Onko yleistäkin vanheta naamasta ilman että sitä itse edes tajuaa?
Ja pitää itseään nuoremman näköisenä kuin oikeasti onkaan.
Kommentit (47)
Juu, luokkakoukouksessa hyvin huomasi. Vanha kaverini kuiskasi minulle yllättyneenä miten tädittyneitä osa vanhoista luokkakavereista oli - olin juuri ehtinyt itsekseni miettimään että juuri tämä kyseinen kaveri oli vanhentunut kaikista eniten.
Vierailija kirjoitti:
Minun ulkonäöstä ette arvaisi ikinä ikääni.
Minkä ikäinen olet ja minkä ikäiseksi sinua luullaan? Mistä johtuu?
Säälittävimpiä on tapaukset jotka hokee itse miten nuorelta näyttävät.
Myös lihavat ovat pahimpia huomauttelemaan muille painosta. Ei ilmeisesti ole tullut katsottua peiliin.
Missähän iässä se nopea vanheneminen alkaa ? Tai, kai se on pitkälti geeneistä kiinni.
Eräs tuttu 35-vuotias rupsahti parissa vuodessa täysin. Jo ennestään aika vanhanaikainen tyyli (hiukset, meikki, vaatteet) on nykyään vielä vanhanaikaisempi ja asenne on kärttyisen tätimäinen. Nyrpistely on syventänyt niitä ikäviä ryppyjä. Rupsahtamisen nopeus on mielestäni eniten hämmästyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentit : sinuun ei ole aika pystynyt.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävimpiä on tapaukset jotka hokee itse miten nuorelta näyttävät.
Myös lihavat ovat pahimpia huomauttelemaan muille painosta. Ei ilmeisesti ole tullut katsottua peiliin.
Lihavat 50v naiset on ilkeimpiä ihmisiä, mitä tiedän.
Helena Lidgrenejäkin on useampi jotka eivät vaan kulahda. Se luusto.
Vierailija kirjoitti:
Helena Lidgrenejäkin on useampi jotka eivät vaan kulahda. Se luusto.
Helena Lindgren ei ole siitä luomuimmasta päästä. Lisäksi hän saattaa näyttää hyvin erilaiselta ilman paksua pakkelikerrosta. Monesta "rupsahduksesta" suuri osa on sitä että ruuhkavuosina ei ole aikaa eikä kiinnostusta tälläytyä, jätetään meikkaamatta, ostetaan vaatteet nopeasti Prismasta. Sitten se vaan jää päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta toihan on ihan normi kohteliaisuus mikä ei tarkoita mitään. Mullekin eräs tyyppi tuli oikein kehumaan, miten nuorelta näytän ja vastasin siihen spontaanisti, että kiitos samoin, vaikka en sitä todellakaan tarkoittanut. En myöskään usko, että minäkään näyttäisin jotenkin erityisen nuorelta. Ihmiset nyt vaan läpättää, eikä kaikkea kannata niin tosissaan ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Laita kuva. Olen varma, että täältä saisit rehellisen ja kaunistelemattoman arvion, niin että itsekin tietäisit minkä ikäiseltä todella näytät.
Joo. Minä en ainakaan vanhene lainkaan, sen sijaan kaverini rupsahtavat ihan silmissä. ;-) N46
Kävin vertailun vuoksi katsomassa ikäisteni naisten treffiprofiileja, että kuinka vanhoilta näytämme, mutta eihän siitä tullut mitään, koska meikit ja kuvien muokkaus. Sen minkä viitsin selailla, niin yhtään luomunaamaa ei näkynyt. N48
Vierailija kirjoitti:
Missähän iässä se nopea vanheneminen alkaa ? Tai, kai se on pitkälti geeneistä kiinni.
Täytettyäni 50 alkoi selvästi näkyä kasvoilla ikä ja tuntea väsymystä kropassa, tosin sairastuinkin mutta silti. Aika näkymätön fiilis nykyään, toisaalta siinä on hyvätkin puolet. Yksilöllistä varmaan.
Veskin sivupeili yllättää kyllä. Mutta mitä välii. 52v ja ihan muita asioita mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta toihan on ihan normi kohteliaisuus mikä ei tarkoita mitään. Mullekin eräs tyyppi tuli oikein kehumaan, miten nuorelta näytän ja vastasin siihen spontaanisti, että kiitos samoin, vaikka en sitä todellakaan tarkoittanut. En myöskään usko, että minäkään näyttäisin jotenkin erityisen nuorelta. Ihmiset nyt vaan läpättää, eikä kaikkea kannata niin tosissaan ottaa.
Ei ollut pelkkä kohteliaisuus se sanotaan joka ikisessä paikassa ja aina. Kaikki eivät rupsahda vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita kuva. Olen varma, että täältä saisit rehellisen ja kaunistelemattoman arvion, niin että itsekin tietäisit minkä ikäiseltä todella näytät.
Ei tarvi laittaa koska asia vaan on niin. Enkä ikinä muokkaa niitä kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla se silikonimummo joka tänne joskus tissikuvansa laittokin.
Kyllä mä olen ihan peilistä huomannut vanhenemisen merkit. En kuvittele mitään. Joidenkin kavereiden mielestä liioittelen näitä merkkejä. Hyvältä en enää näytä, joskus näytin. N50v
Iän kertyminen on vaikea hyväksyä koska se merkitsee lähestyvää kuolemaa. Itselleni myös kauneus on ollut aina turhamaisen tärkeää ja sen menettäminen tuntuu kuin osa minuuttani katoaisi. Tiedostan kärsiväni tyhmästä harhaluulosta, että nuoruus on yhtä kuin kauneus ja olen harkinnut tähän ammattiapua. Mielestäni ikä/kauneuskriiseily ja ahdistuminen on asioita jotka kannattaa yrittää käsitellä järkevästi ja tarvittaessa ammattiavun kanssa.