Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikään meikki ei PYSY naamassa! Expertit apua!

Vierailija
10.12.2018 |

Tätä ongelmaa ei ole aikaisemmin ollut, joten olen hyvin hämilläni. Työpaikka on vaihtanut vuokratiloja ja tämä naama probleema on tullut sen mukana. Kuiva ilma?

Eli, laitan aamulla meikkivoiteen (olen kokeillut kaikki mahdollisia seerumipohjaisia - mac, lumene, clarins.. sekä esim estee lauderin kalliita voiteita..), yleensä laitan primerin - nykyään kosteuttava käytössä, sekä laitan myös kevyen päivävoiteen. Annan niiden vaikuttaa hyvin. Olen kokeillut märällä sienelle, harjalla, sormilla. Mutta, HETI kun pääsen toimistolle alkaa iho menemään rumaksi. Meikki liukuu pois iholta, tekee läikkiä, takertuu uurteisiin ja menee sellaisen näköiseksi kuin minulla olisi käärmeiho.

Mitä ihmettä? Miten saisin meikin pysymään heleänä, niin kuin ennen? Mitä iholle on tapahtunut? Voiko se olla oikeasti tämä typerä toimistoilma? Miten voin vaikuttaa siihen?

Ja siis, kuorin säännöllisesti, eikä ihoni ole huonossa kunnossa tai kovasti ryppyjä, eikä erityisen kuiva tai rasvainen.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Lumenen Blur-meikkivoidetta

Jos kuivuminen on ongelma, tämä on ehkä ihan vihoviimeistä tavaraa mitä kannattaa kokeilla. Mulla ainakin jos on vähänkään pintakuiva iho niin Blur korostaa kuivia paikkoja, saa naaman näyttämään suorastaan hilseilevältä.

Vierailija
22/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtaisin primerin ja kokeilisin toista kosteudvoidetta. Meikkivoiteen päälle kevyesti tupsutellen puuteria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä ne voiteet ja primerit mäkeen ja osta mahdollisimman kestävä, siis ihan vedenkestävä meikkipohja. Itse käytän YSL All Hours Foundationia ja se kestää ihan mitä vaan, vaikka hikilenkit ja kuntosalin. Sen päältä voi jopa taputella hikeä (tai rasvoittumista jos sitä tulee) pois ilman että voide lähtee. Ei tarvi puuteria päälle. Primereitä ei kannata panna alle, huonontavat pitoa, koska voide on suunniteltu tarttumaan nimenomaan ihoon kiinni vedenpitävästi, ja usein silikonisten primerien päältä voi liukua pois.

Kiitti. Tuon primerin olen huomannut, enkä käytä silikonipohjaisia. Ostin jotain kosteuttavaa, mutta eipä tehoa. Sopiiko tuo kuivalle iholle? Ap

Vierailija
24/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

clojure kirjoitti:

Meilläkin on toimistolla tooodella kuiva ilma. Itsellä meikki alkoi pysyä kun tajusin että ihon rasvoittuminen johtuu juurikin siitä että se on liian kuiva ja kaipaa sekä vettä että rasvaa. Käytän öisin suht paksua yövoidetta jossa hyaluronihappoa, ja sitten aamuisin vesipesu (tai mieto putsari), kosteuttava kasvovesi, kosteuttava seerumi (Lumene Lähde), hoitovesi, Lumenen tehokosteuttava kosteusvoide (24h tehokosteuttava tms). Annan noiden vaikuttaa noin puoli tuntia ja sen *jälkeen* laitan kasvoille vielä apteekin Ceralan-voidetta, koska siinä oleva rasva ja keramidit sitovat aiempien tuotteiden kosteuden ihoon. Nykyään iho pysyy toimistolla mattana ilman meikkiäkin. 

