Miks salkkareissa osa II
Uusi ketju poistetun tilalle.
Kommentit (45476)
Sami Uotila on siis Päiväni Murmelina -musikaalissa seitsemänä kertana pääosassa, jota normaalisti vetää Lari Halme. Muuten on lähinnä baarimikkona ja Jenssonin roolissa. Sami itse kyllä kertoi haastattelussa tekevänsä teatteria kolmen viikon välein. Aika sekavaa oli maininta, mutta ehkä sitten on välillä Salkkareissa?
Välillä mietin katsooko ihmiset jaksoja, kun jatkuvasti kysellään asioita jotka on selvinnyt joitakin jaksoja ennen? En sano mitenkään ilkeyttäni vaan mietin kysymyksiä lukiessa, että tästähän oli juuri eilisessä jaksossa jne.
Nopealla tahdilla Nellan vauvajutut etenee, kun vasta kaksi viikkoa sitten etsittiin sopivaa poikavauvaa ja nyt olisi sitten jo nimenantojuhlat? Nellahan ei kuulu kirkkoon, niin tuskin ristiäiset.
Vierailija kirjoitti:
Välillä mietin katsooko ihmiset jaksoja, kun jatkuvasti kysellään asioita jotka on selvinnyt joitakin jaksoja ennen? En sano mitenkään ilkeyttäni vaan mietin kysymyksiä lukiessa, että tästähän oli juuri eilisessä jaksossa jne.
Ja minä mietin välillä, ymmärtävätkö ihmiset, että hahmot ovat fiktiivisiä. Palstalla kritisoidaan tai kehutaan hahmoja näiden käytöksestä, esim. Samulin huomaavaisuudesta Mikille, Susulle ja Kallelle tarjoillessaan, ikään kuin kyseessä olisi oikea henkilö eikä näyttelijä, joka toteuttaa hänelle laadittua käsikirjoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä mietin välillä, ymmärtävätkö ihmiset, että hahmot ovat fiktiivisiä. Palstalla kritisoidaan tai kehutaan hahmoja näiden käytöksestä, esim. Samulin huomaavaisuudesta Mikille, Susulle ja Kallelle tarjoillessaan, ikään kuin kyseessä olisi oikea henkilö eikä näyttelijä, joka toteuttaa hänelle laadittua käsikirjoitusta.
Tottakai ainakin suurin osa ymmärtää, mutta mielestäni on hauskaa ajatella asioita niin kuin sarjaa katsoessa olisi kyse oikeista ihmisistä. Tietysti muistaa koko ajan, että nämä eivät ole tositarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovatkohan samat ihmiset, että Cannibal Holocaust on oikeasti snuff-elokuva tai Tonin näyttelijä löytyi jään alta?
Jotkut nuoremmat ihmiset eivät välttämättä tajua eroa yhtä hyvin. Olen nähnyt hahmojen kuoleman yhteydessä monta kertaa Instan puolella kommentteja kuoliko se oikeesti ja niin edelleen...
Jodelissa oli ketju, jossa oli joku kaivanut Pihlajasadun Salinien jaksoissa olleen sama kuva Aleksista pöydällä kuin huomisen jakson lopussa. Ja kuva näkyy vielä kokonaan, vaikka ei täysin selkeästi. Nauhat menee juuri silmien kohdalta. On muuten aika läppä, jos Aleksin kuva on täytekuvana muuten vaan. Minkä takia tekevät näin isoja mokia? En ainakaan keksi miten Aleksi Salinin saisi liitettyä Sabrinan kanssa samaan vainoamisketjuun ja mistä syystä? Entä Gyllendorffin koulu? Kaikki sivuhuomiot menee 1999-2000 aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Jodelissa oli ketju, jossa oli joku kaivanut Pihlajasadun Salinien jaksoissa olleen sama kuva Aleksista pöydällä kuin huomisen jakson lopussa. Ja kuva näkyy vielä kokonaan, vaikka ei täysin selkeästi. Nauhat menee juuri silmien kohdalta. On muuten aika läppä, jos Aleksin kuva on täytekuvana muuten vaan. Minkä takia tekevät näin isoja mokia? En ainakaan keksi miten Aleksi Salinin saisi liitettyä Sabrinan kanssa samaan vainoamisketjuun ja mistä syystä? Entä Gyllendorffin koulu? Kaikki sivuhuomiot menee 1999-2000 aikaan.
Kuvakaappaukset jodelista: https://img.aijaa.com/b/00016/14880873.jpg
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että Aleksi ei liity koko vainoamiskuvioon ollenkaan. Kuva on laitettu hämäykseksi, jolla johdetaan katsojat harhaan. Ehkä harhautuksella rakennetaan yllättävää käännettä, että katsojat saataisiin todella hämmästyneiksi.
Tai sitten tuotanto haluaa, ettei vainoamiskuvio ratkeaisi heti. Helikopterionnettomuus oli aika helposti arvattavissa mainosten takia.
Mulla ei aikea mitä ihmiset hakee tällä hämäysveikkauksella? Tai siis Aleksi on vanha hahmo, niin miksi juuri hänet laitettaisi tahallaan sotkemaan pakkoo? Eihän hahmo muutenkaan liity yhtään mihinkään. Loogisempaa olisi ollut laittaa siihen vaikka Ainon kuva tai Samulin jne. Todennäköisempää, että on siinä ajattelemattomuutta ja eivät tajunneet jonkun katsovat niin tarkkaan tai Aleksi todellakin liittyy jotenkin kuvioihin.
Onko feikkinakukuvia linkkaava sama, joka puhui ettei hänen jutuista tykätä ja yrittää piilottaa oman tyhmyytensä (?) ja pervessionsa. Vinkkinä: tekstit on ok, mutta tuskin näitä nakukuvia tänne kaivataan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sarjaan voisi tulla hahmo, jolla on kaksisuuntainen mielialahäiriö. Aluksi salailee sairauttaan, mutta hahmolle iskisi paha mania päälle, jolloin olisi rauhaton yliaktiivinen ja saisi kaikkea pähkähullua mieleen esim. ostaa uusia vaatteita kasakaupalla tai autoja. Joillakin saattaa olla seksielämä tosi villiä silloin. Ja puolestaan masennus vaiheessa ei pääse sängystä ylös ja jättää menemättä töihin. Yleensä kaikki mielenterveysongelmat on pelkkiä kärjistettyjä hahmoja mielipuolisilla piirteillä eikä tavallisia ihmisiä.
Aina välillä vaikuttaa,että Ismolla olisi joku tällainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko feikkinakukuvia linkkaava sama, joka puhui ettei hänen jutuista tykätä ja yrittää piilottaa oman tyhmyytensä (?) ja pervessionsa. Vinkkinä: tekstit on ok, mutta tuskin näitä nakukuvia tänne kaivataan ollenkaan.
Henkilö, joka jakaa noita kuvia, ei ole sama. Minä olen se henkilö, joka sanoi mm. "Kun saan lähetettyä omia ajatuksia tänne..." "Ironista, kuinka tämän tekstin kirjoittaja..." jne.
Ilmiannoin lähettämäni viestin, koska ajattelin, että nöyryytän itseäni entistä enemmän. Minulle ei tulisi mieleen jakaa herutuskuvia tänne.
Koska Vierailija kirjoitti poistetun viestin, en pysty 100% todistamaan, että minä sen kirjoitin. Ainoastaan, jos olisin käyttänyt nimimerkkiä.
Sarjassa on ollut paljon erityisesti s ja j-kirjaimilla alkaneita hahmojen nimiä.
Olisihan se typerää, jos Kallella olisi juttua Lauri-nimisen miehen kanssa kun eksän nimi on hyvin samanlainen Lari. Hahmon nimi voisi olla mikä vaan ja sitten pitää laittaa hyvin samanlaisia nimiä.
Mitenhän suureksi Mikin rooli Salkkareissa kasvaa? Konsta on ainakin puhunut, että kuvausten määrä kasvaa syksyllä entisestään. Keväälläkin kuvasi suht paljon, eli varmaan Mikistä tulee aika merkittävä hahmo. Varmaan samalla myös Sususta. Lasten rooli varmaan jää pienemmäksi, koska sarjassa ei tällä hetkellä ole muita saman ikäisiä lapsia/nuoria, joiden kanssa voisivat ystävystyä, joten heille voi olla hieman vaikea keksiä omia kuvioita.
Nuo päivät teatterin sivulla on päiviä , jolloin Sami esittää miespääroolin. Uskon että muina esityspäivinä Sami on mukana ensamblessa. Ainakin näin toimitaan Pieni merenneito-musikaalissa, jossa on myös paljon esityksiä. Saavat ykköspääosanesittäjät välillä levätä .