Mikään meikki ei PYSY naamassa! Expertit apua!
Tätä ongelmaa ei ole aikaisemmin ollut, joten olen hyvin hämilläni. Työpaikka on vaihtanut vuokratiloja ja tämä naama probleema on tullut sen mukana. Kuiva ilma?
Eli, laitan aamulla meikkivoiteen (olen kokeillut kaikki mahdollisia seerumipohjaisia - mac, lumene, clarins.. sekä esim estee lauderin kalliita voiteita..), yleensä laitan primerin - nykyään kosteuttava käytössä, sekä laitan myös kevyen päivävoiteen. Annan niiden vaikuttaa hyvin. Olen kokeillut märällä sienelle, harjalla, sormilla. Mutta, HETI kun pääsen toimistolle alkaa iho menemään rumaksi. Meikki liukuu pois iholta, tekee läikkiä, takertuu uurteisiin ja menee sellaisen näköiseksi kuin minulla olisi käärmeiho.
Mitä ihmettä? Miten saisin meikin pysymään heleänä, niin kuin ennen? Mitä iholle on tapahtunut? Voiko se olla oikeasti tämä typerä toimistoilma? Miten voin vaikuttaa siihen?
Ja siis, kuorin säännöllisesti, eikä ihoni ole huonossa kunnossa tai kovasti ryppyjä, eikä erityisen kuiva tai rasvainen.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viitonen, ylihoidat ihoasi. Tuollaisia hoitoprosesseja ei tarvita aamuisin, jos olet kunnolla puhdistanut ja kosteuttanut ihosi illalla. Aamulla riittää vesipesu ja kunnollinen, erittäin kuivalle iholle tarkoitettu päivävoide, jonka pitää antaa imeytyä kunnolla ennen meikkaamista.
Jokainen puhdistus ja kuorinta rikkoo ihon pinnasta sen luontaista suojakalvoa ja saattaa siten vain pahentaa ihon ärtyneisyyttä ja kuivuutta. Iho pitää puhdistaa liasta, mutta yön aikana sille kertyy lähinnä vain hiukan hikeä, ja se on hyvä pestä vedellä.
Hoitoseerumeita ei ole tarkoitettu päivittäiseen käyttöön - vaikka kosmetiikkafirma sanoisi mitä. Ne ovat tehohoitoja, joita käytetään vaikkapa kerran viikossa.
Oikein kuivalle iholle hyvää päivävoidetta saa esimerkiksi Ahavalta. Tämä kosteuttaa, muttei rasvoita.
https://www.dailybeauty.fi/ihonhoitotuotteet/ahava-extreme-day-cream-15…
6
No vedäppä huuhaa päähäsi ja juokse vuorille. Vesipesu on vihoviimeisintä myrkkyä tälle iholle, pesen iltaisin öljyputsarin kera ja se on varsin riittävä suoritus. Ihoni on kuin vanhuksella, eli erittäin paperinohut ja kuiva. Aamurutiiniin menee aika ja viimeksi kun skippasin Lumenen kauneusveden ja seerumin (kevyt ja kosteuttava), niin meikkaajalta tuli kylmää kyytiä, joutui pyyhkimään puolet meikkipohjasta pois ja hakemaan kosteuttavammat tuotteet avuksi ja nimenomaan kevyillä kosteuttavilla tuotteilla kerrostaen.
Olen sen tuhat kertaa kokenut, että "erittäin kuivalle iholle" tarkoitettu tuote ei vain kerta kaikkiaan imeydy ja yhdistelmänä vesipesu + jankkivoide ovat ihan katastrofi. :D En myöskään ylihoida, eli kuori tai pese liikaa, vaan illalla pesu öljyputsarin kanssa ja aamulla kevyt putsaus misellivedellä + vanulapulla ja heti perään kosteuttavaa hoitonestettä. Sen jälkeen kevyt, kosteuttava seerumi, silmänympärysvoide ja kosteusvoide, ihan ajan kanssa laitellen, eli saa imeytyä ennen seuraavaa kerrosta. Madaran kosteuttava suihke on ihan hitti, sitä saa käyttää pitkin päivää ja joskus otan mukaan vessareissulle ja suihkutan kehon iholle, koska sitä kuivuutta riittää muuallakin kuin kasvoilla...
