Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö te olisi katkeria jos ette olisi saaneet ammattia ja työtä?

Vierailija
12.12.2018 |

Pystyisittekö te olemaan masentumatta ja käymään sukulaisten valmustujaisissa onnellisina?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että Suomessa olisi täysin mahdotonta saada mitään töitä, ainakaan jos on valmis kouluttautumaan ja työstämään ongelmia.

Vierailija
2/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain opiskelin ekan tutkintoni vasta 43 vuotiaana, joten en ollut katkera ja kävin ihan mielelläni onnittelemassa valmistuvia ystäviäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Ei se nyt sen miehen kummitytön vika kumminkaan olisi, että minä olisin onneton tunari ja luuseri. 

Onko sinulla muuten omia kummilapsia?

Vierailija
4/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti hävettäisi. En tiedä ilkeäisikö naamaa näyttää edes peilille, saati sitten sukulaisille.

Vierailija
5/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan saa ammatti,a kyllä siihen pitää itse opiskella tai työkokemuksella hankkia osaaminen.

Minkä ammatin voi noin vain saada?

Vierailija
6/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä. Ei se nyt sen miehen kummitytön vika kumminkaan olisi, että minä olisin onneton tunari ja luuseri. 

Ei ole.

Vierailija
7/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan saa ammatti,a kyllä siihen pitää itse opiskella tai työkokemuksella hankkia osaaminen.

Ei tietenkään mitään mutta kun ei saisi opiskeltua vaikka kuinka yrittäisi.

Vierailija
8/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Hyvä.

Vierailija
9/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut töissä, mt-ongelmien vuoksi.

En ole katkera. Missään valmistujaisissa ja sukujuhlissa en käy muutenkaan, juuri mt-vikojen vuoksi, siis en siksi että häpeän niitä, vaan siksi että en uskalla osallistua minkäänlaisiin juhliin tai tilaisuuksiin.

Aika pinnalliselta kuulostaa katkeroitua noin typeristä asioista.

46vN

Vierailija
10/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei muka saa? Jos on lukihäiriö ym. niin sitten täytyy hakea apua.

Vierailija
11/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että töitä ei aina välttämättä löydä, mutta miksi et voi muka opiskella?

Vierailija
12/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei muka saa? Jos on lukihäiriö ym. niin sitten täytyy hakea apua.

Ei vaan saa. On niin pahoja oppimisvaikeuksia ja sitten sairauksia jotka estävät fyysiset työt. En edes pääse aikuiskoulutuksessa koulutuksiin jotka vaativat fyysistä kuntoa mm jalkavamma ja selkä estää sen.

Vierailija
13/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä ammattia tai työtä saa automaationa jostain taivaasta annettuna. Kyllä sen eteen pitää itse nähdä vaivaa ja tehdä työtä. Että en nyt tiedä, kannattaako olla kenellekään muulle kuin itselleen katkera, jos ei ole mitään ammattia onnistunut millään keinoin itselleen opiskelemaan (koulussa tai oppisopimuksella tai ihan muuten työssä oppimalla ja koulutettuna), jotta olisi mahdollista saada työtäkin. Aika moni on onnistunut itselleen hankkimaan useammankin kuin yhden ammatin, kun ei ole jäänyt odottelemaan, että se jostain automaationa tipahtaisi syliin.

Vierailija
14/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sitä ammattia tai työtä saa automaationa jostain taivaasta annettuna. Kyllä sen eteen pitää itse nähdä vaivaa ja tehdä työtä. Että en nyt tiedä, kannattaako olla kenellekään muulle kuin itselleen katkera, jos ei ole mitään ammattia onnistunut millään keinoin itselleen opiskelemaan (koulussa tai oppisopimuksella tai ihan muuten työssä oppimalla ja koulutettuna), jotta olisi mahdollista saada työtäkin. Aika moni on onnistunut itselleen hankkimaan useammankin kuin yhden ammatin, kun ei ole jäänyt odottelemaan, että se jostain automaationa tipahtaisi syliin.

En ole odottanut että mikään mistään tipahtaisi syliin. Olen kyllä useasti ja eri tavoin yrittänyt tosissaan opiskella, en vaan ole missään pärjännyt.

Vierailija
15/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset on katkeria jos ei saa töitä, se on ihan selvä vaikka tähän on vastanneetkin ne pari poikkeusta.

Vierailija
16/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ite olen ne hankkinut

Vierailija
17/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkel*en yhteiskunta!

Vierailija
18/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siirrytty yhteiskuntamalliin, jossa osa väestöstä aina jätetään ulkopuolelle. Tämä on tarkoituksellista politiikkaa, sillä pakotetaan työssä olevat rypistämään aina vain enemmän ja tyytymään entistä vähempään. Tällä toimintavalla rikotaan tehokkaasti työväestön keskinäinen solidaarisuus, hyödyn korjaa omistava luokka ja virkamiehet.

Tähän malliin olennaisesti liittyy koulutuksen muuttaminen täysin älyvapaaksi, tarkoituksena ei ole enää EU aikaa edeltävä tapa järjestää ihmisille työssä vaadittu osaaminen. Nykyisin koulutuksen tarkoitus on toimia pudotuspelinä jossa osa ihmisistä aina häviää. Tätä mallia työnnetään aina vain alemmaksi koulujärjestelmään. Pian meillä on jo ala-asteella syrjäytyneitä ihmisiä. 

Vierailija
19/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin käymään toisen valmistujaisissa. Olen pystynyt käymään muiden häissäkin, vaikka en ole löytänyt itse aviopuolisoa. Samoin pystyn käymään muiden ristiäisissä, vaikka minulla ei ole lapsia. 

Vierailija
20/48 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut ammattia ja työtä vaan hankin ne itse kovalla työllä.