Teetkö joulukattauksesi valkoisilla Teema-astioilla ja Savonia-aterimilla?
Minä vietän wt-joulua ja laitan näiden lisäksi vaaleansiniset Kartio-lasit ja Taika-mukit - omnomnomnom-nom!!
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Teetkö joulukattauksesi valkoisilla Teema-astioilla ja Savonia-aterimilla?
Minä vietän wt-joulua ja laitan näiden lisäksi vaaleansiniset Kartio-lasit ja Taika-mukit - omnomnomnom-nom!!
Joo, teen! Tai siis ripottelen varmaan valkoista Teemaa kattaukseen, jonka teen Arabian mustavalkoisella Paratiisilla ja onpa siellä ripaus purppuraa Paratiisiakin. Valkoisen Teema-astiaston ostin vasta pari vuotta sitten, on se kyllä ihana, en tiedä miksi en aiemmin ollut tullut sitä hankkineeksi. Iittalan lasit, pääasiassa kirkasta Ultima Thulea ja juurikin Hackmanin Savoniat aterimina.
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti, ja luultavasti syödään vielä vuosikymmeniä. Unohdit mainita vielä Teema-tarjoiluastiat. Kartiolasit ovat kaikki eriväriä, tehtaanmyymälästä ostettuja.
Syöttekö koko kattauksen lusikalla samalta syvältä lautaselta...?
Ei, meillä ei ole teemaa kun en siitä tykkää. Savoniat on kyllä käytössä ihan arkenakin, lisäksi jotain muuta arabiaa ja jamie Oliverin aterimia. Jouluna mennään varmaan Olivereilla ja ihan 'merkittömillä' lautasilla.
Vierailija kirjoitti:
Mustaa Teemaa ja Hackmanin ruokailuvälineet. Iittalan viinilasit.💪
Hackmannia se on Savoniakin.
Sinne minne menen jouluna pupeltamaan on katettu Villeroy & Bochilla, sinivalkoista.
En, vaan punaisilla Teema-lautasilla, Artik-aterimilla ja kirkkailla Essence-juoma ja -viinilaseilla.
Ilman muuta. Teema-sarjan nelikulmaiset lautaset/kipot ovat mainiot alkupalapöydässä. Teema ja Savonia ovat hyviä suomalaisia klassikoita, vähän kuin sauna ja avanto.
Teemat on kotona ja Savoniat mökillä.
Joulukattaus tulee Kermansaven Oliiveilla, Savonioilla ja Iittalan Kekkerit sekä Ultima Thule lasistoilla. Festivo-kynttilänjalatkin on mökillä. Perintökaluja muut kuin nuo Kermansavet.
Alkuruokalautaset on vanhat, kultareunaiset. Jostain päin Eurooppaa, en muista mistä.
Pääruokalautaset valkoiset 24h.
Alkuruokaa varten Savonia-aterimet, pääruualle hopeiset. Samoin jälkiruualle hopeiset.
Vesilasit on kirkkaat Aino Aalto- lasit, viinilasit on böömiläistä kristallia.
Jälkiruuan astiat riippuu vähän siitä mitä syödään, jos on joku kylmä jälkiruoka niin kulhot on mummolta perittyä puristelasia. Jos taas kyseessä on joku uunin kautta käyvä jälkkäri (kuten creme brulee) käytän kulhoina valkoisia uuninkestäviä pikkukulhoja.
Puuro syödään kultareunaisilta perintölautasilta. Ruokalusikat on Vaarilta peritty.
Glögit juodaan lasisista glögimukeista, niiden merkkiä en muista (jotkut ihan perus). Kahvit juodaan kultareunaisista perintökupeista.
Vierailija kirjoitti:
Teemat on kotona ja Savoniat mökillä.
Joulukattaus tulee Kermansaven Oliiveilla, Savonioilla ja Iittalan Kekkerit sekä Ultima Thule lasistoilla. Festivo-kynttilänjalatkin on mökillä. Perintökaluja muut kuin nuo Kermansavet.
Kotona on myös sinistä Kiltaa :)
Käytetään niitä mitä kaapista löytyy. Eli Ikeaa ja sun muita halpiksia. En jaksa hifistellä lautasilla, käytän niitä vain alustana aterioilleni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Toimivat.
Erilaisina tarjoiluastioina meillä on Taikaa (mustavalko), Satumetsää, kirkasta Kastehelmeä kuten myös lasit. Sekä muumisarjaa.
Olkoot wt, ihan sama.
Olen töissä Iittalassa, joten työpaikkaetuja.
Oi, ihanaa, unelmatyöpaikkani, ainakin mielikuvissani!
Ei, mutta 24h:ta on. Tosin taitaa olla aterimet kyllä Savoniaa. Lisäksi Pastoraalia.
"Ei, kyllä mulla on valkoiset Arabian Arctican lautaset."
Sama täällä, myös tarjoiluastiast samaa sarjaa. Savonia-aterimet kyllä käytössä ja harmaat Kartio-lasit. Yhyy, olen wt.
Kaiketi näin:
Katelautasen punainen Taika
Valkoinen liina
Lumi matala lautanen
Punainen liina
Lumi syvä lautanen
.
Hopeiset aterimet
.
Ultima Thule laseja
Juu - ei! Haen ruokani kiinalaisesta ja syön suoraan rasiasta.
Mulla on valkoisia halpislautasia ja lasit eri paria. Aterimet ovat jotain tuntematonta sarjaa mutta ihan kauniit. Kahvi juodaan myös kauniista halpiskupeista.
En ole hankkinut kummempia kun asun yksin ja katan todella harvoin ruokavieraille. Vieraina on siis läheisiä jotka viis mun astioista veisaa :) Kokoonnutaan yhteen ja jokainen tuo jotain joulupöytään.
Olen kyllä haaveillut esim Essencen viinilaseista.
Royal Doulton kattaukseen tietenkin!
Hyacint Bucket
Aivan varmasti, ja luultavasti syödään vielä vuosikymmeniä. Unohdit mainita vielä Teema-tarjoiluastiat. Kartiolasit ovat kaikki eriväriä, tehtaanmyymälästä ostettuja.