Näillä terveisillä.
Misellivesi ON puhdistusaine, ja täysin tarpeeton aamulla. Jos koet, että vesi kuivattaa - mitä se ei kylläkään tee ilman puhdistusaineita - niin sitten voit jättää aamulla kokonaan putsaamisen.
Toistan: käytät täysin tarpeettomaa määrää kemikaaleja naamallesi. Vähemmällä pärjää. Ylihoitaminen on monen naisen pahin kosmetiikkamoka, ja sitten ihmetellään, miten ei naama näytä hyvältä.
Ihan itsehän sinä julistit, että sinulla on ongelmaiho. Joten eikös sinun pitäisi nyt todeta, että toimenpiteilläsi ihosi EI voi hyvin, eikä alkaa jankuttaa vastaan?
Vähemmän ON parempi. Toki jokainen joutuu etsimään omalle iholleen sopivimman päivävoiteen, minun neuvomani ei välttämättä sovi kaikille. Mikään jankkivoide Ahava ei kumminkaan nimenomaan ole, vaan imeytyy hyvin, eikä jää rasvaisena ihon pintaan.
Ps. Minulle tulee vastaanotolle paljon naisia, jotka kertovat, että heillä iho on voinut esimerkiksi äitiyslomalla ja hoitovapaalla hyvin, KOSKA SILLOIN HE EIVÄT OLE MEIKANNEET JA YLIHOITANEET SITÄ. Vaikka iso osa tuloistani tulee hoitotuotteista, pyrin asiakaslähtöisesti etsimään jokaiselle minimihoitoa tukevia tuotteita. Jos ei meikkaa, periaatteessa ei tarvitse mitään! Usko tai älä.
T. 6, kosmetologi muuten ammatiltaan
By Terry meikkivoide ja irtopuuteri sisältävät kuivaa ihoa tehokosteuttavaa hyaluronihappoa:
https://anna.fi/glitz8glam/yleinen/4-luukku-kaunis-meikkipohja-by-terry/
Renkaanpaikkauksessa olen oppinut, että pinta kannattaa karhentaa ennen aineen levitystä. Käytän siihen hiekkapaperia.
Älä levitä meikkivoidetta märällä sienellä! Luulen myös että käytät liikaa tuotteita yhdessä ja ne reagoi toisiinsa.
Osta Weledan päivävoide, anna sen asettua hetki ja meikkivoiteeksi Estee Lauderin Double Wear Light.
Seerunipohjaiset on sulle liian rasvaisia ja juoksevia.
T. Kosmetologi
Vierailija kirjoitti:
Älä levitä meikkivoidetta märällä sienellä! Luulen myös että käytät liikaa tuotteita yhdessä ja ne reagoi toisiinsa.
Osta Weledan päivävoide, anna sen asettua hetki ja meikkivoiteeksi Estee Lauderin Double Wear Light.
Seerunipohjaiset on sulle liian rasvaisia ja juoksevia.
T. Kosmetologi
Ai kuiva on parempi kuivaan naamaan? En käytä mitään seerumipohjaista enää. Käytössä kasvoöljy, päivävoide, yöllä Clarins SOS voide, puhdistusaineena Clarinsin energizing tms. Meikkivoide YSL All Hour, jota levitän yhden kerroksen. Kuorin kerran viikossa hellävaroen, muuten en nyplää. Tämä ongelma on tullut uuden työtilan myötä ja mietin voiko kyseessä olla huono ja kuiva ilma.
Ap
Nyt löytyi apu! :)
Kora öljyä kerros naamaan - 20min imeytys ja YSL:n Glow Hydrating Primer ja YSL all hour meikkivoide. Ei näy kuivat kohdat laisinkaan + eikä halkeile nyt yhtään :) Ostin myös töihin ilmankostuttimen. AP
Ihosi on jostain syystä "pillastunut" ja alkanut hyperherkäksi. Kun tilanne on tämä niin kannattaisi varmaankin käväistä ammattilaisen eli kosmetologin luona hakemassa hoito-ohjeita. Ihoanalyysi selventää miksi kasvosi kiukuttelevat noin ikävästi. Tulee edullisemmaksi kuin ostella summamutikassa erilaisia voiteita ja meikkejä, joiden tehosta juuri sinun ihollesi ei ole takuuta.