Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks salkkareissa osa II

Vierailija
11.12.2018 |

Uusi ketju poistetun tilalle.

Kommentit (45476)

Vierailija
43981/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne huoneistojen ulko-ovet (siis porraskäytävään) on Salkkareiden SUURIN VITSI. 

Mun mielestä ne on muuten just hyvät, mut se on ärsyttävää kun vain yhden kerroksen asunnot on oikeasti sinne käytävään. Loppujen kohdalla käytetään seinänpätkää feikkaamaan sitä ja vaihdellaan sen käytävän ovien nimikylttejä.

Vierailija
43982/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ne on muuten just hyvät, mut se on ärsyttävää kun vain yhden kerroksen asunnot on oikeasti sinne käytävään. Loppujen kohdalla käytetään seinänpätkää feikkaamaan sitä ja vaihdellaan sen käytävän ovien nimikylttejä.

Tarkoitin lähinää sitä, että kun esim. menet Taalasmaan ovesta sisään ja kävelet keittiöön, missä olet?

Naapurin huoneistossa, käytävässä.......?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43983/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Og-Pupun näyttelijä on kierrellyt maailmaa lähdettyään sarjasta. Saattoi olla ihan oma päätös. Ja samalla mielenkiintoista olisi tietää, että oliko Pupun veto huumepomoksi nopea päätös vai pitikö sen olla alunperin joku muu hahmo. Kuten yläpuolella todettiin, niin huumepomosta maalattiin täysin erilainen mielikuva aluksi.

Olisi myös jännä saada tietää, oliko Lauri alun alkaenkin suunniteltu Sabrinan vainoajaksi vai oliko tuotannolla mielessä joku muu henkilö? Esimerkiksi Noel tai joku vanha hahmo/pahis? Samoin kiinnostaisi tietää, oliko Mikko tuotannon ensimmäinen/alkuperäinen valinta Laurin rooliin. Mikkohan ei edes hakenut mitään roolia, vaan tuotannon puolesta tuli kutsu koekuvauksiin Laurin rooliin. Sabrinan näyttelijä Ilona haki alunperin mukaan Rantabaariin. Tuotanto tykästyi häneen niin, että käsikirjoittajat tekivät Ilonalle kokonaan uuden roolin itse pääsarjaan. Aku (Jere) haki myös Ilonan tavoin alkujaan Rantabaariin. Oliko Jeren tulo sarjaan ollut jo pidempään suunnitteilla vai kävikö Akun kohdalla sama kuin Ilonalle, eli tuotanto tykkäsi ja hänet otettiinkin mukaan Salkkareihin hänelle kirjoitettuun Jeren rooliin?

Vierailija
43984/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä oon sun poikapuoles... ilmesesti" :D Salkkareiden oudot perhesuhteet. En pitänyt ollenkaan Akista ja Kristiinasta parina, mutta siinähän oli myös samanlainen asetelma. Kalle tavallaan oli Akin poikapuoli. Jos suhde olisikin jatkunut niin olisiko Akista ja Kallesta jäänyt ns. läheisimmiksi "saman perheen jäseninä" ? Outoa myös, ettei kukaan tuntunut ajattelevan Akin ja Sannin suhteessa tätä mennyttä suhdetta Kristiinan kanssa.

Vierailija
43985/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin lähinää sitä, että kun esim. menet Taalasmaan ovesta sisään ja kävelet keittiöön, missä olet?

Nuo asunnot on aina ollut aika epäloogisesti mietittyjä, jos oikeassa Huvilakadun 23 B-rapussa on kaksi asuntoa / kerros. Ei käy järkeen nuo neliömäärät tai pohjapiirustukset. Taustakankaissakin kuvat on mistä sattuu ja vaihtuneet vuosien aikana. Taalasmaiden olohuoneesta näkyi alun perin takapihalle ja nyt sieltä näkyy enemmän joku katunäkymä. Ei olisi varmaan ollut mahdoton työ selvittää talon kerroskohtainen pinta-ala ja ikkunoiden paikat.

Vierailija
43986/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä oon sun poikapuoles... ilmesesti" :D Salkkareiden oudot perhesuhteet. En pitänyt ollenkaan Akista ja Kristiinasta parina, mutta siinähän oli myös samanlainen asetelma. Kalle tavallaan oli Akin poikapuoli. Jos suhde olisikin jatkunut niin olisiko Akista ja Kallesta jäänyt ns. läheisimmiksi "saman perheen jäseninä" ? Outoa myös, ettei kukaan tuntunut ajattelevan Akin ja Sannin suhteessa tätä mennyttä suhdetta Kristiinan kanssa.

