Hävettää! Olen hoitovapaalla ja mies..
.. ei suostu ostamaan minun sukulaisilleni mitään lahjoja. Minulla ei ole tilillä penniäkään ylimääräistä ja mies ei suostu edes suklaarasioita tai viinipulloa ostamaan vanhemmilleni tai lasten kummeille.
Mies sanoo ettei häntä voisi vähempää kiinnostaa jos jäävät kokonaan ilman ja jäävätkin tätä menoa :(
Omille vanhemmilleen ja sisaruksilleen on tilannut lahjakortteja ja hienoja viinejä.
Kommentit (58)
Teillä on kyllä omituinen perhe. Miksi mies saa yksin päättää kenelle ostetaan lahjat ja kenelle ei? Eikä nämä ole asioita jotka sovitaan yhdessä? Mitä ihmeen väliä sillä on kenen tilillä rahat ovat?
Eikö kellään ole mitään mielipidettä toimiiko mies nyt ihan oikein :(
Ap
Onko sanonut syytä että miksi? oletko luvannut maksaa hänelle lahjat myöhemmin rahatilanteen parannuttua? ostatko miehelle lahjan kuitenkin? paljon jää arvailujen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on kyllä omituinen perhe. Miksi mies saa yksin päättää kenelle ostetaan lahjat ja kenelle ei? Eikä nämä ole asioita jotka sovitaan yhdessä? Mitä ihmeen väliä sillä on kenen tilillä rahat ovat?
Ne ovat miehen rahoja kun hän on ne tienannut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ok. Jotenkin sain aloituksesta kuvan että olette perhe, eli olisi parisuhde ja yhteinen lapsi, mutta ymmärsin sitten väärin.
Vierailija kirjoitti:
Onko sanonut syytä että miksi? oletko luvannut maksaa hänelle lahjat myöhemmin rahatilanteen parannuttua? ostatko miehelle lahjan kuitenkin? paljon jää arvailujen varaan.
Minä pyysin ettei osteta toisillemme lahjoja tänävuonna koska minulla ei ole rahaa, miehelle tämä oli ok. Sanoi syyksi että häntä ei kiinnosta ostaa ”tuntemattomille” mitään lahjoja omista rahoistaan, hänhän ostaa jo omille sukulaisilleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellään ole mitään mielipidettä toimiiko mies nyt ihan oikein :(
Ap
Kaikki näkee, ettei teillä ole perheyksikköä vaan joku muu symbioosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pyysin ettei osteta toisillemme lahjoja tänävuonna koska minulla ei ole rahaa, miehelle tämä oli ok. Sanoi syyksi että häntä ei kiinnosta ostaa ”tuntemattomille” mitään lahjoja omista rahoistaan, hänhän ostaa jo omille sukulaisilleen.
Ap
Onko kummit sitten sinun valinta, eivätkä ne ole teidän yhteisiä tuttuja? Silloin ymmärrän miestä.
Lopeta jo tämä pskojen provojen tehtailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOk. Jotenkin sain aloituksesta kuvan että olette perhe, eli olisi parisuhde ja yhteinen lapsi, mutta ymmärsin sitten väärin.
Olemme perhe, mutta erilliset tilit. Minä saan hoitorahaa 280e kuukaudessa josta 200e menee lainanlyhennykseen..
Ap
Miksi et ole perheenä lapsen isän kanssa? Voisiko isä hoitaa lasta ja sinä menet töihin niin saat lahjat ostettua ja mies voi pyydellä josko vähän taskurahaa saisi, toki sanot että itse ole tienannut joten miksi antaisin lasta hoitavalle miehelle yhtään mitään.
Pahus. Ajajttelin tulla tähän ketjuun tsemppaamaan, koska kuvittelin otsikosta, että ap on hoitovapaalla oleva mies.
Sanot sun sukulaisille ton asian suoraan kun näätte seuraavaksi? Toivottavasti tämä ei oo totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOnko kummit sitten sinun valinta, eivätkä ne ole teidän yhteisiä tuttuja? Silloin ymmärrän miestä.
Minun siskoni ja hänen miehensä ovat toisen lapsen kummit ja kaveripariskunta toisen lapsen. Ihan yhdessä on aikoinaan päätetty, kaveripariskuntaan välit vähän viilenneet mutta ostavat kyllä lapselle joka joulu lahjan silti..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuntemattomille? onko hän kuitenkin tavannut perheesi ja sukulaisesi? kauankohan olette seurustelleet? Onpas outoa... minun poikaystävä osti ihan oma-aloitteisesti lahjan vanhemmilleni ja veljelleni ekana jouluna, ja oli vasta kerran heidät nähnyt suht pikaisesti. Ihan kohteliasuudesta osti. Vaikka ei ole jouluihminen sitten yhtään eikä kummemmin lahjoista välitä eikä omassa suvussaan kukaan kovin paljoa lahjoja jakele. Ymmärtäisin jos miehesi ei ostaisi KENELLEKKÄÄN lahjaa, ettei sitten sun sukulaisillekkaan haluisi ostaa. Mutta että sit ostaa kuitenkin omille sukulaisille ja kutsuu sun sukulaisia TUNTEMATTOMIKSI? mitä ihmettä? Kuulostaa harvinaisen pihiltä ja tunteettomalta ihmiseltä... outoa. No, toisaalta, eikai häntä vois pakottaakkaan mutta ite ainakin muistaisin tuon loppuikäni enkä vahingossakaan ainakaan ostaisi hänen sukulaisille yhtäkään lahjaa sitten kun rahatilanne paranee. Sitä saa mitä tilaa? Koittaisin kuitenkin vielä keskustella miehen kanssa, ja esim. ehdottaa tuota että maksat hänelle myöhemmin takaisin tms. jos ei muuten suostu? en ymmärrä mikä ongelma tuossa enää olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOk. Jotenkin sain aloituksesta kuvan että olette perhe, eli olisi parisuhde ja yhteinen lapsi, mutta ymmärsin sitten väärin.
Olemme perhe, mutta erilliset tilit. Minä saan hoitorahaa 280e kuukaudessa josta 200e menee lainanlyhennykseen..
Ap
No sitten palaan aiempaan viestiini että perheenne kuulostaa omituiselta. En ymmärrä mitä väliä sillä on kenen tilillä rahaa on ja kuka sen on tienannut, jos on kyseessä perhe. Tilanteenne olisi jotenkin ymmärrettävissä jos lapsi olisi yksin sinun, mutta jos hän on myös miehesi niin en tajua tilannetta pätkääkään.
Meilläkin on erilliset tilit ja minä olen äitiyslomalla kun taas mieheni tienaa hyvin. Ihan yhdessä me ollaan katsottu keille ostetaan lahjat ja mikä on budjetti. Eipä ole tullut mieleen katsella kenen tililtä se sitten lopulta mikäkin ostetaan.
Hoitovapaa oma henkilökohtainen arvovalintasi vai oletko nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja sitten syöt tolla 80 eurolla/kk tietenkin. Porvoossa on kyyti aina kylmää.
f