Mikään meikki ei PYSY naamassa! Expertit apua!
Tätä ongelmaa ei ole aikaisemmin ollut, joten olen hyvin hämilläni. Työpaikka on vaihtanut vuokratiloja ja tämä naama probleema on tullut sen mukana. Kuiva ilma?
Eli, laitan aamulla meikkivoiteen (olen kokeillut kaikki mahdollisia seerumipohjaisia - mac, lumene, clarins.. sekä esim estee lauderin kalliita voiteita..), yleensä laitan primerin - nykyään kosteuttava käytössä, sekä laitan myös kevyen päivävoiteen. Annan niiden vaikuttaa hyvin. Olen kokeillut märällä sienelle, harjalla, sormilla. Mutta, HETI kun pääsen toimistolle alkaa iho menemään rumaksi. Meikki liukuu pois iholta, tekee läikkiä, takertuu uurteisiin ja menee sellaisen näköiseksi kuin minulla olisi käärmeiho.
Mitä ihmettä? Miten saisin meikin pysymään heleänä, niin kuin ennen? Mitä iholle on tapahtunut? Voiko se olla oikeasti tämä typerä toimistoilma? Miten voin vaikuttaa siihen?
Ja siis, kuorin säännöllisesti, eikä ihoni ole huonossa kunnossa tai kovasti ryppyjä, eikä erityisen kuiva tai rasvainen.
Kommentit (67)
Jos silmänympärysiholla sama ongelma, niin kannattaa kokeilla sille probiootteja. Aurelia Probiotic Skincarella on Illuminate & Smooth Puff Refuction Eye Cream-silmänympärysvoide.
Voi olla ihan niinkin yksinkertanen ongelma että kasvovoide ei ole sopiva sun käytössä olevien tuotteiden kanssa. Kaikki tuotteet ei vaan toimi yhdessä, vaikka yksittäin ne toimisikin. Kokeile vaihtaa joku tuote, esim kokeile eri kasvovoidetta mutta samoja meikkejä, jos ei toimi niin kokeile eri primeria mutta pidä muut tuotteet samana jne. Ihot on kuitenkin sen verran yksilöllisiä että se mikä toiselle toimii, ei toimi sulle eli se vaan pitää kokeilemalla selvittää että miten ne sopii yhteen just sulla. Mä lähtisin kokeileen eri kasvovoidetta tai eri primeriä.
Itsellä oli sama ongelma mutta se tasoittui muutamassa kuukaudessa. Iho tottui? Minä totuin?
Joka tapauksessa muista kiinnityssuihke ja taputtele öljyä iholta ihopaperilla aina välillä. Eipä tuolle muuta voi jos kerran primerit ja kaikki on kokeiltu.
Kannattaa kokeilla Mádaran Smart Antioxidants Fine Line Minimising Cream-päivävoidetta.
Sheivaa iho, eli karvat pois. Kaikilla ihmisillä on sellasta pientä untuvaa kasvoissa, joka voi aiheuttaa sun mainitsemaa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap: Mulla oli sama ongelma aiemmin. Iho rasvoittui todella paljon, finnejä ja mustapäitä lykkäsi paljon. Ongelmat hävisi, kun aloin laittaa iltaisin Nivean voidetta (valkoinen pyöreä rasia, sisältää E-vitamiinia ja Jojobaa) ja aamulla vesipesun jälkeen L300-sarjan vaaleanpunaista päivävoidetta meikin alle. Ei mitään primereitä tai suihkeita! Meikit pesen pois L300-sarjan sinisen purkin kasvovedellä. Älä "hoida" ihoasi liikaa, se saa ongelmat vain kasvamaan ja pahenemaan. Tuo L300-rasva hoitaa ihon hyvin ja pitää meikin paikallaan :) Jos ihollakin huonompi kausi, käytä A-vitamiinivoidetta (reseptivapaa) kuureittain.
Unohtui sanoa, että meikkivoiteista paras ainakin minun kuivalle/rasvoittuvalle/vähän finniselle iholle on Maybelinen Fit Me! Kuultaa kivasti, ei lähde liikenteeseen.
Ongelman voi ratkaista lisävoide kasvovoiteen jälkeen. Kannattaa kokeilla Ultrasunin SPF 30 sisältävää kasvoille tarkoitettua aurinkovoidetta.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli sama ongelma mutta se tasoittui muutamassa kuukaudessa. Iho tottui? Minä totuin?
Joka tapauksessa muista kiinnityssuihke ja taputtele öljyä iholta ihopaperilla aina välillä. Eipä tuolle muuta voi jos kerran primerit ja kaikki on kokeiltu.
Siis mitä öljyä? Iho siis hilseilee pois, ei rasvoitu! Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten ap työkavereiden naamat? Onko heillä samaa ongelmaa? Entäs miten sun meikki vapaapäivinä, onko vastaavaa ongelmaa? Voitko käyttää vapaapäivänä BLUR meikkivoidetta ilman ongelmaa?
Syynä voi myös olla, että käyttämäsi tuotteiden koostumusta on muutettu, eivätkä enää sovi yhteen. Itse en käytä primereita, omalla iholleni muodostavat tunnkkaisen kerroksen ja juurikin "halkeilevat". Jollekin toiselle voivat varmasti olla hyviä, mutta mun iholle eivät sovi. Sen sijaan olen huomannut että korealainen kosmetiikka (Misha) ja tapa kerrostaa hoitotuotteita sopii iholleni todella hyvin. Eli siis kaksoispuhdistus, kasvovesi, seerumi (Lumenen hyalyronitiiviste on myös huippuhyvä, käytän sitä aina välillä), lotion ja lopuksi creme. Kun iho on hyvässä kunnossa, ei paksua meikkivoidetta tarvita, vaan minulle riittää esim. Lumenen illumination seerumimeikkivoide. Lisäksi huomauttaisin että hoitoseerumin päälle tulee aina laittaa kosteusvoide, mikä "lukitsee" seerumin kosteuttavat aineet ihoon, seerumista ei ole hyötyä, jos sen laittaa yksistään vaikuttamaan.
Mulla on tuota lumenea tällä hetkellä naamassa ja olen kuin käärme! Aivan järkyttävä iho, laikukas ja jos kosken - > meikki irtoaa. Ap
Tärkein on kostuttaa sisältäpäin eli tarpeeksi vettä ja laadukasta rasvaista ruokaa (avokadot, mantelit, lohi..) ja kuivan ihon omistajalle tärkeä; sokeri pois ainakin isoissa määrin eli ei mätetä karkkia.
Oikeesti toimivat ja hyvät primerit on sellasia, jotka maksaa maltaita ja pitää osata valita omalle ihotyypille sopiva tuote. Myös setting puuteri + päälle ihoa silottavaa kivipuuteria ja vielä lopuksi taas kerran laadukas setting spray.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ap työkavereiden naamat? Onko heillä samaa ongelmaa? Entäs miten sun meikki vapaapäivinä, onko vastaavaa ongelmaa? Voitko käyttää vapaapäivänä BLUR meikkivoidetta ilman ongelmaa?
Syynä voi myös olla, että käyttämäsi tuotteiden koostumusta on muutettu, eivätkä enää sovi yhteen. Itse en käytä primereita, omalla iholleni muodostavat tunnkkaisen kerroksen ja juurikin "halkeilevat". Jollekin toiselle voivat varmasti olla hyviä, mutta mun iholle eivät sovi. Sen sijaan olen huomannut että korealainen kosmetiikka (Misha) ja tapa kerrostaa hoitotuotteita sopii iholleni todella hyvin. Eli siis kaksoispuhdistus, kasvovesi, seerumi (Lumenen hyalyronitiiviste on myös huippuhyvä, käytän sitä aina välillä), lotion ja lopuksi creme. Kun iho on hyvässä kunnossa, ei paksua meikkivoidetta tarvita, vaan minulle riittää esim. Lumenen illumination seerumimeikkivoide. Lisäksi huomauttaisin että hoitoseerumin päälle tulee aina laittaa kosteusvoide, mikä "lukitsee" seerumin kosteuttavat aineet ihoon, seerumista ei ole hyötyä, jos sen laittaa yksistään vaikuttamaan.
Mulla on tuota lumenea tällä hetkellä naamassa ja olen kuin käärme! Aivan järkyttävä iho, laikukas ja jos kosken - > meikki irtoaa. Ap
Kokeilepa huviksesi tuota korealaista sarjaa, ei ole edes mikään huippukallis ja saa ihan marketeista (K-ryhmän ainakin). Idea on siis se, että hoitotuotteiden kosteutus lukitaan sinne ihoon. Puhdistuksen jälkeen käytettävä kasvovesi auttaa tuotteita imeytymään, sitten seerumi, jonka jälkeen lotion ja sen jälkeen vielä creme. Oma huippukuiva ihoni ei ole ollut koskaan näin hyvä ja kosteutetun tuntoinen. Olen 43-vuotias ja ihoni on aina ollut todella kuiva ja ohut, mutta myöskin herkkä ja helposti ärtyvä.
Vierailija kirjoitti:
Tärkein on kostuttaa sisältäpäin eli tarpeeksi vettä ja laadukasta rasvaista ruokaa (avokadot, mantelit, lohi..) ja kuivan ihon omistajalle tärkeä; sokeri pois ainakin isoissa määrin eli ei mätetä karkkia.
Juon vettä paljon, syön vitaaminit, sinkit jne. Aamuisin syön esim tuorepuuroa, jossa chian ja pellavansiemeniä pähkinöillä höystettynä. Lounaaksi syön monesti avokado, kana, parsakaali jne sekoitusta jne jne. Eli elän hyvin terveellisesti, liikun, en juo jne. Ihoni ei ole kuiva normaalisti, mutta töissä meikki hajoaa käsiin - se on se ongelma. En ymmärrä mistä se johtuu.
Enkä edes muista milloin olen syönyt karkkia.... Ap
Vierailija kirjoitti:
Iltaisin laitan kasvoöljyä tai seerumia naamaan (imeytyy hyvin), aamulla yleensä suht kevyen (kuivalle iholle tarkoitettu) päivävoiteen ja odotan, että se imeytyy. Joskus laitan primeria (kostetuttavaa, mutta ei silikonipohjaista), ja yhden kerroksen seerumipohjaista meikkivoideita ja puuteria T -alueelle. Heti kun menen töihin - iho hajoaa.
Ennen muuten käytin BLUR meikkivoideitta lumenelta ja kesti kokopäivän nättinä! Yleensä vielä parani iltaa kohden, kun iho "rasvottui" niin alkoi kuultamaan kivasti. Nyt ei sovi enää yhtään.
Voisiko syy olla oikeasti tämä huoneilma?
AP
Kuulostaa siltä, että lisäkosteus on tarpeen. Kasvoöljy lukitsee kosteuden, mutta jos ihosi on jo valmiiksi kuiva, niin eipä siitä juurikaan iloa ole. Laita ennemmin kosteuttava seerumi alle ja öljy päälle. Itse laitan seerumin ja kosteusvoiteen ja kuulostelen miltä iho tuntuu ja lisään tarvittaessa kasvoöljyn päälle yöksi. Aamulla EI vesipesua, vaan kevyt puhdistus muulla tavoin. Sen jälkeen lisäät uudestaan kosteutusta kasvovettä (ei alkoholipitoista) kasvoille taputellen tai Lumenen lähde -hoitovettä (https://www.sokos.fi/fi/sokos/lumene-lahde-kosteuttava-hoitovesi-150ml) ja pyörittelet sormilla kunnes imeytyy. sitten seerumi ja kosteusvoide (tuo aiemmin mainittu Madaran city fine lines jne. on minusta hyvä päiväkäyttöön).
Tämän jälkeen pitää sitten katsoa mitkä tuotteet sopivat yhteen, eli jos primeri rullautuu tai puuterimainen tuote irtoaa, niin eivät ehkä sovi yhteen. Kuvailemasi liskohilseily kuulostaa jäätävältä kuivuudelta, eli pakkaskausi, kuiva huoneilma ja ilmanvaihto ja kosteutta iholta vievä hoitorutiini ovat aika kurja kombo. Plus iho muuttuu iän ja ruokavalion myötä, eli muista syödä hyviä öljyjä, esim. kourallinen pähkinöitä per päivä ja kuuntelet mitä ihosi sinulle viestii. :)
Hei ap, et vastannut siihen, onko sulla myös vapaapäivinä sama ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, et vastannut siihen, onko sulla myös vapaapäivinä sama ongelma.
Olen tuolla maininnut, ettei kotona ole näin kamala iho, mutta ei kuitenkaan täydellinen. Ennen meikki pysyi todella kauniina päivän, mutta nykyään ei edes tuntia. Kotona sentään ei karise näin pahasti. Mutta kotona taas en pidä välttämättä meikkiä kuin muutaman tunnin. AP
Käytätkö kasvovettä? Osta ERITTÄIN kosteuttava kasvovesi, esim. EkoPharman vadelma, ja suihki sitä todella paljon kasvoille ja taputtele kevyesti.
Illalla puhdistus, kasvovesiöverit, seerumi, yövoide. Aamulla kasvovedellä pyyhintä, kasvovesiöverit, seerumi, päivävoide.
Paksu = rasvainen = täyteläinen = ravitseva voide ei ratkaise kuivuusongelmaa, vaan ohut = juokseva = vesipitoinen = syväkosteuttava tuote. Kasvovesi ja seerumi voidaan lukita ihon sisään rasvaisemmalla tuotteella, mutta rasvaisesta tuotteesta ei ole hyötyä hilseilevän ihon hoidossa.
Kannattaa ajaa parta ennen pohjavoiteen laittoa.
Ostin sitä kora öljyä naamaan. Laitoin sitä yöksi ja aamulla. Annoin vaikuttaa kunnolla ja otin testerin sitä YSL meikkivoidetta. Levitin sen märällä sienellä, puuteria ja setting sprayta. Näytti hyvältä. Tulin aamulla toimistoon ja ihoa alkoi samantien kiristämään ja sattumaan ja äsken katsoin itseäni ja koko naama taas halkeillut ja meikki näyttää aivan tajuttoman hirveältä. Aivan kuin minulla irtoaisi ihoa... Varmaan pitää vain olla ilman meikkiä... AP