Pihlajakadulla tosiaan on mitä kummallisempia sukulaisuuksia. Lindan ja Severin serkkuus ei näkynyt mitenkään. Hauskaa kanssa, että Linda ja Jiri kummatkin olivat Severille serkkuja. Eivät onneksi keskenään olleet sukua. Heli ja Katri ovat Paulan kautta Jirille serkkuja ja Lassen kautta siskopuolia. Taitaa siskous kuitenkin olla tuossa kohtaa parempi. Lassella oli ensin kolme tytärtä ja myöhemmin kaksi poikaa. Ja Jere tuli tähän vähän niin kuin kolmanneksi pojaksi vaikka onkin veljenpoika. Lasse haluaa pitää huolta Leon lapsista.

Vierailija
43987/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista eniten mua jotenkin ällöttää nimenomaan nämä suhteet, joissa kumppani on ollut jo aikaisemmin sängyssä kumppanin äidin tai lapsen kanssa. Toki tämä on vain minun ajatukseni. En vain voisi kuvitella sellaista tilannetta kohdalleni. Sieviset ovat kaikki juokseneet Cindyn perässä ja Aki ollut äidin ja tyttären kanssa. Ajattelin aluksi, että tälläinen kuvio menneisyydestä väännettään myös Kallelle ja Ismolle, kun transsukupuolinen Jutta tuli kuvioihin. Että Kallella olisi ollut joku lyhyt säätö tai yhdenyön juttu parikymmentä vuotta sitten Juhan kanssa. Todellisuudessa en tiedä oliko Jutalla Juhana miessuhteita ollenkaan.

Vierailija
43988/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo asunnot on aina ollut aika epäloogisesti mietittyjä, jos oikeassa Huvilakadun 23 B-rapussa on kaksi asuntoa / kerros. Ei käy järkeen nuo neliömäärät tai pohjapiirustukset. Taustakankaissakin kuvat on mistä sattuu ja vaihtuneet vuosien aikana. Taalasmaiden olohuoneesta näkyi alun perin takapihalle ja nyt sieltä näkyy enemmän joku katunäkymä. Ei olisi varmaan ollut mahdoton työ selvittää talon kerroskohtainen pinta-ala ja ikkunoiden paikat.

Yksinkertaisesti ei ole välitetty. On haluttu tehdä asunnoista tietynlaiset. Jokaisessa on sivulla ikkunat ulos vaikka vieressä on toinen asunto. Ismokaan ei mitenkään olisi voinut nähdä kopteriturmaa ikkunasta.

Välillä tuntuu, että nykytason lyttäämiseksi etsitään kaikki virheet esille. Tarkoitan myös tälläisiä jo sarjan alusta asti olleita. Millaisilla vaaleanpunaisilla laseilla sitä palvotaan vanhoja jaksoja? Sielläkin on ollut kaikenlaisia virheitä. Ilmeisesti hyvät hahmot ja juonikuviot antavat anteeksi kaikki muut heikkoudet.

Kuka muistaa, kun Seppo käveli lankapuhelin kädessä ja johto perässä puhumassa puhelimeen? Jenni soitti kotoaan ambulanssin Miialle ja tilasi sen Pihlajakatu 6. Miten tollainen virhe edes on voinut mennä läpi?

Vierailija
43989/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miitta Sorvali voisi olla myös hyvä vaihtoehto Ullan siskon rooliin. Toivottavasti käsikirjoittajat tuovat sen sarjaan edes jossain vaiheessa. Sopisi vaan nyt Ullan paluun yhteyteen edes lyhyt vierailu. Eija Vilpas ois kuitenkin eniten rooliin sopiva.

Vierailija
43990/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista eniten mua jotenkin ällöttää nimenomaan nämä suhteet, joissa kumppani on ollut jo aikaisemmin sängyssä kumppanin äidin tai lapsen kanssa. Toki tämä on vain minun ajatukseni. En vain voisi kuvitella sellaista tilannetta kohdalleni. Sieviset ovat kaikki juokseneet Cindyn perässä ja Aki ollut äidin ja tyttären kanssa. Ajattelin aluksi, että tälläinen kuvio menneisyydestä väännettään myös Kallelle ja Ismolle, kun transsukupuolinen Jutta tuli kuvioihin. Että Kallella olisi ollut joku lyhyt säätö tai yhdenyön juttu parikymmentä vuotta sitten Juhan kanssa. Todellisuudessa en tiedä oliko Jutalla Juhana miessuhteita ollenkaan.

