Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikään meikki ei PYSY naamassa! Expertit apua!

Vierailija
10.12.2018 |

Tätä ongelmaa ei ole aikaisemmin ollut, joten olen hyvin hämilläni. Työpaikka on vaihtanut vuokratiloja ja tämä naama probleema on tullut sen mukana. Kuiva ilma?

Eli, laitan aamulla meikkivoiteen (olen kokeillut kaikki mahdollisia seerumipohjaisia - mac, lumene, clarins.. sekä esim estee lauderin kalliita voiteita..), yleensä laitan primerin - nykyään kosteuttava käytössä, sekä laitan myös kevyen päivävoiteen. Annan niiden vaikuttaa hyvin. Olen kokeillut märällä sienelle, harjalla, sormilla. Mutta, HETI kun pääsen toimistolle alkaa iho menemään rumaksi. Meikki liukuu pois iholta, tekee läikkiä, takertuu uurteisiin ja menee sellaisen näköiseksi kuin minulla olisi käärmeiho.

Mitä ihmettä? Miten saisin meikin pysymään heleänä, niin kuin ennen? Mitä iholle on tapahtunut? Voiko se olla oikeasti tämä typerä toimistoilma? Miten voin vaikuttaa siihen?

Ja siis, kuorin säännöllisesti, eikä ihoni ole huonossa kunnossa tai kovasti ryppyjä, eikä erityisen kuiva tai rasvainen.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pysyy kun laittaa primerin ja vielä meikinkiinnityssuihkeen lopuksi. Ilman noita ei pysy, koska mulla on sen verran rasvoittuva iho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut kosteuttavia suihkeita, joita voisi lisäillä päivänmittaan? Itse tein kotona löytyvistä aineista omani ja suihkin sitä meikin alle ja päälle tai ihan vaan meikittömälle iholle. Rauhoittaa ihon nopeasti ja poistaa mahdollisen kiristelevän tunteen pysyvästi.

Vierailija
4/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö puuteria? Lisäksi meikinkiinnityssuihkeet tekee ihmeitä. 

Ennen itselläni meikkivoide lähti liikkumaan, ja kerääntyi tiettyihin paikkoihin. Nyt käytän aina pohjustusvoidetta, öljytöntä meikkivoidetta jonka töpötän sienellä, irtopuuteria ja kiinnityssuihketta. Ei paljoa tarvitse kohentaa meikkipohjaa työpäivän aikana.

Vierailija
5/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt kosteusvoide ei ehkä riitä, jos on kuiva toimistoilma (jos itiöitä tms. ilmassa, niin mikään ei auta, sen voin kertoa). Minulla on aamuisin rutiinina puhdistus misellivedellä, Lumenen "kauneusvesi"-mikälie sinisessä putelissa, sitten hyaluyayuroni-mikäli-happoseerumi, kosteusvoide ihotuntuman mukaan, silmänympärysvoide ja tarvittaessa vielä kosteuttava suihke perään. Silti joskus tuntuu kuivalta. :D

Primereitä on parikin erilaista,  niistä tunnelman mukaan joku. Meikkinä jauhemainen mineraalimeikki (pohja & kiinnitys). Meikin päälle joku kiinnityssuihke, näitäkin on näköjään pariakin sorttia. Päivän aikana voi suihkutella lisää kosteutta.

Vierailija
6/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, vaihda kosteuttavampaan päivävoiteeseen ja laita se puoli tuntia aiemmin naamaan niin, että se ehtii kunnolla imeytyä. Vasta puolen h jälkeen meikkaa.

Meikin päälle suihkauta meikinkiinnitussuihketta. Melkein kaikilla meikkifirmoilla on omansa. Päivän mittaan voit sitten korjailla irtopuuterilla ja uudella suihkauksella kiinnityssuihketta.

https://www.kicks.fi/meikki/meikkipohja/setting-spray

Voi olla myös, että stressi saa sinut näpelöimään kasvojasi huomaamattasi. Oletko varma, ettet hiero poskiasi päivän mittaan esimeriksi kun luet näyttöpäätettä? Ihmiset tekevät tuota täysin ajatuksissaan, osin ihon kuivuuden ja kutinan takia, osin siksi, että lukiessa muut kehon aistituntemukset ovat vähäisiä ja ihminen hakee niitä näpräämällä hiuksiaan, kasvojaan ja vaikka pureskelemalla kynsiään.

