Näihin ammatteihin on liikaa hakijoita, opiskele uusi ammatti jos kuulut heihin.
Elektr.- ja autom.laitteiden asentajat, korjaajat
Graafiset ja multimediasuunnittelijat
Huonekalupuusepät ym.
Johdon sihteerit ja osastosihteerit
Kirjastonhoitajat, informaatikot ym.
Konepuusepät
Koulunkäyntiavustajat
Kuvataiteilijat
Käytön tukihenkilöt
Mainonnan ja markkinoinnin erityisasiantuntijat
Matkatoimistovirkailijat
Muusikot, laulajat ja säveltäjät
Muut taide- ja kulttuurialan asiantuntijat
Myyjät
Painajat
Painopinnanvalmistajat
Pankki- ym. toimihenkilöt
Puutarhurit, kasvihuoneviljelijät ja -työntekijät
Tieto- ja viestintäteknologian asentajat,korjaajat
Toimittajat
Tuote- ja vaatesuunnittelijat
Vaatturit, pukuompelijat, turkkurit, hatuntekijät
Valokuvaajat
Yhteiskunta- ja kulttuuritutkijat
* Yleissihteerit
* Paljon liikaa hakijoita.
Kommentit (16)
Käytön tukihenkilöt
Tietotekniikan alalla tarvittan erityisosaamista, jotta duuni irtoaa. Perus it-jormia on koulutettu aivan liikaa, eikä heille löydy töitä. Graafinen suunnittelu nyt on aina ollut työ johon on liikaa hakijoita. Noita hipstereitä jotka valokuvaa ja leikkii Fotarilla on joka nurkassa.
Vierailija kirjoitti:
Käytön tukihenkilöt
Tietotekniikan alalla tarvittan erityisosaamista, jotta duuni irtoaa. Perus it-jormia on koulutettu aivan liikaa, eikä heille löydy töitä. Graafinen suunnittelu nyt on aina ollut työ johon on liikaa hakijoita. Noita hipstereitä jotka valokuvaa ja leikkii Fotarilla on joka nurkassa.
Tieto- ja viestintäteknologian asentajat,korjaajat
puuttuu listasta. Periaatteessa kaikkeen normaaliin it-hommaan on liikaa hakijoita.
Mitä? Siis mitä se mun napaani kaivaa, jos ammattini on haluttu ja hakijoita on paljon?
Opiskelupaikkoja on kuitenkin rajatattu määrä. Ei ulkopuolelle jääneiden määrä vaikuta minun työllistymiseeni millään lailla.
Miksi ihmeessä opiskelisin uuden ammatin, kun olen unelma-ammatissani ja työpaikkakin on.
Näyttää olevan mun ja miehet duunit molemmat listalla. Ala veti silloin parikymmentä vuotta sitten. Kymmenisen vuotta sitten oli yt:t joka viikko, mutta nyt näyttää että vanhoille konkareille riittää töitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Siis mitä se mun napaani kaivaa, jos ammattini on haluttu ja hakijoita on paljon?
Opiskelupaikkoja on kuitenkin rajatattu määrä. Ei ulkopuolelle jääneiden määrä vaikuta minun työllistymiseeni millään lailla.
Miksi ihmeessä opiskelisin uuden ammatin, kun olen unelma-ammatissani ja työpaikkakin on.
Noiden ammattien hakijoita on kortisto pullollaan, joten älä jää työttömäksi.
olen graafinen suunnittelija ja ihan hyvin on ollut töitä valmistumisesta saakka, ihan hyvällä +2000 - 3000 euron kk-palkalla *koputtaa puuta*. Ehkä näissäkin vaikuttaa paljon se osaaminen ja muut asiat kuitenkin sitä pelkkää tutkintoa enemmän. Jotkuthan tällä alalla pärjää työssä mainiosti ihan kokonaan ILMAN koulutustakin. Se on kyllä fakta, että liian paljon on kouluihin pyrkijää ja alalle tunkijaa joista ehkä 60% on aika keskivertotekijöitä tai huonompia. Sitten jos asut jossain peräkylillä niin eipä siellä niin paljon paikkoja olekkaan. Ellet tee freekkuna esim. ulkomaillekin töitä.
Onneksi ei ole :) Mulla on sen verran harvinainen ammatti näin pienessä maassa, että tunnen kaikki "oman alani" ihmiset - ne on mun työkavereita.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä tarkoitettu niitä, jotka hakee opiskelemaan, vaan työnhakijoita. Eli jos nyt jostain syystä jäisit työttömäksi, uuden työpaikan saaminen olisi kiven alla.
Minulla on yksi noista ammateista ja olen töissä. Miksi minun pitäisi kouluttautua uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi noista ammateista ja olen töissä. Miksi minun pitäisi kouluttautua uudelleen?
Jos työtä riittää niin ei tietenkään pidä. Viesti on tarkoitettu niille jotka etsivät töitä ja eivät löydä. On selvä, ettei noilta aloilta kaikki voi edes löytää töitä, joten silloin tarvitsee uuden ammatin tai erikoistumista.
Muusikot, laulajat ja säveltäjät sekä Yhteiskunta- ja kulttuuritutkijat, näitä pilvenpolttelijoita meillä on kyllä jo tarpeeksi työttömänä. :D :D
Vierailija kirjoitti:
Olen markkinointi/viesintä alalla ja aina on hyvin töitä löytynyt.
Eli miksi vaihtaisin alaa? Ajatuksena olisi tradenomitutkinnon päälle vielä markkinoinnin KTM:ksi opiskella.
Koska toimittajia on noin paljon tarjolla, on kumma miten sieltä ei tunnu löytyvä ammattitaitoisia henkilöitä. Pelkkää copy/pastea kaikki jutut.