Mietin tässä vaan miten nistit...
Voi saada terveitä lapsia? Eräs tuttuni käytti raskausaikana amfetamiinia, n. Kerran viikossa pienen määrän. Synnytti kuitenkin terveen lapsen. Miten tämä on mahdollista? Olen kuullut näin käyneen muutamassa muussakin tapauksessa...
Onko teillä tietoa amfetamiinia käyttäneistä raskaana olevista? Saavatko tosiaan useinkin terveitä lapsia 🤪 hirveää!!
Kommentit (52)
Ei voi vielä tietää, onko terve vai ei. Kehityshäiriöt saattaa näkyä vasta vanhempana. Vähäinenkin määrä riittää muuttamaan aivojen toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Erään kannabiksen piikittäjän lapsi kuori itsensä syntymänsä jälkeen, koska luuli olevansa appelsiini. Tosi tarina - tapahtui työkaverin vaimon siskon miehen serkulle.
Semmonen "uusi" läppä sieltä. Ootpa hauska!
Opiaateista/oideista kuullut, että ne eivät tekisi vahinkoa vauvalle, paitsi vieroitusoireet jo syntyessään.
Mikä lienee todellinen asian laita, kun niin vähän loppupeleissä tiedetään.
Ei ne ainakaan hyvää tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylllähän ne sodassakin käyttti amfetamiinia.
Muttta kylllä se näiin rauhanolissa sen elämään piitäisi olla ensisaiseeesti sitää huumettta.
Niiinn piiitäisi 🤪
Sodan aikana tehtiin paljon muutakin sellaista, jota ei rauhan aikana hyväksyttäisi. Lisäksi amfetamiinia ja heroiinia ei oltu vielä niin hyvin tutkittu, että niiden haitat olisi ollut hyvin tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Erään kannabiksen piikittäjän lapsi kuori itsensä syntymänsä jälkeen, koska luuli olevansa appelsiini. Tosi tarina - tapahtui työkaverin vaimon siskon miehen serkulle.
Okeei. Mäkiin kuuulin yks pc pelaaja kuoli kuuun oikaisi ittensä. Tukehhtui orgasmiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden amfetamiininkäyttäjän, jonka lapsi syntyi ilman silmiä. Kehityshäiriöt aivoissa ovat yleisempiä, mutta tulevat esille vasta myöhemmin. En luottaisi tuuriin tässäkään asiassa.
Huomattiinko tämä ultrassa?
En muista enää tarkkaan. Tästä on jo reilusti aikaa. Nykyäänhän päihteitäkäyttävät raskaanaolevat saavat hyvin apua ja erityistä raskauden seurantaa hal-poliklinikoilta.
Työssäni olen hoitanut/tutkimut näitä lapsia. Pahoja neurologisia ongelmia monella... esim. eivät opi kunnolla puhumaan, adhd-tyyppistä oiretta ja oppimisvaikeuksia tai jopa kehitysvammatasoista toimintaa on näillä lapsilla. Lapsi saattaa tosiaan syntyä normaalin näköisenä mutta ei opi taitoja. Surullisin on eräs lapsi joka on jo 9 v. mutta ei pysty muodostamaan sanoja ja lisäksi hänellä on aivovamma ja epilepsia. Äitinsä oli narkki ja lapsen kaikki vaikeudet johtuvat vain siitä.
Itse en edes tupakoisi raskaana. Se on lyhyt aika. En haluaisi elää loppuelämääni tietäen että olen pilannut oman lapseni tulevaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmonen "uusi" läppä sieltä. Ootpa hauska!
Miksi puolustelet narkkareita? Olrtko itsekkin sellainen. Voin kertoa että maailmassa tpahtuu paljon pahoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Työssäni olen hoitanut/tutkimut näitä lapsia. Pahoja neurologisia ongelmia monella... esim. eivät opi kunnolla puhumaan, adhd-tyyppistä oiretta ja oppimisvaikeuksia tai jopa kehitysvammatasoista toimintaa on näillä lapsilla. Lapsi saattaa tosiaan syntyä normaalin näköisenä mutta ei opi taitoja. Surullisin on eräs lapsi joka on jo 9 v. mutta ei pysty muodostamaan sanoja ja lisäksi hänellä on aivovamma ja epilepsia. Äitinsä oli narkki ja lapsen kaikki vaikeudet johtuvat vain siitä.
Itse en edes tupakoisi raskaana. Se on lyhyt aika. En haluaisi elää loppuelämääni tietäen että olen pilannut oman lapseni tulevaisuuden.
En usko.
Naisten hormonitoiminta muuttuu raskauden huomattavasti ja tilastollisesti itse asiassa hyvin monet odottavat nistit pystyvät olemaan ilman päihteitä raskauden ajan. Kuulemma vielä ilman suurempia vaikeuksia.
Kaikki eivät toki pysty raskauden aikanakaan ja raskauden jälkeinen onkin useimmille sitten ihan toinen tarina.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden amfetamiininkäyttäjän, jonka lapsi syntyi ilman silmiä. Kehityshäiriöt aivoissa ovat yleisempiä, mutta tulevat esille vasta myöhemmin. En luottaisi tuuriin tässäkään asiassa.
Ja minä tunnen yhden, joka sai rokotuksen raskaana ollessaan ja lapsesta tuli autistinen, joten nämä asiat ovat väistämättä yhteydessä toisiinsa.
En ymmärrä. On myös ihmisiä jotka tupakoi tai juo, kuolisivat pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä tunnen yhden, joka sai rokotuksen raskaana ollessaan ja lapsesta tuli autistinen, joten nämä asiat ovat väistämättä yhteydessä toisiinsa.
Tietenkään ei voi tietää, miten asiat ovat yhteydessä toisiinsa eikä sitä, mitä olisi tapahtunut ilman huumealtistusta. Mutta en ikinä haluaisi joutua miettimään, olisikinko omilla valinnoilla voinut helpottaa lapseni elämää.
Ei voi syntyä tervettä lasta, aina on kehityshäiriöitä ja tunnevammaisuutta.
No autismi nyt ei varmasti tule rokotuksen seurauksena! Mutta tosiaan huumeet ja myös psyykelääkkeet ja rauhoittavat voivat aiheuttaa pahoja ongelmia vauvalle. Nimenomaan aivoihin. Näkyvät myöhemmin kun lapsen pitäisi oppia asioita ja ei vaan onnistu, ainakaan normaalitahdissa. Myös kannabiksen käyttäjien lapsilla on ongelmia, vaikka se muka mieto huume onkin. Juuri viivästynyt puhe ja hidas kehitys muutenkin ovat yleisiä. Useampi tälläinen kannabisäiti ja vauvansa tullut vastaan, suvuissaan ei ole kellään sellaisia kehityksen ongelmia ollut ja sitten pössyttelijän lapsella on.
Miehen aineidenkäyttö ei sensijaan aiheuta lapselle vaaraa samalla tavalla. Tosin tiedän yhden narkki-isän joka tartutti hiv:n vauvaan ja äitiin. Pysykää oikeasti erossa huumeista jos olette raskaana! Vauvan elämä on arvokkaampi kuin teidän, hän ei voi itse vaikuttaa asioihin.
t. hoitsu joka kirjoitti jo aiemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeet aiheuttavat pienempää tuhoa kuin alkoholi.
No ei todellakaan aiheuta. Ja niiden aiheuttama vahinko on AINA SUURI.
Todellakin aiheuttaa, mikään muu päihde ei aiheuta niin pahoja sikiö vaurioita kuin alkoholi. Nämä lapset ovat fas-lapsia. Ota selvää ennenkuin vouhotat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeet aiheuttavat pienempää tuhoa kuin alkoholi.
No ei todellakaan aiheuta. Ja niiden aiheuttama vahinko on AINA SUURI.
Todellakin aiheuttaa, mikään muu päihde ei aiheuta niin pahoja sikiö vaurioita kuin alkoholi. Nämä lapset ovat fas-lapsia. Ota selvää ennenkuin vouhotat...
Kyllä amfetamiini on vaarallisempi kuin alkoholi!!
Alkiosta vanhuuteen alkoholi on pahin tavallisilla käyttöannoksilla.
Muttta kylllä se näiin rauhanolissa sen elämään piitäisi olla ensisaiseeesti sitää huumettta.