Vierailija
7/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ihosi kärsii toimiston kuivasta ilmasta. Itse tekisin näin:

1) Tehoaineet eivät imeydy helposti korppumaiseen ihoon. Käytä ihan ensimmäisenä kemiallista kuorintaa (tai hätätapauksessa rakeista, mutta ne eivät tee iholle hyvää ja saattavat sisältää mikromuoveja) ja poista kuollut ihosolukko. 

2) Levitä tämän jälkeen kosteuttavaa kasvovettä PALJON, joka ikinen aamu ja ilta. Kasvovesi on avain siihen, että saat vietyä ihoosi kosteutta. Sitä ei kannata vain pyyhkäistä iholle pumpulilla, vaan todella viedä se iholle, tai oikeastaan syvälle ihoon, painelemalla sitä kasvoille. Täällä lisää tietoa aiheesta: https://katjakokko.com/kasvovesi-ja-ihon-kosteuttaminen/

3) Jatka tämän jälkeen seerumilla ja sen jälkeen päivävoiteella. Se lukitsee kasvoveden ja seerumin tuoman kosteuden ihoosi. Jos iho sitä kaipaa, voit vaihtaa kosteuttavan seerumin ihoöljyyn. Sen jälkeen pitää tosin odottaa hieman pidempään ennen meikkaamista.

Viimeisenä vinkkinä: yritä vaihtaa paikkaa toimistossa. Käännä edes vähän pöytää tai tee joku muu muutos. Jos olet 8-9 h päivässä keskellä kuivattavaa ilmavirtaa, on ihoa tosi hankalaa saada kosmetiikalla kuntoon.

Vierailija
8/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitonen, ylihoidat ihoasi. Tuollaisia hoitoprosesseja ei tarvita aamuisin, jos olet kunnolla puhdistanut ja kosteuttanut ihosi illalla. Aamulla riittää vesipesu ja kunnollinen, erittäin kuivalle iholle tarkoitettu päivävoide, jonka pitää antaa imeytyä kunnolla ennen meikkaamista.

Jokainen puhdistus ja kuorinta rikkoo ihon pinnasta sen luontaista suojakalvoa ja saattaa siten vain pahentaa ihon ärtyneisyyttä ja kuivuutta. Iho pitää puhdistaa liasta, mutta yön aikana sille kertyy lähinnä vain hiukan hikeä, ja se on hyvä pestä vedellä.

Hoitoseerumeita ei ole tarkoitettu päivittäiseen käyttöön - vaikka kosmetiikkafirma sanoisi mitä. Ne ovat tehohoitoja, joita käytetään vaikkapa kerran viikossa.

Oikein kuivalle iholle hyvää päivävoidetta saa esimerkiksi Ahavalta. Tämä kosteuttaa, muttei rasvoita.

https://www.dailybeauty.fi/ihonhoitotuotteet/ahava-extreme-day-cream-15…

6

Vierailija
9/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viitonen, ylihoidat ihoasi. Tuollaisia hoitoprosesseja ei tarvita aamuisin, jos olet kunnolla puhdistanut ja kosteuttanut ihosi illalla. Aamulla riittää vesipesu ja kunnollinen, erittäin kuivalle iholle tarkoitettu päivävoide, jonka pitää antaa imeytyä kunnolla ennen meikkaamista.

Jokainen puhdistus ja kuorinta rikkoo ihon pinnasta sen luontaista suojakalvoa ja saattaa siten vain pahentaa ihon ärtyneisyyttä ja kuivuutta. Iho pitää puhdistaa liasta, mutta yön aikana sille kertyy lähinnä vain hiukan hikeä, ja se on hyvä pestä vedellä.

Hoitoseerumeita ei ole tarkoitettu päivittäiseen käyttöön - vaikka kosmetiikkafirma sanoisi mitä. Ne ovat tehohoitoja, joita käytetään vaikkapa kerran viikossa.

