Ehdottakaa kohta 4-kymppiselle uusi ala, näillä vaatimuksilla:
- töitä löytyisi, edes melko varmasti
- ala olisi itsenäistä työtä, ei missään nimessä liikaa ihmisten kanssa tekemisissä olemista
- ei fyysisesti liian rankkaa (saa olla muutakin kyllä kuin vain toimistossa istumista)
- ei yötyötä
- ei meteliä
Opiskelua en pelkää, ja siihen myös olisi aikaa ja mahdollisuus.
Kaksi toisen asteen tutkintoa hankittuna.
Kommentit (409)
Vierailija kirjoitti:
Lehdenjakaja. Hyvin itsenäistä työtä. Tosin melko fyysistä.
On todellakin fyysistä, postin- ja lehdenjakajat sanovat kolmikerroksisia hissittömiä taloja sisältäviä alueitaan kuntopiireiksi! Näitä taloja Suomessa riittää.
Osalla pientaloalueista on sen verran vähän talouksia, että ansainta jää lehden- tai mainostenjakajilla kovin vaatimattomaksi, huolimatta hankalista työajoista eli varhain aamulla tai iltaisin. Sekin vielä, että jos työaikaa ei ole määritelty, vaan palkkio perustuu jakomärään tms, ei olekaan tarvitessaan oikeutettu soviteltuun työttömyyskorvaukseen, joten tuollaista työtä voi tehdä vain jos sitä on riittävästi tai muuta työtä lisäksi, siksi jakajat ovatkin usein koululaisia, opiskelijoita, eläkeläisiä tai muun alan yrittäjiä, työtön ei voi tuollaista hommaa ottaa, ellei se riitä yksinään elannoksi.
Itse (en ole ap)
Mäkään en ole AP! :D :D :D Oon kyllä samanikäinen ja hyväksynyt tarpeettomuuteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kyseli floristin työstä. Kukkien sidonta on mukavaa, mutta puhdasta asiakaspalvelutyötähän se on eli ihmisille niitä kimppuja tehdään. Lisäksi ollaan usein suurien asioiden äärellä (häät, hautajaiset tms), joten ihmiset voivat olla aika tunteikkaassa tilassa, hyvässä ja pahassa.
Itse teen nykyään ihan puutarhurin hommia. Puoli vuotta työskentelen hiki päässä, myös silloin kun toiset kesälomailee. Syksyllä muutun turhaksi ja työt loppuu. Tätä voin tehdä niin kauan kuin kroppa kestää, sen jälkeen joku vetreempi otetaan tilalle. Eli alanvaihtoa suunnittelen.
Puutarhureille on vakipaikkoja jonkin verran, on ihan mahdollista sellainen saada. Sitten on kesälomat yms.
On toki, mutta riippuu paljon missäpäin Suomea ollaan. Itse valitsen ennemmin alanvaihdon kuin muuton näiden hommien perässä.
Vierailija kirjoitti:
Dominatrix,tosin iltahommaa enimmäkseen.
Näitähän voi tehdä nykyisin etänä. Ei tarvitse koskaan edes tavata pokia.
Hammaslaborantiksi voi opiskella Helsingissä, aikuislinja löytyy myös. Hammasteknikoksi opiskellaan Turussa. Hakijoita on paljon, mutta pääsykokeet eivät ole mielestäni erityisen vaikeat. Kummassakin ammatissa on yritystoiminta mahdollista oman hammaslabran muodossa ainakin. Kädentaitojen pitää olla hyvät. Työllisyystilanne on erittäin hyvä. Palkkaus vaihteleva, riippuu työkokemuksesta, paikkakunnasta, työtehtävästi, pomosta yms. Arvioisin hammaslaborantti 1900-2500e, hammasteknikko 2500e-3500e.
Lakimies, jos opiskelu ei pelota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koodari.
Muuten ehkä mutta miten 40-vuotiaana alalle opiskeleva saa töitä, ja vieläpä lähes varmasti? Jos näin olisi niin aloittaisin itse it-alan opinnot uudestaan.
Mä oon viiskymppinen ja opiskelen it-alalle. Töitä piisaa jo nyt, eikä loppua näy. Sekaan vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastonhoitaja
Muuten hyvä, mutta käsittääkseni töitä vaikea saada..
Ap
Ja pahus, ihmistenkin kanssa joutuu olemaan tekemisissä. Meteliäkin saattaa joutua kestämään, työpaikasta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastonhoitaja
Ap
Tämä pitää valitettavasti nykyään paikkansa.
Maksetaanko toimistossa istumisesta palkkaa?
LVI asentajan homma on raskasta ja p.@$kasta
Vierailija kirjoitti:
- töitä löytyisi, edes melko varmasti
- ala olisi itsenäistä työtä, ei missään nimessä liikaa ihmisten kanssa tekemisissä olemista
- ei fyysisesti liian rankkaa (saa olla muutakin kyllä kuin vain toimistossa istumista)
- ei yötyötä
- ei meteliäOpiskelua en pelkää, ja siihen myös olisi aikaa ja mahdollisuus..
Server administrator!
Kaikki (!) sun vaatimukset täyttyy. Se, että et osaa ei haittaa, jos kerran opiskeluintoa riittää.
Kaikki k
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koodari.
Ja moni muukin IT-alan homma.
Tarvis varmaan osata jo jotain tietokoneella tehdäkin.. itse osaan surffata netissä, mutta muuten kaikki tietokoneisiin liittyvä tai vaikkapa kännykän asetukset ovat 10-vuotiaan poikani hommia, mä en osaa.
Ap
Muita ideoita?
Sinähän et pelännyt opiskelua!?? Ja aikaakin olisi, mitä nyt valitat? Vai etkö viitsisikkään?
Kelalle tms tekemään päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastonhoitaja
Ap
Tämä pitää valitettavasti nykyään paikkansa.
Kyllä aina hyvälle puhelinmyyjälle töitä löytyy
Sitähän ap halus. Ei fyysistä, ei vuorotyötä, ei asiakaspalvelua, ei pitkiä vaikeita opintoja, ei tarvi olla nuori. Tekninen ala niin palkat vähän paremmat.