Mulla ei toimistossa ole rasvainen iho, vaan todella kuiva. Meikki vain hilseilee oudosti pois, vaikka ostin näitä super kosteuttavia rasvoja ja meikkivoiteita -> seerumipohjaisia, mutta ne hajoavat jo tunnin päästä naamassa. Siis hilseilevät ja näytän joltain käärmeeltä... Mikään suihke ei auta, eikä meikkivoiteen lisääminen.  Ennen ei ollut tälläisiä ongelmia! :( AP

Mulla ei ainakaan ole koskaan toimineet nuo seerumipohjaiset ja öljyiset, vaikka periaatteessa ongelma olisikin ihon tai huoneilman kuivuus. Paras keino on vaan mahdollisimman kestävä meikkipohja, sellainen joka ei liu'u mihinkään paikaltaan tulipa iholta päin läpi rasvaa tai kuivaa keskuslämmitettyä toimistoilmaa ulkoapäin. Vanhan ajan joe blascon meikkipohja tai tuo YSL All Hours on olleet kaikkein toimivimpia.

Vierailija
25/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Evolve Organic Beautyn Daily Defence Moisture Mistiä

Vierailija
26/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meikki kirjaimellisesti menee "rikki" niin naamassa on varmaan vähän liikaa tuotteita, eli toimistoilma kenties vaikuttaa tuohon jotenkin negatiivisesti. Kokeile Diorin forever meikkivoidetta, ei tarvitse laittaa mitään muuta ja pysyy naamassa todella hyvin, sen kanssa voi mennä vaikka uimaan, mutta ei silti tunnu naamassa paksulta. On aika tyyris, mutta kyllähän noita testituubeja saa kokeiltavaksi.

Vierailija
27/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kasvorasvasi vesi- vai rasvapohjainen? Minun kuivalle iholle rasvapohjainen kasvovoide ei sovi ollenkaan.

Vierailija
28/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitä ne voiteet ja primerit mäkeen ja osta mahdollisimman kestävä, siis ihan vedenkestävä meikkipohja. Itse käytän YSL All Hours Foundationia ja se kestää ihan mitä vaan, vaikka hikilenkit ja kuntosalin. Sen päältä voi jopa taputella hikeä (tai rasvoittumista jos sitä tulee) pois ilman että voide lähtee. Ei tarvi puuteria päälle. Primereitä ei kannata panna alle, huonontavat pitoa, koska voide on suunniteltu tarttumaan nimenomaan ihoon kiinni vedenpitävästi, ja usein silikonisten primerien päältä voi liukua pois.

Kiitti. Tuon primerin olen huomannut, enkä käytä silikonipohjaisia. Ostin jotain kosteuttavaa, mutta eipä tehoa. Sopiiko tuo kuivalle iholle? Ap

Yllättävää kyllä, sopii. Itselläni aika hankala sekaiho, jossa T-alue helposti rasvoittuu ja sitten taas muualta pintakuivaa, joten useimilla meikkipohjilla joko T-alue alkaa kiiltää tai sitten jos ostan meikkipohjan sen mukaan niin sitten posket näyttää hilseilevän kuivilta. All Hours tuntuu sopivan koko naamalle hyvin, se on sellaista täyteläisen voiteen tuntuista kuin kuivan ihon meikkipohja tuntemukseltaan, mutta silti yllättävän mattaa ja sopii rasvoittuvaankin ihoon. Kyllä se mun T-alueella sekin kesällä josksu voi pakata kilitämään mutta sen kiillon voi vaikka taputella vessapaperilla pois ja meikkivoide on edelleen paikallaan. 

Vierailija
29/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kasvorasvasi vesi- vai rasvapohjainen? Minun kuivalle iholle rasvapohjainen kasvovoide ei sovi ollenkaan.

Tarkoitan tietysti öljypohjaista... ajatukset meni ristiin.

Vierailija
30/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Lumenen Lähde-sarjan kosteuttavaa hoitovettä meikin alle.

