Mies ehdotti pizzaa jouluruuaksi
Ehdotti siis tosissaan ettäjättäisin jouluherkut laittamatta ja syötäisi pizaa ja nautiskeltaisiin vain tänä vuonna. Eikö hän arvosta kokkaustaitojani, vaivannäköäni ja perinteitä?
Kommentit (108)
Vai olisiko asianlaita niin että joulusta on tullut sinulle stressin aihe ja miehesi sinun stressisi helpottamisen takia haluaisi keventää kuormaasi vähän?
mutta aivan kuin joku muu jo ehdottikin, kysy sitä häneltä.
Vierailija kirjoitti:
Se kirjoitetaan ruoaksi. Vain sellainen joka ei tee ruokaa kirjoittaa tuon väärin kuten ap. Mies perhe ruuukaaa on yhtä kuin amisteini joka kirjoittelee kun pitäisi opiskella.
Päivittäpä tietosi. Molemmat ovat oikein - ruuaksi ja ruoaksi.
Mä tein sinkkuaikoinani joulupäivänä pizzaa. En näe siinä yhäkään mitään ihmeellistä. Olisin voinut tehdä aattonakin mutta kävin äidilläni syömässä kun niin sinne pyysi. En välitä jouluruuista.
Vierailija kirjoitti:
Pizza kinkunjämistä on aika tavallinen tapaninpäivän ruoka monissa suomalaisperheissä. Mistä luulet kinkku-ananas-pizzan reseptin syntyneen? Samanlaista pizzaa et saa Italiasta mistään. Eli ongelma ratkaistu, syötte jouluruokaa aattona ja 25. tai 26. päivää pizzaa, olisiko se hyvä kompromissi?
Kinkku-ananas pizzan isä oli kreikkalais-kanadalainen ravintoloitsija Sam Panopoulous, joka vuonna 1962 haki Satellite-pizzeriaansa uusia makuja. Vaikutteita hän otti tähän Aasiasta. Joulukinkun tähteillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli ehdotuksesta. Kai teillä parisuhteessa saa ehdottaa asioista ja sitten yhdessä keskustellaan että tehdäänkö ehdotruksen mukaisesti vai ei? Mitä vastasit?
Ehdoton ei. Jouluruokia syödään kerran vuodessa, ne ovat herkullisia ja arvokkaita perinteitä jotka pitää opettaa lapsillekin. Pizzaa syödään (varsinkin mieheni toimesta) muutenkin ihan liikaa.
Niin siis miksi Ap et saa tätä sanottua miehellesi? Miltä sinusta tuntuisi, että ehdotuksiasi ruodittaisiin av:lla sen sijaan että niistä avoimesti keskusteltaisiin?
Koska AP hakee täältä sitä, että muut olisi hänen kanssaan samaa mieltä ja voisi näin hyvillä mielin motkottaa miehelleen. Hakee siis sosiaallista tukirankaa. AP hakee myös päteviä argumentteja miehensä kiusaksi koska ei keksi niitä itse ja voittamisen sekä oman tahdon läpi saaminen on ehdoton pakko.
Onko -ap- meidän muori? Minun taitojani ei kukaan arvosta ja Minun ruokani ovat parempi kuin muiden...
Ihan loistava ehdotus! Meil oli joskus :) <3 ilahdun aina ku kuulen joulupizzasta.
Mä syön jouluruoaksi pakastepizzan ja juon pullon viiniä. Perinne jo lähes vuosikymmenen. Vietän myös joulun aina yksin, omasta tahdostani.
Iltapalaksi minipizzoja, kun ei ällöttäviä jouluruokia saata syödä.
Vierailija kirjoitti:
Jos lempiruoka on pizza, niin pitääkö sitä syödä aina?
Miksi juuri jouluna niin arkista, patatavallista ruokaa? Varmaan vielä haettuna jostain karvakäsikebabpitseriasta.
Vain Suomessa pula-ajan laatikkoruoat voivat olla juhlapöydän herkkuja. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli ehdotuksesta. Kai teillä parisuhteessa saa ehdottaa asioista ja sitten yhdessä keskustellaan että tehdäänkö ehdotruksen mukaisesti vai ei? Mitä vastasit?
Ehdoton ei. Jouluruokia syödään kerran vuodessa, ne ovat herkullisia ja arvokkaita perinteitä jotka pitää opettaa lapsillekin. Pizzaa syödään (varsinkin mieheni toimesta) muutenkin ihan liikaa.
Niin siis miksi Ap et saa tätä sanottua miehellesi? Miltä sinusta tuntuisi, että ehdotuksiasi ruodittaisiin av:lla sen sijaan että niistä avoimesti keskusteltaisiin?
Kyllähän minä sanoinkin. Ja noin tökerön ja perinteistä piittaamattoman ehdotuksen antajan tunteista ei aivan hirveästi tarvitse välittää, hän on väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Pizza kinkunjämistä on aika tavallinen tapaninpäivän ruoka monissa suomalaisperheissä. Mistä luulet kinkku-ananas-pizzan reseptin syntyneen? Samanlaista pizzaa et saa Italiasta mistään. Eli ongelma ratkaistu, syötte jouluruokaa aattona ja 25. tai 26. päivää pizzaa, olisiko se hyvä kompromissi?
Juu, ananas, se perinteinen jouluruokajämä! Ja kinkkua ei saa mistään muualta maailmasta 🤣🤣🤣
Kinkku-ananaspizzaa saa lähes kaikkialta muualta paitsi Italiasta. Se on yksi suosituimmista pizzoista mm. Kanadassa, USA:ssa ja Australiassa. On ollut jo iät ja ajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lempiruoka on pizza, niin pitääkö sitä syödä aina?
Miksi juuri jouluna niin arkista, patatavallista ruokaa? Varmaan vielä haettuna jostain karvakäsikebabpitseriasta.Vain Suomessa pula-ajan laatikkoruoat voivat olla juhlapöydän herkkuja. :D
Juu, köyhien italialaisten pula-ajan perinneruoka on toki paljon hienompi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän minä sanoinkin. Ja noin tökerön ja perinteistä piittaamattoman ehdotuksen antajan tunteista ei aivan hirveästi tarvitse välittää, hän on väärässä.
Ette siis ole keskustelleet asiasta, sinä olet vain sanonut miten pitää tehdä.
No mies syö pitsaa ja sinä jouluruokia.Mikä ongelma tuo on?
Kai aikuinen ihminen saa syödä mitä haluaa!
Vierailija kirjoitti:
Kai aikuinen ihminen saa syödä mitä haluaa!
Kyllä se minua loukkaa kun mies joka muutenkin syö pizzaa useamman kerran joka viikko ei vuoden parhaana juhlana voi kunnioittaa perinteitä ja minua ja syödä koko perheen kanssa yhdessä samaa.
Stressitön joulu: kaikille kinkkupitsat lähipitseriasta kotiinkuljetuksella. Kuulostaa oikeasti aika kivalta. Joku joulu pitää kokeilla. Nyt tulee vieraita, niin ei voi kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai aikuinen ihminen saa syödä mitä haluaa!Kyllä se minua loukkaa kun mies joka muutenkin syö pizzaa useamman kerran joka viikko ei vuoden parhaana juhlana voi kunnioittaa perinteitä ja minua ja syödä koko perheen kanssa yhdessä samaa.
Ehdotan että teet kuten mies haluaa. Et laita joulua ollenkaan ja aattona rätkäiset perhepizzan pahvilaatikossa pöytään, viereen talouspaperirulla.
Tai jos sinulla on rahaa, lähde jouluksi jonnekin lomalle ja jätä moukka kotiin tilailemaan pizzoja.
Vierailija kirjoitti:
Stressitön joulu: kaikille kinkkupitsat lähipitseriasta kotiinkuljetuksella. Kuulostaa oikeasti aika kivalta. Joku joulu pitää kokeilla. Nyt tulee vieraita, niin ei voi kokeilla.
Kokeilla? Ettekö te koskaan ole tilanneet pizzaa, jos se "kuulostaa kivalta"?
Ikävää, että olet niin surkea kokki. Meillä kaikki pitävät jouluruuista, koska osaan tehdä niistä herkullisia.