Sellaisia ammatteja, joihin sinä et missään nimessä saisi päätyä? Minä aloitan:
Lentoemäntä. Lennän vähintään joka kuukausi Euroopan lentoja. Koneetkin nykyään ihan tupaten täynnä.
Minun tyyppisen ihmisen ei pitäisi ikinä olla lentoemona: aivan liikaa tyhmiä ihmisiä , liikaa kiirettä kun aikataulut painaa päälle kentällä. Aivan liikaa hommia sille lyhyellekin lennolle.
Pitäisi olla ystävällinen ja palvelualtis sadoille etilaisille ihmisille vaatimuksineen ja odotuksinern. En pystyisi minuuttiakaan olemaan kärsivällinen.
Lisäksi se turvallisuusvastuu. Jos jotain sattuu, niin kapteenilla on kädet täynnä muutakin hommaa ja se jää matkustamon puolen vastuulle saada ihmiset esim evakuoitua.
Rn tiedä lentoemojrn palkkaa, mutta ei se niin älyttömän hyvä ole, että minä (siis teoreettisesti) siihen homman lähtisin.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vaan otsikoinut "Ammatteja, minkä töitä et missään nimessä tekisi" vaan teit tuollaisen lausehirviön?
Anteeksi, mutta kyllä ap.n lause on ymmärrettävämpää suomea kuin sinun.
ohis
- Erilaiset "turhat" myyntihommat: en varmasti saisi myytyä yhtään mitään, jos ainoa motivaattori olisi joku supermyyjän titteli. Jotenkin tunnen aina pientä myötähäpeää, kun joku kertoo olevansa "myynnillinen ihminen".
- Mikään pitkälti itsenäisesti / yksin suoritettava työ, esim. tutkija tai kirjailija: En osaa ohjata itseäni työssä yhtään. Ikää yli 30 vuotta, mutta en ole vieläkään löytänyt tähän toimivaa keinoa. Osaan aikatauluttaa ja suunnitella, mutta työn aloittaminen jää tekemättä. Koen toimivani tiimin jäsenenä tai johtajana täysin päinvastaisesti ja kaikki ryhmäprojektit valmistuvat aina ajallaan, ovat laadukkaita ja niissä näkyy jokaisen kädenjälki.
- Lobbari / ryhmäkurissa kärvistelevä poliitikko: Mulla on vaan yksi elämä ja en aio tuhlata sitä käyttämällä valtaani toimien samalla omaatuntoani vastaan. Muutenkin erilaiset vallanhamuajat ovat varsin vastenmielistä porukkaa ja pysyn heistä jatkossakin kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vaan otsikoinut "Ammatteja, minkä töitä et missään nimessä tekisi" vaan teit tuollaisen lausehirviön?
Tää on mun mielestä eri asia. Esim tuo esimerkki tyttökoulun valvojasta tms selvittää. Kyl hän varmaan tykkäis, mut ei missään nimessä saisi tulla valituksi :) minusta tämä on hauskempi av-aihe kuin listata se tyl mistä ei vain tykkäisi/olisi motia.
Perhepäivähoitajana tulisin hulluksi, samoin päiväkotityössä.
Vierailija kirjoitti:
- Erilaiset "turhat" myyntihommat: en varmasti saisi myytyä yhtään mitään, jos ainoa motivaattori olisi joku supermyyjän titteli. Jotenkin tunnen aina pientä myötähäpeää, kun joku kertoo olevansa "myynnillinen ihminen".
No se titteli on ehkä kaikkein pienin motivaattori myyjälle. Ihmiset ei oikeasti tiedä miten hyvin myynnistä maksetaan. Kuvitellaan, että no se on se perus kolme topoa kuussa. Kaikkia ei tietenkään raha motivoi. Mutta itseäni kyllä. Ja voin aidon oikeasti sanoa, että ton "perus kolme topoa" saat kertoa kahdella. On ollut neljän ja viiden tonnin kuukausia, mutta lähtökohtaisesti se on kuusi. Ja musta ei olisi ollut lääkäriksi tai lakimieheksi. Joten tämä on se tapa ja taito.
-Sairaanhoitaja
Syystä että vihaan ihmisiä ylipäätään, olen heikolla empatiakyvyllä ja lyhyellä pinnalla varustettu ongelmakimppu.
Niin ja siis olen sh...
Semmonen missä käsitellään pahanhajuisia asioita.
Lopetin tupakoinnin niin nenä on jotenkin herkempi ja meinaan purjota jo omasta paskanhajustani..
Ennen tein töitä paskan kanssa eikä ollut mitään ongelmaa mutta nyt sitten kun loppu rööki niin..
Psykologi, terapeutti, hoitaja, peruslääkäri.