Vierailija
31/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

clojure kirjoitti:

Meilläkin on toimistolla tooodella kuiva ilma. Itsellä meikki alkoi pysyä kun tajusin että ihon rasvoittuminen johtuu juurikin siitä että se on liian kuiva ja kaipaa sekä vettä että rasvaa. Käytän öisin suht paksua yövoidetta jossa hyaluronihappoa, ja sitten aamuisin vesipesu (tai mieto putsari), kosteuttava kasvovesi, kosteuttava seerumi (Lumene Lähde), hoitovesi, Lumenen tehokosteuttava kosteusvoide (24h tehokosteuttava tms). Annan noiden vaikuttaa noin puoli tuntia ja sen *jälkeen* laitan kasvoille vielä apteekin Ceralan-voidetta, koska siinä oleva rasva ja keramidit sitovat aiempien tuotteiden kosteuden ihoon. Nykyään iho pysyy toimistolla mattana ilman meikkiäkin. 

Mulla ei toimistossa ole rasvainen iho, vaan todella kuiva. Meikki vain hilseilee oudosti pois, vaikka ostin näitä super kosteuttavia rasvoja ja meikkivoiteita -> seerumipohjaisia, mutta ne hajoavat jo tunnin päästä naamassa. Siis hilseilevät ja näytän joltain käärmeeltä... Mikään suihke ei auta, eikä meikkivoiteen lisääminen.  Ennen ei ollut tälläisiä ongelmia! :( AP

Mulla ei ainakaan ole koskaan toimineet nuo seerumipohjaiset ja öljyiset, vaikka periaatteessa ongelma olisikin ihon tai huoneilman kuivuus. Paras keino on vaan mahdollisimman kestävä meikkipohja, sellainen joka ei liu'u mihinkään paikaltaan tulipa iholta päin läpi rasvaa tai kuivaa keskuslämmitettyä toimistoilmaa ulkoapäin. Vanhan ajan joe blascon meikkipohja tai tuo YSL All Hours on olleet kaikkein toimivimpia.

Joo, seerumit ei selkeästi toimi. Luulin, että ne ravitsisivat enemmän ihoa, mutta saavatkin minut näyttämään aivan kamalta :( Otin kokeiluun (näytekappaileita) 6 eri seerumia, mutta ei mikään toimi! Ap

Vierailija
32/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää kyllä, sopii. Itselläni aika hankala sekaiho, jossa T-alue helposti rasvoittuu ja sitten taas muualta pintakuivaa, joten useimilla meikkipohjilla joko T-alue alkaa kiiltää tai sitten jos ostan meikkipohjan sen mukaan niin sitten posket näyttää hilseilevän kuivilta. All Hours tuntuu sopivan koko naamalle hyvin, se on sellaista täyteläisen voiteen tuntuista kuin kuivan ihon meikkipohja tuntemukseltaan, mutta silti yllättävän mattaa ja sopii rasvoittuvaankin ihoon. Kyllä se mun T-alueella sekin kesällä josksu voi pakata kilitämään mutta sen kiillon voi vaikka taputella vessapaperilla pois ja meikkivoide on edelleen paikallaan. 

Kiitti! Käyn tänään hakemassa näytteen :) Palaan asiaan huomenna, kun olen nähnyt miten pysyy :) AP

Vierailija
33/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pysyy kun laittaa primerin ja vielä meikinkiinnityssuihkeen lopuksi. Ilman noita ei pysy, koska mulla on sen verran rasvoittuva iho.

Ja primeriksi ehdottomasti silikonipohjainen, joka "eristää" rasvan meikkivoiteesta, ei mitään kosteuttavaa.

Vierailija
34/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Elizabeth Ardenin Ceramide Capsules Daily Youth Restoring Serum-seerumikapseleita.

Vierailija
35/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meikki kirjaimellisesti menee "rikki" niin naamassa on varmaan vähän liikaa tuotteita, eli toimistoilma kenties vaikuttaa tuohon jotenkin negatiivisesti. Kokeile Diorin forever meikkivoidetta, ei tarvitse laittaa mitään muuta ja pysyy naamassa todella hyvin, sen kanssa voi mennä vaikka uimaan, mutta ei silti tunnu naamassa paksulta. On aika tyyris, mutta kyllähän noita testituubeja saa kokeiltavaksi.

Iltaisin laitan kasvoöljyä tai seerumia naamaan (imeytyy hyvin), aamulla yleensä suht kevyen (kuivalle iholle tarkoitettu) päivävoiteen ja odotan, että se imeytyy. Joskus laitan primeria (kostetuttavaa, mutta ei silikonipohjaista), ja yhden kerroksen seerumipohjaista meikkivoideita ja puuteria T -alueelle. Heti kun menen töihin - iho hajoaa.

