Teetkö joulukattauksesi valkoisilla Teema-astioilla ja Savonia-aterimilla?
Minä vietän wt-joulua ja laitan näiden lisäksi vaaleansiniset Kartio-lasit ja Taika-mukit - omnomnomnom-nom!!
Kommentit (59)
Aattona tarjoan itselleni uunimakkaran suoraan paistoastiastaan eli kaarimaljasta. Ruoka menee suuhun lusikka-haarukalla ja ruokajuoman virkaa hoitava keskiolut juodaan härskisti tölkistä.
.
T: sinkkumies
Eiköhän ole valkoiset Teemat alla. Tosin itse en niitä omista mutta täti ja anoppi kylläkin. Ateriminia on antiikkiset Triennalet. Laseina taitaapi olla Fauna.
Kysyttävää?
Mulla englantilaista valkoista posliinia. Hopeiset haarukat, veitset, tarjoiluottimet yms.
Viinilasit Riedel, kuoharilasit V&B. Glögilasit käsinmaalattuja. Tabletit, kangasruokaliinat ja kattausaluset olen tuonut Amerikasta. Jotain Suomalaistakin on mm. jälkiruoka nautiskellaan pikkuisita Kastehelmi-sarjan kipoista.
Joulukukat valkoisia eri valkoisen sävyissä. Kynttilät mallia kruunu, pelkästä steariinista, tulee ihana “aito” tuoksu.
Ruotsinlaivalla syödään. Siellä tuskin on em astioita...
Mummin maalatuilla koriste astioilla
Savoniat, lautaset ja tarjoiluastiat Ikeaa. Lasit merkittömät, Iittalat pysyy kaapissa, kun eivät ole niin hienot. Teemaa kahvikupit. Iittalaa kakku- ja piparivadit.
Olen nähnyt suomalaisia arkiastioita maailmalla modernin taiteen museoissa. Ei ne mitään wt:tä ole kuin Porvoossa.
En tykkää yhtään teemasta enkä muistakaan paksuista ja painavista arabian astioista, valkoiset astiat on ihan kauhistus.
Savoniat on kyllä maailman parhaat, niistä en luovu ikinä.
Joten joo ja ei, mulla on värikkäitä astioita ja kauniilla kuvioilla vaaleatkin lautaset.
Vierailija kirjoitti:
Juu kuten arkenakin on samat iittalat ja savoniat käytössä.
Mutta miksi arkiromut pitää laittaa juhlanakin pöytään? Se kai tässä oli pointti, veikkaan.
Meillä om Arcticaa, mutta Carelian aterimet. Laseina Essence ja Kartio.
Joulukuun käytän Villeroy & Bochin Toys delight astiastoa ja Savonioita. Mut jos oon kotona joulun niin Paratiisi- lautaselta syön ja siihen isot halpis aterimet, mahtuu kunnolla ruokaa sille lautaselle.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää yhtään teemasta enkä muistakaan paksuista ja painavista arabian astioista, valkoiset astiat on ihan kauhistus.
Savoniat on kyllä maailman parhaat, niistä en luovu ikinä.
Joten joo ja ei, mulla on värikkäitä astioita ja kauniilla kuvioilla vaaleatkin lautaset.
.
Minä taas haluan aina valkoiset lautaset, annos näyttää niissä kauneimmalta.
Arabian Otsot ja Hackmanin (ei Iittala) Mangot, laseina jotkut englantilaiset - talon ainoat astiat.
Miellän iittalat niin arkiastioiksi, että juhlapöytää niillä en kata.
Meillä on kultareunaiset lautaset jouluna. Aterimina Chippendalen hopeiset haarukat ja veitset. Lasina kaivetaan varastosta vanhat kristallilasit. Joulu on ihanaa, kun silloin saa laittaa kaiken kimalluksen pöytään. Voi kaivaa ne pellavaliinat ja pöytähopeita meillä on kaksi laatikollista suurimmalta osin perintönä ja kerran vuodessa saa laittaa ne esiin. Tuntuisi arkena omituisena kimallella, mutta jotenkin jouluun se sopii ja rakastan sitä.
En kättään pöytään vanhat pioni lautaset. Tapio sarjan aterimet ja briljant lasit
Keltaista Teemaa ja Careliat. Laseina on ranskalaisesta sinapista tulleet juomalasit.
En oo edes miettinyt koko kattausta. Enkä mieti. Lähen pelastamaan ihmishenkiä jouluksi. Kahvi teema mukista kyllä passaa silloin hyvin.
Arabian riisiposliinikattaus sekä pöytähopeat kiillotettuina tietenkin!
Palsta Mamma