En jaksa kuunnella, sympatiseerata, kannustaa ja olen suorasanainen. Voisin auttaa ja keksiä ratkaisun, mutta se erilaisten ihmisten kohtaaminen...
Tutkija: minä en pärjäisi epävarmojen tukirahojen kanssa, enkä pystyisi motivoimaan itseäni tekemään yhden asian parissa pikkutarkkoja hommia. Olen hirmu innokas aloittamaan projekteja mutta ilman selkeää aikataulua ja tavoitetta en saa niitä maaliin asti. Esim. Gradun tekeminen oli minulle haastavaa, sillä aloitin innoissani mutta viimeistely oli täyttä tuskaa.
Ylen toimittaja. Omatunto ei kestäisi punaviherpropagandan kirjoittamista.
Kaikki ammatit, joissa istutaan pitkään pöydän ääressä ja naputellaan tietokonetta.
Stripp.ari. Jos asiakas olisi joku komea ja alkaisi koskettelemaan mua, en välttämättä pystyisi torjumaan ja klubi saisi syytteet par1 tuksesta.
Sairaanhoitaja/vanhusten hoitaja. Napsisin salaa lääkkeitä.
Mun unelma-ammatti on lentoemäntä 😊
Olen tällä hetkellä sairaanhoitajan töissä ja pidän työstäni, mutta aion varmaankin tässä vuoden parin sisällä hakea lentoemännäksi, se on unelma-ammattini nykyään.
Vastaus kysymykseen: teurastaja en voisi koskaan olla. Tai poliisi tai palomies. En myöskään tahtoisi olla lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
-Sairaanhoitaja
Syystä että vihaan ihmisiä ylipäätään, olen heikolla empatiakyvyllä ja lyhyellä pinnalla varustettu ongelmakimppu.
Niin ja siis olen sh...
No miksi h*lvetissä sä olet sh? Vihaat ihmisiä? Ei luoja. Vaihda nyt äkkiä alaa, hae vaikka varastolle töihin!!!
Sh- opiskelija
En voisi olla...
Lähihoitaja (terveydenhoitaja tai röntgenhoitajan sen sijaan voisin olla)
Mikään lääkäri (liikaa vastuuta ja ällöjä asioita), varsinkaan kirurgi en voisi ikipäivänä olla
Teurastaja (täysin arvojeni vastaista!)
Taksikuski, bussikuski (pitäisin työtä jotenkin vaarallisena.. ahdistavaa kun kyydissä ties mitä hulluja jotka voi käydä päälle yhtäkkiä). Lentäjä tai veturinkuljettaja sen sijaan eri asioita kun saavat olla ihan rauhassa lukitussa tilassa, lentäjät jopa luodinkestävien ovien takana
Strippari ( en ikinä pitäisi itseäni niin halpana)
Insinöörit (ei vaan yhtään kiinnosta)
Jos suoraan sanotaan niin minulle ei sopisi työ jossa käsitellään toisten rahoja. Eli kirjanpitäjä tai isönnöitsijä tai joku pesänhoitaja tms.
Alkaisin aika helposti käyttämään omaksi hyödykseni niitä porsaanreikiä, mitä työssäni näkisin. Jos edessäni omisi selvästi ”ylimääräistä” rahaa jota ei helposti osaisi kukaan kaivata , niin kyllä kiusaus olisi liian suuri.
Nimi. Nuorena ravintola-alalla, eikä asiakkaat juuri kuitteja saaneet. (Siihen aikaan vielä käytettiin käteistä)
Mikään sellainen työ jossa on kovin tiukka hierarkia ka pomon sana on ehdoton totuus ja määräys. Minulla on vaikeuksia auktoriteettien kanssa , jos en näe että sille on minkäänlaista perustetta.
Ymmärrän toki täysin esim että armeijassa tai laivassa pitää olla johtaja ja että komentoketju on selvä täysin. Ei mulla sellaisessa mitään vaikeutta olisikaan.
Mutta muuten kaikki kikkelis-kokkelis- wanna-beet pikkupomot saa minulta niin paljon suoria kysymyksiä joissa heidän tyhjyys/tyhmyys paljastuu, että parempi kaikille etten ole sellaisten kans tekemisissä.
Kaikki muut paitsi siivooja ja tiskari. En muuten ajattele olevani niin surkea ettei minusta muuhun ole, vaan aidosti nuo kaksi ammattia kiinnostavat.
Pahempi tuo oma ehdotuksesi on kuin alkuperäinen. Mieluummin kuitenkin joku seuraavista, jos otsikkoa tulisi muokata:
Töitä, joita et missään nimessä tekisi?
Ammatteja, joihin et missään nimessä haluaisi?
Ammatteja, joissa et missään nimessä pärjäisi?