Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko mielestäsi ollut elämässä onnekas vai huonotuurinen, vai itse ansainnut sen mitä olet?

Vierailija
10.12.2018 |

Jos ajattelet nykyistä elämäntilannettasi.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että onni suosii rohkeaa. Olen ottanut riskejä ja muuttanut elämääni välillä niin että muut ovat pitäneet ihan hulluna kun olen jättänyt kaiken vanhan. Varmasti olisin onneton jos olisin vain jämähtänyt ja en olisi uskaltanut mennä mihin sydän vei.

Vierailija
22/26 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni riipu pelkästä asenteesta, elämänlaatua ja onnekkuutta voi ihan miettiä ja mitata loogisesti. Onko ollut hyvä vai kamala lapsuus, vai jotain siltä väliltä, eli mikä oli lähtökohta. Onko terveempi vai sairaampi kuin suurin osa ihmisistä samassa yhteiskunnassa. Onko köyhempi, samantuloinen vai rikkaampi kuin muut samassa ympäristössä elävät. Onko älynlahjoja tai muuta valttikorttia, vastaako työ älykkyyttä. Onko juuria ja tukiverkostoa, joko perhettä, ystäviä tai molempia. Onko saanut mahdollisuuden jonkun tärkeän unelman toteuttamiseen vai ei (esim. saiko lapsia, jos halusi). Ja niin edelleen. Olennaista on mielestäni verrata siihen omaan ympäristöön, sillä se, että jossain jollain on paljon paremmin/huonommin, on vain yksittäinen esimerkki ja liian kaukaa haettua, että sillä olisi arjessa paljon väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalaisen hyvätuurinen olen ollut. Sain hyvät kortit elämään ja olen tehnyt hyviä valintoja. Toki joskus tulee mokattua tai elämä muuten vaan potkii päähän, mutta pääasiassa olen nauttinut hyvästä tuurista. Toivon kovasti että sama meno jatkuu.

Vierailija
24/26 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että onni suosii rohkeaa. Olen ottanut riskejä ja muuttanut elämääni välillä niin että muut ovat pitäneet ihan hulluna kun olen jättänyt kaiken vanhan. Varmasti olisin onneton jos olisin vain jämähtänyt ja en olisi uskaltanut mennä mihin sydän vei.

Tässä tapauksessa onni suosi rohkeaa, ei se tee sananlaskusta totuutta. Onhan monta niitäkin, jotka kuuseen kurkotti ja katajaan kapsahti. Ja monta jotka eivät ota mielellään riskejä, jotka ovat lopulta siihen tyytyväisiä.

Vierailija
25/26 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun elämä on ihan perseestä, kaikki muu menee loppujenlopuksi aina päin vittua paitsi muna.

Jotenkin on alkanut tuntua että heittäisi vaan hanskat naulaan, muuttaisi johonkin vuokra kaksioon mököttämään loppuelämäksi.

Takana on loistava tulevaisuus.

Vierailija
26/26 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Olen mielestäni erittäin onnekas taloudellisessa mielessä, mutta henkisessä mielessä olisin tarvinnut ihan toisenlaisen äidin ja kasvattajan ja kohtelun. Se verotti hyvää aika rutosti. En oikein osaa laskea montaakaan asiaa omiksi ansioikseni, olen vahvuutenikin perinyt.