Ketä aikoo laittaa joulu kortit?
Meillä laitetaan tänäjouluna teksti viesti tervehdykset.
Kommentit (34)
Meille minu kir joitin posti kortteja tu tuille eilennä.
Kolme kielioppivirhettä aloituksessa. Löydätkö ap ne itse?
Oon lähettänyt jo viikko sitten, noin 20.
Kuka aikoo laittaa joulukortit?
Ole hyvä, korjasin kielioppivirheesi. En juuri koskaan näihin halua puuttua, mutta ai sattana että vituttaa nämä ketäilijät. Aloittaja varmaan kihertelee virne naamalla, senkin trolli.
Vierailija kirjoitti:
Kolme kielioppivirhettä aloituksessa. Löydätkö ap ne itse?
Löysin 4.
t.ap
Miten teillä laitetaan joulukortit?
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä laitetaan joulukortit?
Laitetaan ne postilaatikkoon. Miten teillä?
Opettele kirjoittaan. KETKÄ, EI KETÄ.
Tänään luin iltapäivälehdestä jutun, jossa opettajat ihmettelivät nuorten äidinkielen osaamattomuutta, sekä sanojen ymmärtämisen vaikeutta. Ap:n otsikko todistaa, että hätä on todellinen.
Entä miten teillä laitetaan tekstiviestit?
Minä olen lähettänyt joulukortit sukulaisille, erityisesti vanhoille sukulaisille, jotka niitä odottavat ja arvostavat. En lähetä tekstiviestejä enkä facebook-viestejä. Tarkempia joulukuulumisia vaihdetaan joidenkin kanssa viesteillä joulun aikana - tai sitten ihan soitetaan puhelimella.
Silmät vuotaa verta tuon otsikon takia :(
Vierailija kirjoitti:
Tänään luin iltapäivälehdestä jutun, jossa opettajat ihmettelivät nuorten äidinkielen osaamattomuutta, sekä sanojen ymmärtämisen vaikeutta. Ap:n otsikko todistaa, että hätä on todellinen.
Tämä aloitus on tehty tuon jutun takia vitsinä.
Työnnä se ketä nyt vaikka perseseen.
Vierailija kirjoitti:
Työnnä se ketä nyt vaikka perseseen.
Ketä nyt siitä tykkäisi.
Kieli uudistuu, ei siitä kannata valittaa ja välittää.
Olisin voinut vastata kysymykseen: KETKÄ AIKOVAT LAITTAA JOULUKORTIT?, mutta sitähän tässä ei kysytty. Ensinnäkin JOULUKORTIT on yhdyssana ja toiseksi tässä ilmeisesti joku Ketä-nimisen henkilön tuttava aprikoi aikooko Ketä laittaa joulukortit, mutta tämä Ketän tuttava ei kuitenkaan ole varma asiasta, joten tuo "Ketä aikoo laittaa joulukortit?" on siksi kysyvässä muodossa.
Itse laitan face buukissa.