Oikein kuivalle iholle hyvää päivävoidetta saa esimerkiksi Ahavalta. Tämä kosteuttaa, muttei rasvoita.

https://www.dailybeauty.fi/ihonhoitotuotteet/ahava-extreme-day-cream-15…

6

No vedäppä huuhaa päähäsi ja juokse vuorille. Vesipesu on vihoviimeisintä myrkkyä tälle iholle, pesen iltaisin öljyputsarin kera ja se on varsin riittävä suoritus. Ihoni on kuin vanhuksella, eli erittäin paperinohut ja kuiva. Aamurutiiniin menee aika ja viimeksi kun skippasin Lumenen kauneusveden ja seerumin (kevyt ja kosteuttava), niin meikkaajalta tuli kylmää kyytiä, joutui pyyhkimään puolet meikkipohjasta pois ja hakemaan kosteuttavammat tuotteet avuksi ja nimenomaan kevyillä kosteuttavilla tuotteilla kerrostaen.

Olen sen tuhat kertaa kokenut, että "erittäin kuivalle iholle" tarkoitettu tuote ei vain kerta kaikkiaan imeydy ja yhdistelmänä vesipesu + jankkivoide ovat ihan katastrofi. :D En myöskään ylihoida, eli kuori tai pese liikaa, vaan illalla pesu öljyputsarin kanssa ja aamulla kevyt putsaus misellivedellä + vanulapulla ja heti perään kosteuttavaa hoitonestettä. Sen jälkeen kevyt, kosteuttava seerumi, silmänympärysvoide ja kosteusvoide, ihan ajan kanssa laitellen, eli saa imeytyä ennen seuraavaa kerrosta. Madaran kosteuttava suihke on ihan hitti, sitä saa käyttää pitkin päivää ja joskus otan mukaan vessareissulle ja suihkutan kehon iholle, koska sitä kuivuutta riittää muuallakin kuin kasvoilla...

Näillä terveisillä.

Vierailija
10/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on toimistolla tooodella kuiva ilma. Itsellä meikki alkoi pysyä kun tajusin että ihon rasvoittuminen johtuu juurikin siitä että se on liian kuiva ja kaipaa sekä vettä että rasvaa. Käytän öisin suht paksua yövoidetta jossa hyaluronihappoa, ja sitten aamuisin vesipesu (tai mieto putsari), kosteuttava kasvovesi, kosteuttava seerumi (Lumene Lähde), hoitovesi, Lumenen tehokosteuttava kosteusvoide (24h tehokosteuttava tms). Annan noiden vaikuttaa noin puoli tuntia ja sen *jälkeen* laitan kasvoille vielä apteekin Ceralan-voidetta, koska siinä oleva rasva ja keramidit sitovat aiempien tuotteiden kosteuden ihoon. Nykyään iho pysyy toimistolla mattana ilman meikkiäkin. 

Vierailija
11/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Primer, puuteri, kiinnityssuihke.

Vierailija
12/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pysyy kun laittaa primerin ja vielä meikinkiinnityssuihkeen lopuksi. Ilman noita ei pysy, koska mulla on sen verran rasvoittuva iho.

Kiinnityssuihke tappaa ihon lopullisesti :( Menee heti korpuksi. Olen kokeillut 5 erilaista.. Ap

Vierailija
13/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut kosteuttavia suihkeita, joita voisi lisäillä päivänmittaan? Itse tein kotona löytyvistä aineista omani ja suihkin sitä meikin alle ja päälle tai ihan vaan meikittömälle iholle. Rauhoittaa ihon nopeasti ja poistaa mahdollisen kiristelevän tunteen pysyvästi.

Tekee vaan kuivaksi :( Juuri ostin sellaisen 40e suihkeen, kun pitäisi olla super... Ei ollut. ap

Vierailija
14/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö puuteria? Lisäksi meikinkiinnityssuihkeet tekee ihmeitä. 

Ennen itselläni meikkivoide lähti liikkumaan, ja kerääntyi tiettyihin paikkoihin. Nyt käytän aina pohjustusvoidetta, öljytöntä meikkivoidetta jonka töpötän sienellä, irtopuuteria ja kiinnityssuihketta. Ei paljoa tarvitse kohentaa meikkipohjaa työpäivän aikana.

Käytän puuteria, mutta kun meikkivoide ei edes liu, vaan menee "rikki" naamalla. Naama näyttää kuin olisi kuivaa ihoa joka puolella irti, mutta ei ole. Se itse meikkivoide hajoaa ja koko naamaa kiristää. Käytän todella rasvaisia voiteita yöllä ja kotona iho on sileä kuin mikä. AP

Vierailija
15/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Primer, puuteri, kiinnityssuihke.

