Muita velasta mahdollisesti lapselliseksi?
En oo ikinä tykännyt lapsista, ja aina oon ollut sitä mieltä, etten halua lapsia. Vielä tossa vuosi sitten olin ehdottomasti sitä mieltä.
Nyt oon aviomiehen kanssa alkanut ihan tosissaan pohtimaan mahdollista lasta. Pohdimme asiaa lähestulkoon päivittäin.
Onneksi olemme aviomiehen kanssa aina olleet samoilla linjoilla lastensaamisen suhteen ja edelleenkin molemmat samaa mieltä siitä, että korkeintaan yksi lapsi mahdollisesti.
Olemme siis muutaman vuoden päästä 4-kymppinen pariskunta, eli kauaa ei voi enää pohtia. Toistaiseksi ainakin syön vielä e-pillereitä, kunnei 100%:sta varmuutta asiasta ole.
Onko muita, jotka ovat aikaisemmin olleet vannoutuneita velkoja, joiden mieli onkin muuttumassa/muuttunut lasten suhteen?
Vertaistukea kaivataan!
Kommentit (9)
Olen entinen vela, nykyään vastentahtoisesti lapseton. Saahan sitä mieltä muuttaa. Näin päin se vielä onnistuu, mutta lapsellisesta ei enää velaksi pääse.
Tuskin enää edes pystyt tulemaan raskaaksi. Pilasit vanhan kehosi lääkkeillä.
Ei ole kokemusta. Olen 44v eikä biologinen kello ole lähtenyt käyntiin vieläkään. Onneksi.
Kaikki tuntemani velat ovat lapsellisia.
Miten sinä uskallat kirjoittaa noin? Kohta joku tulee sanomaan, että vela on tehnyt päätöksen, josta ei horjuta, joten sinä et voi olla vela.
Lasketaanko jo 33-vuotiaana mielensä muuttaneet? Epäilyttää vastata koska oma kokemukseni on niin positiivinen (yhdestä lapsesta). Voi vääristää tuloksia. Olin siis nuoresta tytöstä asti ja yli 30 vee ihan varma ettei ikinä lapsia. Vielä yli 30 vee samaa mieltä, kunnes sitten käännettiin miehen kanssa kelkka. En ole katunut päivääkään. Oletin että lapsiperhe-elämä ja vauvan kanssa pärjääminen on yhtä helvettiä, joten olin positiivisesti yllättynyt. Eniten yllätti se että lapsi olikin ennalta arvattava, muksu reagoi hoitotoimenpiteisiin ennakoitavalla ja positiivisella tavalla :D. Kun huutoa tuli, tissi suuhun ja kohta oli taas hyvä olla. Kaikilla ei tietysti ole näin helppoa, vaikka toki aluksi joutui heräämään neljän kertaa yössä kuukausikaupalla. Hormoonit kuintenkin jeesaa tuossa ihan huomattavasti. Elämäni paras päätös, lapsi on niin rakas, nyt jo murrosikäinen.