertaiseksi, jotta huomio ei kiinnity siihen. Suosi esim.halterneck-pääntietä. Vältä yläosia, joissa on paljon yksityiskohtia. Siinä muutama vinkki millä pääset alkuun, netistä löytyy tällaisia pukeutumisoppaita runsaasti. Kannattaa myös käydä liikkeissä, joista löytyy pukeutumisneuvoja (Esim. stocmann, halonen, jne.). He osaavat neuvoa ja auttaa löytämään oikeanlaiset vaatteet. Tutustu ja tutki pukeutumisalaa, niin tulet lopulta rakastamaan vartaloasi. Meillä kaikilla on tietty vartalomalli ja jokaiselle niistä löytyy oma pukeutumistyyli. Varmasti löytyy sinullekin sopivat ja istuvat vaatteet.
Terveisin pukeutumisneuvoja
:( Jos vaan sovitit vääränlaisia vaatteita? Ei minullekaan oikein sovi mitkään talvivaatteet, vartalosta tulee kaikkien peittävien vaatteiden kanssa vähän muodoton perunasäkki. Keväällä ja kesällä sitten helpompaa kun ei tarvitse käyttää niin paksuja ja peittäviä vaatteita, tuntuu että onhan se vyötärö sittenkin olemassa.