Käytän, käytän ja käytän. Primer monesti vain estää meikkivoidetta kiinnittymästä, puuteri ok, mutta kuivattaa ja kiinnityssuihke saa ihon kiristämään, eikä estä mitenkään meikkiä "hajoamaan" naamaan. Ap

Vierailija
16/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

clojure kirjoitti:

Meilläkin on toimistolla tooodella kuiva ilma. Itsellä meikki alkoi pysyä kun tajusin että ihon rasvoittuminen johtuu juurikin siitä että se on liian kuiva ja kaipaa sekä vettä että rasvaa. Käytän öisin suht paksua yövoidetta jossa hyaluronihappoa, ja sitten aamuisin vesipesu (tai mieto putsari), kosteuttava kasvovesi, kosteuttava seerumi (Lumene Lähde), hoitovesi, Lumenen tehokosteuttava kosteusvoide (24h tehokosteuttava tms). Annan noiden vaikuttaa noin puoli tuntia ja sen *jälkeen* laitan kasvoille vielä apteekin Ceralan-voidetta, koska siinä oleva rasva ja keramidit sitovat aiempien tuotteiden kosteuden ihoon. Nykyään iho pysyy toimistolla mattana ilman meikkiäkin. 

Mulla ei toimistossa ole rasvainen iho, vaan todella kuiva. Meikki vain hilseilee oudosti pois, vaikka ostin näitä super kosteuttavia rasvoja ja meikkivoiteita -> seerumipohjaisia, mutta ne hajoavat jo tunnin päästä naamassa. Siis hilseilevät ja näytän joltain käärmeeltä... Mikään suihke ei auta, eikä meikkivoiteen lisääminen.  Ennen ei ollut tälläisiä ongelmia! :( AP

Vierailija
17/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee vaan kuivaksi :( Juuri ostin sellaisen 40e suihkeen, kun pitäisi olla super... Ei ollut. ap

Omassa suihkeessani on vettä, kasviglyseriiniä, jojobaöljyä ja taikapähkinä-"kasvovettä" (Humphrey's Witch Hazel Astringent). Tuo reseptini varmaan kirvoittaa kommentin jos toisenkin ihonhoidon asiantuntijoilta, mutta omalla ihollani se on toiminut todella hyvin. Ymmärtääkseni erilaisilla ruusuvesillä ja aloeveralla voisi saada myös ihoa rauhoitettua/tasapainoitettua ilman, että täytyisi joka kerta maksaa itseään kipeäksi uutta tuotetta kokeillessa. Jotkut kosteuttavat suihkeet kun ymmärtääkseni vain nopeuttavat kosteuden haihtumista iholta, vaikka hetkellisesti tuntuisivatkin hyvältä.

Vierailija
18/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa suihkeessani on vettä, kasviglyseriiniä, jojobaöljyä ja taikapähkinä-"kasvovettä" (Humphrey's Witch Hazel Astringent). Tuo reseptini varmaan kirvoittaa kommentin jos toisenkin ihonhoidon asiantuntijoilta, mutta omalla ihollani se on toiminut todella hyvin. Ymmärtääkseni erilaisilla ruusuvesillä ja aloeveralla voisi saada myös ihoa rauhoitettua/tasapainoitettua ilman, että täytyisi joka kerta maksaa itseään kipeäksi uutta tuotetta kokeillessa. Jotkut kosteuttavat suihkeet kun ymmärtääkseni vain nopeuttavat kosteuden haihtumista iholta, vaikka hetkellisesti tuntuisivatkin hyvältä.

Mulla on sellaista Damask Rose Petal Mist, mutta se ei tee mitään kasvoille. Enemmänkin vain kiristää. Ennen oli joku Cliniquen suihkutettava kasvovesi. Ap

Vierailija
19/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Lumenen Blur-meikkivoidetta

Vierailija
20/67 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ne voiteet ja primerit mäkeen ja osta mahdollisimman kestävä, siis ihan vedenkestävä meikkipohja. Itse käytän YSL All Hours Foundationia ja se kestää ihan mitä vaan, vaikka hikilenkit ja kuntosalin. Sen päältä voi jopa taputella hikeä (tai rasvoittumista jos sitä tulee) pois ilman että voide lähtee. Ei tarvi puuteria päälle. Primereitä ei kannata panna alle, huonontavat pitoa, koska voide on suunniteltu tarttumaan nimenomaan ihoon kiinni vedenpitävästi, ja usein silikonisten primerien päältä voi liukua pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi