Ettekö te olisi katkeria jos ette olisi saaneet ammattia ja työtä?
Pystyisittekö te olemaan masentumatta ja käymään sukulaisten valmustujaisissa onnellisina?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan saa ammatti,a kyllä siihen pitää itse opiskella tai työkokemuksella hankkia osaaminen.
Minkä ammatin voi noin vain saada?Ei tietenkään mitään mutta kun ei saisi opiskeltua vaikka kuinka yrittäisi.
Miksei muka saa? Jos on lukihäiriö ym. niin sitten täytyy hakea apua.
Ei vaan saa. On niin pahoja oppimisvaikeuksia ja sitten sairauksia jotka estävät fyysiset työt. En edes pääse aikuiskoulutuksessa koulutuksiin jotka vaativat fyysistä kuntoa mm jalkavamma ja selkä estää sen.
Tekosyitä laiskuudelle.
Valmistujaisissa? Kaikki mun sukulaiseni ovat menneet yliopistoon/korkeakouluun. Ei niissä ole mitään säälittäviä wt:den "valmistujaisia".
Itse kysymykseen, riippuu hiukan miltä kannalta asiaa katselee. Tavallaan en olisi katkera, koska minusta töissä käyminen on ihan nuijaa, mutta onhan se totta, että ammatin omaavana olet muille heti enemmän joku, kuin sitä ilman. Molemmissa on plussansa.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
En saanut ammattia ja työtä vaan hankin ne itse kovalla työllä.
Ei niitä (haluamaansa) aina kovalla työlläkään saa, joten, sä sait ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä ammattia tai työtä saa automaationa jostain taivaasta annettuna. Kyllä sen eteen pitää itse nähdä vaivaa ja tehdä työtä. Että en nyt tiedä, kannattaako olla kenellekään muulle kuin itselleen katkera, jos ei ole mitään ammattia onnistunut millään keinoin itselleen opiskelemaan (koulussa tai oppisopimuksella tai ihan muuten työssä oppimalla ja koulutettuna), jotta olisi mahdollista saada työtäkin. Aika moni on onnistunut itselleen hankkimaan useammankin kuin yhden ammatin, kun ei ole jäänyt odottelemaan, että se jostain automaationa tipahtaisi syliin.
En ole odottanut että mikään mistään tipahtaisi syliin. Olen kyllä useasti ja eri tavoin yrittänyt tosissaan opiskella, en vaan ole missään pärjännyt.
Ja miten tämä asia voitaisiin ratkaista muiden ihmisten toimesta, jotta et olisi heille katkera?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan saa ammatti,a kyllä siihen pitää itse opiskella tai työkokemuksella hankkia osaaminen.
Minkä ammatin voi noin vain saada?Ei tietenkään mitään mutta kun ei saisi opiskeltua vaikka kuinka yrittäisi.
Ehkäpä kaikilla ne tavoitteet ei ole niin matalalla kuin sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen saamisen todennäköisyyttä parantaa huomattavasti, jos jaksaa käydä koulut ja tehdä sellaistakin työtä, jota ei ihan ensisijaisesti haluaisi.
En ole katkera vaikka ei ole töitä, ennemminkin olen kiitollinen että elätätte minut ja hyvin menee, ei rasitu polla eikä keho. Tässä vaan kahvittelen kotona ja katselen kun tiaiset käy murkinalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen saamisen todennäköisyyttä parantaa huomattavasti, jos jaksaa käydä koulut ja tehdä sellaistakin työtä, jota ei ihan ensisijaisesti haluaisi.
Koulunkäynti on ihan eri asia, kuin haluamaansa ammattiin pääseminen. Opiskelupaikan saamiseen taas ei työssäkäynti vaikuta mitenkään. Ellei estävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, moni haluaisi olla juossut maratonin. Mutta kun sen maaliviivan ylittävän askeleen astumiseksi pitäisi ensin juosta monen monta muuta, vähemmän merkittävää askelta, ja se on rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, moni haluaisi olla juossut maratonin. Mutta kun sen maaliviivan ylittävän askeleen astumiseksi pitäisi ensin juosta monen monta muuta, vähemmän merkittävää askelta, ja se on rasittavaa.
Kyllä osa pystyy juoksemaan maratonin harjoittelemattakin juuri nimenomaan sitä varten erityisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan saa. On niin pahoja oppimisvaikeuksia ja sitten sairauksia jotka estävät fyysiset työt. En edes pääse aikuiskoulutuksessa koulutuksiin jotka vaativat fyysistä kuntoa mm jalkavamma ja selkä estää sen.
Mokomakin teeskentelijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mokomakin teeskentelijä
Mitä teeskentelemistä tässä on?
Otraisi päähän.
Mutta en kyllä tiedä onko minulla ammattia. 😅
Liiketalouden tradenomi, kaksi vuotta tehnyt viestintä/markkinointihommia.
Ei noin monivaivaisesta ole työelämään. Nyt vaan pontevasti alat hakea sitä eläkettä, jota sulle nuorena jo tarjottiinkin mutta kieltäydyit. Tosin tähänkin sulla on heti joku tekosyy miksi ei kannata edes kokeilla vaan täytyy kitkuttaa niillä muutamalla eurolla mitä mies sattuu antamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekosyitä laiskuudelle.
Miksi tuollainen asenne? Oletko niitä, joiden mielestä "töihin vain mennään"? Oletko hallituksen tro lli?
Suosittelen ammatin hankkimista opiskelemalla. Sitten töihin. Ei se sen monimutkaisempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei noin monivaivaisesta ole työelämään. Nyt vaan pontevasti alat hakea sitä eläkettä, jota sulle nuorena jo tarjottiinkin mutta kieltäydyit. Tosin tähänkin sulla on heti joku tekosyy miksi ei kannata edes kokeilla vaan täytyy kitkuttaa niillä muutamalla eurolla mitä mies sattuu antamaan.
Kyllä mä sitä olenkin hakenut mutta ainakin reumalääkärini sanoi etten pääse eläkkeelle. Täytyy koittaa jonkun muun kautta, tosin saan nyt ihan kohtuullista palkkaa mieheltä.
Pa*kanjauhajan ammatti, mut seki pitää ansaita.