Kieltämättä jotenkin epämiellyttävä ajatus että kaikki miespuoliset Sieviset (Jiria lukuunottamatta) ovat jahdanneet Cindyä ja Jere tällä hetkellä seurusteleekin Cindyn kanssa. Itsekin ihmettelin kuinka ketään ei Akin ja Sannin suhteen aikana tuntunut häiritsevän se tosiasia että Aki on seurustellut myös Sannin äidin Kristiinan kanssa (vaikkei kyseessä ollutkaan mitenkään pitkäikäinen suhde). Ismoa ja Kallea ei asia tuntunut häiritsevän/vaivaavan. Jotenkin olisi voinut kuvitella nimenomaan näiden kahden vastustavan tätä suhdetta juurikin Akin ja Kristiinan historian takia. Edes Ulla ei asiaa kommentoinut (ihme kyllä :D). Muutenkin Aki on aina ollut kiinnostunut lähinnä itseään nuoremmista naisista. Sanni, Sabrina, Susu... Akilla ja Monicallakin taitaa olla jo lähemmäs kymmenen vuotta ikäeroa. Alissan äiti on todennäköisesti samaa ikäluokkaa Akin kanssa, samoin Camilla. Karinin ja Helenan kanssa oli vain rahan takia. Severi puolestaan on juossut itseään vanhempien naisten perässä. Toki poikkeuksiakin löytyy (esim. Anna ja Viola).

Vierailija
43991/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan Jutalle ja Ismolle kuitenkin suhde? Näyttelijät yhdessä kuvauksissa. Veikkaan joka tapauksessa Aaron päätyvän Dahlian seuraan. Kalle voisi sitten muuttaa takaisin omaan kotiinsa. Olisihan se hiukan noloa, jos Kallesta tulisi sairaalan johtaja, joka asuu vielä isänsä nurkissa. Korkea aika aloittaa taas omaa elämää.

Kalle voisi vaikka ostaa kokonaan uuden asunnon ja myydä Honkasten vuokra-asunnon pois. Tai muuttaa vaan sinne kattohuoneistoonsa takaisin. Pihlajakadun ulkopuolisia asuntoja ois kuitenkin kiva saada sarjaan. Sabrinan/Laurin ja Tiinan asunnot ainoita lähivuosina. Tiinan asunnosta tehtiin Kallen ullakkohuoneisto, joka kyllä paistoi todella selkeästi. Dahlian kartano on ollut myös, mutta sitä on näytetty todella vähän. Toivottavasti tuo sairaala puretaan, että saatais lisää tilaa paremmille lavasteille. Siitäkin ollut puhetta ettei ulkokuvauksia voisi enää tehdä, kun sinne tulee oikeita asuntoja. Jossain uudemmassa kuvassa näkyi niitä rakennustelineitä kuvauspaikan ympärillä.

Vierailija
43992/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan Jutalle ja Ismolle kuitenkin suhde? Näyttelijät yhdessä kuvauksissa. Veikkaan joka tapauksessa Aaron päätyvän Dahlian seuraan. Kalle voisi sitten muuttaa takaisin omaan kotiinsa. Olisihan se hiukan noloa, jos Kallesta tulisi sairaalan johtaja, joka asuu vielä isänsä nurkissa. Korkea aika aloittaa taas omaa elämää.

Onko Kallen valinnasta jotakin näyttöä? Tuntuu, että siitä on puhuttu, mutta jaksokuvien perusteella tulos ei välttämättä ole toivottu Kallelle. Retkahtaa ainakin juomaan. Tietenkin jaksonimellisesti voisi olla Sampolta kostotoimi. En vain keksi miten, mutta Sampon isot drinkit ja pullonhenget mainitaan. Tosin olisi kyllä jo Kaukovaaroiltakin todella alhaista tarkoituksella saada riippuvainen ihminen retkahtamaan uudelleen alkoholiin.

Vierailija
43993/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miitta Sorvali voisi olla myös hyvä vaihtoehto Ullan siskon rooliin. Toivottavasti käsikirjoittajat tuovat sen sarjaan edes jossain vaiheessa. Sopisi vaan nyt Ullan paluun yhteyteen edes lyhyt vierailu. Eija Vilpas ois kuitenkin eniten rooliin sopiva.

Outoa ettei tuolle siskolle ole koskaan annettu mitään kunnon nimeä. Aina vaan puhutaan "Ullan siskosta". Kyllähän esim. Ingvaristakin puhuttiin nimellä ennen hahmon tuloa sarjaan, samoin Jerestä. Itse olen toisinaan miettinyt onko Ullalla muitakin sisaruksia tuon Kankaanpään siskon lisäksi? Entä onko siskolla lapsia? Jos on, niin nämä lapsethan olisivat Karin ja Elinan serkkuja.

Vierailija
43994/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa ettei tuolle siskolle ole koskaan annettu mitään kunnon nimeä. Aina vaan puhutaan "Ullan siskosta". Kyllähän esim. Ingvaristakin puhuttiin nimellä ennen hahmon tuloa sarjaan, samoin Jerestä. Itse olen toisinaan miettinyt onko Ullalla muitakin sisaruksia tuon Kankaanpään siskon lisäksi? Entä onko siskolla lapsia? Jos on, niin nämä lapsethan olisivat Karin ja Elinan serkkuja.

Ingvar tuli melko pian sarjaan eli nimi saatettiin jo kertoa sen takia. Ulla, sisko ja Kankaanpää on mainittu todella kauan sitten. Oikeastaan aika monen hahmon kohdalla olen miettinyt, että onko heillä sisaruksia. Mikin äidistä puhuttiin kerran, kun lapset olisi saatu sinne hoitoon. Ilmeisesti asuu ihan pk-seudulla hänkin.

Vierailija
43995/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ingvar tuli melko pian sarjaan eli nimi saatettiin jo kertoa sen takia. Ulla, sisko ja Kankaanpää on mainittu todella kauan sitten. Oikeastaan aika monen hahmon kohdalla olen miettinyt, että onko heillä sisaruksia. Mikin äidistä puhuttiin kerran, kun lapset olisi saatu sinne hoitoon. Ilmeisesti asuu ihan pk-seudulla hänkin.

Sarjan käsikirjoittajilla ei vaan pysy aina nää muuttumattomana kun Duo Osmon aikaan Ismon äiti olikin elossa lapsuudessa. Karin puhui alkuvuosina Camillan vanhemmista ja nyt uuden vierailun aikana vasta puhui nimellä Dahlia ja Gunnar.

Vierailija
43996/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuviikosta Lassella on takki, jossa on karvareunus. Jotenkin se ei yhtään sovi tuohon, että on lämmin vuodenaikana menossa. Ihmisillä on uusia vaatteita. Jerelläkin oli kokonaan uudenlainen takki päällä. 

Vierailija
43997/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nella on ollut habitukseltaan (hiukset, meikki) pikkuporvarillisen kokomuslaisen näköinen ja jotenkin "hepsankeikka" mutta nyt yhden vuorokauden aikana hiukset hieman lyhentyi ja suoreni ja muuttui hyvin meikittömäksi. Olisikohan joku feministi en kausi alkamassa. Nellalle sopisi pariksi joku vegaani soijapoika kuin tuo Kristian. En usko että he ovat pitkään. Daniela tulossa.

Vierailija
43998/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeä iskee, kun tuosta ruumiinhävitysprosessista kirjoitettiin erikseen juttu ja Kristianin näyttelijää haastateltiin. Ei ziisus.

Vierailija
43999/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihis täältä on yön aikana hävinnyt pari sivua?

En tiedä, mutta huomasin ainakin yhden tänään kirjoittamani kommentin hävinneen. Oli aivan asiallinen kirjoitus, jossa kyseenalaistin sarjan juonenkäänteitä ja kuinka ne unohdetaan kuin niitä ei olisi ollutkaan. Esim. sairaalan johtajan pesti ja Jeren putoaminen 5 metristä.

Ymmärrän, jos asiaankuulumattomat ja kirosanoja yms. sisältävät kirjoitukset poistetaan, mutta että asiallinenkin kritiikki Salkkareita kohtaan vaiennetaan ja sensuroidaan. Tämäkin viesti varmaan lähtee bittiavaruuteen, mutta siihänän menee.  

Vierailija
44000/45476 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin epärealistista että Kari on yhtäkkiä kiinostunut Marikan perseestä ja on kuitenkin Sallan kanssa, eihän ne kontit ole edes mitenkään linjassa?!

Ketju on lukittu.