Ennen muuten käytin BLUR meikkivoideitta lumenelta ja kesti kokopäivän nättinä! Yleensä vielä parani iltaa kohden, kun iho "rasvottui" niin alkoi kuultamaan kivasti. Nyt ei sovi enää yhtään.

Voisiko syy olla oikeasti tämä huoneilma?

AP

Vierailija
36/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä minulla toimii kasvoilla kuivassa toimistoilmassa meikkivoiteen ja puuterin alla, on Kora Organicsin Noni Glow Face Oil. Saa Kicksiltä ja Stockalta.

Laitan sen päälle vielä ohuen kerroksen saman sarjan kosteusvoidetta. Tai vaihtoehtoisesti sekoitan ne yhteen ennen levittämistä.

Tuo ei ole mitään ällöttävää ja tahmaisaa öljyä vaan imeytyy heti ihoon ja sillä saa upean hehkun.

Kannattaa ostaa se pienempi 10ml pullo ensin ja kokeilla.

Vierailija
37/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tätä ongelmaa myös silmäluomilla ja silmänympärysiholla? Jos on niin suosittelen kokeilemaan BioEffectin EGF Eye Serum-silmänympärysseerumia.

Vierailija
38/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap: Mulla oli sama ongelma aiemmin. Iho rasvoittui todella paljon, finnejä ja mustapäitä lykkäsi paljon. Ongelmat hävisi, kun aloin laittaa iltaisin Nivean voidetta (valkoinen pyöreä rasia, sisältää E-vitamiinia ja Jojobaa) ja aamulla vesipesun jälkeen L300-sarjan vaaleanpunaista päivävoidetta meikin alle. Ei mitään primereitä tai suihkeita! Meikit pesen pois L300-sarjan sinisen purkin kasvovedellä. Älä "hoida" ihoasi liikaa, se saa ongelmat vain kasvamaan ja pahenemaan. Tuo L300-rasva hoitaa ihon hyvin ja pitää meikin paikallaan :) Jos ihollakin huonompi kausi, käytä A-vitamiinivoidetta (reseptivapaa) kuureittain.

Vierailija
39/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mikä minulla toimii kasvoilla kuivassa toimistoilmassa meikkivoiteen ja puuterin alla, on Kora Organicsin Noni Glow Face Oil. Saa Kicksiltä ja Stockalta.

Laitan sen päälle vielä ohuen kerroksen saman sarjan kosteusvoidetta. Tai vaihtoehtoisesti sekoitan ne yhteen ennen levittämistä.

Tuo ei ole mitään ällöttävää ja tahmaisaa öljyä vaan imeytyy heti ihoon ja sillä saa upean hehkun.

Kannattaa ostaa se pienempi 10ml pullo ensin ja kokeilla.

Kiitti. Kokeiluun :) Ap

Vierailija
40/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Ap: Mulla oli sama ongelma aiemmin. Iho rasvoittui todella paljon, finnejä ja mustapäitä lykkäsi paljon. Ongelmat hävisi, kun aloin laittaa iltaisin Nivean voidetta (valkoinen pyöreä rasia, sisältää E-vitamiinia ja Jojobaa) ja aamulla vesipesun jälkeen L300-sarjan vaaleanpunaista päivävoidetta meikin alle. Ei mitään primereitä tai suihkeita! Meikit pesen pois L300-sarjan sinisen purkin kasvovedellä. Älä "hoida" ihoasi liikaa, se saa ongelmat vain kasvamaan ja pahenemaan. Tuo L300-rasva hoitaa ihon hyvin ja pitää meikin paikallaan :) Jos ihollakin huonompi kausi, käytä A-vitamiinivoidetta (reseptivapaa) kuureittain.

Ei ole rasvoittuva, eikä finnejä tai mustapäitä :( Kuiva heti kun tulen toimistoon ja meikki "hilseilee" pois. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi