Mies ehdotti pizzaa jouluruuaksi
Ehdotti siis tosissaan ettäjättäisin jouluherkut laittamatta ja syötäisi pizaa ja nautiskeltaisiin vain tänä vuonna. Eikö hän arvosta kokkaustaitojani, vaivannäköäni ja perinteitä?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pizza on yliarvostettua. Sitä haluaa lapset ja sellaiset joilla ei ole mielikuvitusta tai ymmärrystä ruoanlaitosta, tai ylipäätään muusta. Yleensä pizzaa tilaa se joka ei omaa kattavaa käsitystä vaihto-ehdoista.
Maailmassa on ainakin sata erilaista piirakkaa joiden koostumus on erilaista taikinaa ja täytettä. Vain sellainen joka syö pelkästään hänelle suunnattuja ruokia haluaa ehdottomasti juuri pizzaa. Yleensä nämä eivät osaa laittaa ruokaa. Ja ei ei se itsetehtykkään pizza mitään erikoista ole vaikka sen taikinan tekisi erikoisjauhoista ja 72 tuntia ennen leipomista. Ihan oikeasti on olemassa sellaisia vaihtoehtoja jotka ovat oikeasti mielenkiintoisia ja uusia maukkaita makuja sekä kokeiluita. Pizza on tylsien ihmisten vaihtoehto tässä tapauksessa ja kehyksessä.
Pizza on formaatti. Ei tietty ruoka, kuten esimerkiksi vorsmakki tai hernesoppa. Pizza on tietynlaisen piirakan komsepti. Se kuitenkin tarjoaa rajattomasti variaatiomahdollisuuksia, muutenkin, kuin hifistelemällä teknisesti aineksien ja työtapojen kanssa. Pizzan kanssa voi harjoittaa niitä uusia maukkaita makuja kokeillen, jos se on oma juttu. Toisaalta ei kukaan kiellä olemasta konservatiivi pizzan suhteen sen enempää kuin kinkku+laatikot -perinteen suhteen. Ruoka on siitä jännä juttu, että väärää mielipidettä ei voi olla. Olet siis väärässä.
Pizza on tylsää kun vertaa vaihtoehtoja. Sinä vain juuri osoitit ettei sinulla ole vaihtoehtoja eikä edes tietoa niistä, vaan sinulle sopii hyvin, että joku tuo sen blanckon tai napolin tai roomalaisen version sinulle eteen, tai margaritan, frutti di maren, tai muun valmiiksi sinulle räätlöidyn tylsän miljoonaan kertaan maistetun lätyn. Ole hyvä, tylsä ja mielikuvitukseton saa olla, muttei muiden siitä tarvitse kärsiä, vaan he voivat valita jotain uutta juhlavaa eikä sitä hernekeittoa jota pizza kylläkin edustaa. Voithan modata rajattomasti hernekeittoakin laittamalla joukkoon ketsuppia sinapin sijaan, ei se siitä mitää erikoista tai herkkua tee kenekään mielestä jolla on vaihtoehtoja ja kapasiteettia valita jotain muutakin.
Vierailija kirjoitti:
59 vastausta ja kukaan ei ole vielä kehottanut jättämään sitä sikaa?
Se sika vois ennemminkin jättää ap:n :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sika vois ennemminkin jättää ap:n :)
No mutta kun se sika on jo kuollut ja paistettu, ei se mihinkään lähde ja ap selvästi rakastaa sitä enemmän kuin miestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pizza on yliarvostettua. Sitä haluaa lapset ja sellaiset joilla ei ole mielikuvitusta tai ymmärrystä ruoanlaitosta, tai ylipäätään muusta. Yleensä pizzaa tilaa se joka ei omaa kattavaa käsitystä vaihto-ehdoista.
Maailmassa on ainakin sata erilaista piirakkaa joiden koostumus on erilaista taikinaa ja täytettä. Vain sellainen joka syö pelkästään hänelle suunnattuja ruokia haluaa ehdottomasti juuri pizzaa. Yleensä nämä eivät osaa laittaa ruokaa. Ja ei ei se itsetehtykkään pizza mitään erikoista ole vaikka sen taikinan tekisi erikoisjauhoista ja 72 tuntia ennen leipomista. Ihan oikeasti on olemassa sellaisia vaihtoehtoja jotka ovat oikeasti mielenkiintoisia ja uusia maukkaita makuja sekä kokeiluita. Pizza on tylsien ihmisten vaihtoehto tässä tapauksessa ja kehyksessä.
Pizza on formaatti. Ei tietty ruoka, kuten esimerkiksi vorsmakki tai hernesoppa. Pizza on tietynlaisen piirakan komsepti. Se kuitenkin tarjoaa rajattomasti variaatiomahdollisuuksia, muutenkin, kuin hifistelemällä teknisesti aineksien ja työtapojen kanssa. Pizzan kanssa voi harjoittaa niitä uusia maukkaita makuja kokeillen, jos se on oma juttu. Toisaalta ei kukaan kiellä olemasta konservatiivi pizzan suhteen sen enempää kuin kinkku+laatikot -perinteen suhteen. Ruoka on siitä jännä juttu, että väärää mielipidettä ei voi olla. Olet siis väärässä.
Pizza on tylsää kun vertaa vaihtoehtoja. Sinä vain juuri osoitit ettei sinulla ole vaihtoehtoja eikä edes tietoa niistä, vaan sinulle sopii hyvin, että joku tuo sen blanckon tai napolin tai roomalaisen version sinulle eteen, tai margaritan, frutti di maren, tai muun valmiiksi sinulle räätlöidyn tylsän miljoonaan kertaan maistetun lätyn.
Hah hah haa, oi elämän ironiaa. Sinä itse juuri osoitit, että sinulla ei riitä mielikuvitusta ajatella perinnelaatikoiden ulkopuolelle. Luulet kaiken mahdollisen olevan jo olemassa ja keksityn. Et raukka ymmärrä, että pizzassa ei ole mitään rajoja. Pizzan voi tehdä vaikkapa suklaasta. Tämä siis on jo olemassaoleva kaupallinen tuote, tiedoksesi. Mutta esitäpä nyt itse jotain niitä "hienompia" vaihtoehtojasi uteliaan makuturistin joulupöytään, niin katsotaan, onko sinulla suuria puheita kummoisempaa näkemystä itse asiasta vai tavoitteletko vain tilaisuutta päästä pätemään ja haukkumaan muita huonommuudestaan.
Aloitetaan vaikka siitä, että leikisti meillä tehdään perinteinen suomalainen joulupizza. Kinkun lisäksi käypiä täytteitä siihen ovat juurespyree piparimausteilla, suolasilli tai maustesilakka, sinappimajoneesi ja vaikkapa punajuuren naatit. Mikä on parempi vaihtoehtosi tilalle?
Miehen perheessä on perinteenä, että tapanina tilataan pizzaa :D
Jätä se sika. Siis se kinkku. On totta, ettei meidän jouluruokaperinteemme ole historiallisesti kovinkaan vanha. Silti sitä voi tuulettaa. Perinteiset ruuat tuovat toki mieleen maku- ja tuoksumuistoja jostain lapsuuden jouluista, mutta kaikissa perinteissä ei ole makua. En enää osta perinteistä 12 kilon sianp....settä joulupöytään, se maistuu sian pyllylle, ei muulle. Laatikot eivät mielestäni ole mitenkään herkullisia, en syö niitä arkena, miksi söisin niitä jouluna. Lapsuudenkotini purkkiherneet joulupöydässä ovat jääneet minulle arvoitukseksi, miksi ihmeessä niitä syötiin, en ymmärrä, kulinarismin huipentuma. Jos saisin hyvätasoisessa ravintolassa valita minkä tahansa annoksen eteeni, ihan minkä tahansa, ei se taatusti olisi perinteistä jouluruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pizza on tylsää kun vertaa vaihtoehtoja. Sinä vain juuri osoitit ettei sinulla ole vaihtoehtoja eikä edes tietoa niistä, vaan sinulle sopii hyvin, että joku tuo sen blanckon tai napolin tai roomalaisen version sinulle eteen, tai margaritan, frutti di maren, tai muun valmiiksi sinulle räätlöidyn tylsän miljoonaan kertaan maistetun lätyn.
Hah hah haa, oi elämän ironiaa. Sinä itse juuri osoitit, että sinulla ei riitä mielikuvitusta ajatella perinnelaatikoiden ulkopuolelle. Luulet kaiken mahdollisen olevan jo olemassa ja keksityn. Et raukka ymmärrä, että pizzassa ei ole mitään rajoja. Pizzan voi tehdä vaikkapa suklaasta. Tämä siis on jo olemassaoleva kaupallinen tuote, tiedoksesi. Mutta esitäpä nyt itse jotain niitä "hienompia" vaihtoehtojasi uteliaan makuturistin joulupöytään, niin katsotaan, onko sinulla suuria puheita kummoisempaa näkemystä itse asiasta vai tavoitteletko vain tilaisuutta päästä pätemään ja haukkumaan muita huonommuudestaan.
Aloitetaan vaikka siitä, että leikisti meillä tehdään perinteinen suomalainen joulupizza. Kinkun lisäksi käypiä täytteitä siihen ovat juurespyree piparimausteilla, suolasilli tai maustesilakka, sinappimajoneesi ja vaikkapa punajuuren naatit. Mikä on parempi vaihtoehtosi tilalle?
Tylsyytesi on käsinkosketeltavaa trolli. Oliko jotain muuta? Ei en olettanutkaan. Voit jatkaa leikkiäsi ihan itseksesi. Minua ei aikuisten oikeasti kiinnosta keskustella rajoittuneiden kanssa joille pizza on jotain kovin suurta ja hienoa.
Eikö mies tykkää jouluruuasta vai onko syynä se kauhea aikaavievä joulupöydän rakentelu monine sortteineen mikä ei innosta?
Jouluruokaa voi varioida ja modata jos ei se ihan sellaisenaan mene, poimii vaikka vain ne mistä tykkää. Tai syö jotain muuta juhlampaa, kuten pihvi ja kermaperunat.
Pitsa on arkinen ruoka.
Meillä on ollut pizzajoulu josku 10 vuotta sitten! Jouluruuat on aivan hanurista meidän mielestä, niin näin tehtiin että nakattiin pizzaa ääntä kohti joulun ajan. Tein isoimmilla piparimuoteillani piparinmuotoisia pizzoja eri täytteillä. Tänä vuonnakaan emme tee jouluruokia vaan syömme ihan muuta...
Miestä ei yhtään huvita osallistua jouluhössötykseen ja on kuitenkin huomannut että sinä stressaat. Koristeet, kookkaat ja suunnittelet. Teet itse kaiken vaikka kukaan ei pyydä mitään ja sitten olet pahalla päällä ja loukkaantuneena kun "kukaan ei osaa arvostaa mun vaivannäköä".
Oikeasti noi juhlapyhät, syntymäpäivät jne on useimmille miehille pakollinen paha ja mielummin olisivat viettämättä.
Keskity vaan tekemään itselles kiva joulu, älä pakota miestä muottiis.
Suomalainen jouluruoka näyttää siltä kuin sapuskat olisi kertaalleen pureskeltu ja syljetty lautaselle. Pizza on ihan hyvä vaihtoehto!
Kyllä.
Ei tohdi sanoa, että sun lootat on aivan perseestä.
Siksi kulman ahmedinkin lätty menee niin ei oo joulu pilalla ja tapanina mahat kuralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mies syö pitsaa ja sinä jouluruokia.Mikä ongelma tuo on?
Kai aikuinen ihminen saa syödä mitä haluaa!Kyllä se minua loukkaa kun mies joka muutenkin syö pizzaa useamman kerran joka viikko ei vuoden parhaana juhlana voi kunnioittaa perinteitä ja minua ja syödä koko perheen kanssa yhdessä samaa.
Miksi pitäisi syödä ruokaa mistä ei ilmeisimmin pidä?
Voitte syödä yhdessä ja juhlavasti,vaikka miehesi lautasella olisikin pitsaa!Pitää hän, mutta pizza on silti niin ylitse muiden. Välillä saisi hänkin syödä jotain muuta, ja ainakin jos aikoo joulun tässä talossa viettää!
No,eikai sitten ole muuta vaihtoehtoa,kuin heittää äijä pihalle,kun lootat ei maistu!
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi on vege- ja muslimiversio, jossa kinkun tilalla on lisää ananasta.
:D :D :D
Yksinkertaiset ratkaisut yksinkertaisiin ongelmiin. Minä tykkään! :D
Joutunut syömään perinteitä vaivannäön takia säälistä 🤭
Ennen joulua tulee syödyksi laatikoita, torttuja, kinkkua ja riisipuuroa niin paljon että jouluna voi hyvin syödä vaikka susheja, juustoja ja viiniä.
Mulle kävis pizza. Lähetä miehesi meille jouluksi jos te muut haluatte viettää perinnejoulua. Minä en muutenkaan joulusta piittaa.
Muutenkin,miksi on pakko jotain vain koska niin kuuluu??
Tosi hyvä idea! Säästyy sinultakin vaiva ja saat relata. Mies voi vaikka hakea pizzat. Tai jos teette itse niin sekin on ihan mukavaa puuhastelua johon lapsetkin voi osallistua. Pohjan voi tehdä valmistaikinaan niin säästyy vaivaa. Tai jokainen voi tehdä oman pizzan tai nurkan mieleisillään täytteillä. Nerokasta arjen luovuutta mieheltäsi.