En ymmärrä, miksi ihmiset jäivät facessa vaikka mitä, mutta eivät esim tietoa kenen kanssa (tai ylipäätänsä tietoa siviilisäädystään) naimisissa....
Olen seurannut muutamien tyyppien naamakirja käyttäytymistä. Ei tietoa vaimosta, lapsista, ehkä joku vanha kuva, jos sitäkään perheestä jne. Kuitenkin kirjoitellaan ja jaetaan kaikkea muuta ja kehutaan esim toisia naisia miten mahtavia ja ihania ovat. Minusta olisi outoa, jos mieheni naamakirjassa ei olisi mainintaa, että olen hänen vaimonsa, mutta jakaisi kaikki muut asiat elämästään.
Kommentit (36)
No minä ainakin olen kieltänyt miestä laittamasta mitään kuvia minusta facebookiin.
Minä ja mieheni olemme kyllä molemmat facessa, mutta toisistamme meillä ei ole mitään mainintaa emmekä ole toistemme fb-kavereita. Kumpikin on facessa ihan muista syistä kuin levitelläkseen yksityiselämäänsä julkisesti.
Omia julkaisuja kumpikin harrastaa todella vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vastaajat eivät nyt tajunneet ap: n pointtia ja alkoivat vain selostaa, kuinka eivät muutenkaan postaa mitään henkilökohtaista faceen blaablasblaa.
Eihän tässä siitä nyt kyse ollutkaan. Jos ei jaa henkilökohtaisia asioitaan, eikä parisuhdestatustaankaan, mitäpä siitä olisi ajattelemista, ei mitään.
Mutta ap kuvailikin henkilöä, joka jakaa vaikka mitä henkilökohtaisia asioitaan facebookissa, mutta ainoa, mistä ei hiisku, on, että on naimisissa. Se onkin jo ihan eri juttu.
Hieman luetun ymmärtämistä kehiin!
Mutta siellähän on täysi vapaus valita, mitä asioita itsestään kertoo. Se on jokaisen oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni olemme kyllä molemmat facessa, mutta toisistamme meillä ei ole mitään mainintaa emmekä ole toistemme fb-kavereita. Kumpikin on facessa ihan muista syistä kuin levitelläkseen yksityiselämäänsä julkisesti.
Omia julkaisuja kumpikin harrastaa todella vähän.
Niin, te toimittekin johdonmukaisesti. Mutta jos laittaakin vaikka mitä yksityisiä asioita elämästään sinne, mutta hupsista keikkaa, vain yhdestä vaikenee eli siitä, että on naimisissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaajat eivät nyt tajunneet ap: n pointtia ja alkoivat vain selostaa, kuinka eivät muutenkaan postaa mitään henkilökohtaista faceen blaablasblaa.
Eihän tässä siitä nyt kyse ollutkaan. Jos ei jaa henkilökohtaisia asioitaan, eikä parisuhdestatustaankaan, mitäpä siitä olisi ajattelemista, ei mitään.
Mutta ap kuvailikin henkilöä, joka jakaa vaikka mitä henkilökohtaisia asioitaan facebookissa, mutta ainoa, mistä ei hiisku, on, että on naimisissa. Se onkin jo ihan eri juttu.
Hieman luetun ymmärtämistä kehiin!Mutta siellähän on täysi vapaus valita, mitä asioita itsestään kertoo. Se on jokaisen oma asia.
Herranen aika. Kai ihmisillä nyt VAPAUS on. Ei siitäkään ollut kyse. Vaan siitä, miksi joku ei halua muiden tietävän, että on naimisissa.
Voi jestas sentään. On toisilla murheet, kun miettii päänsä puhki stalkkaamiensa ihmisten elämän suhteen.
Jotkut elää omaa elämäänsä eikä edes ajattele onko status nyt vaihdettu vai ei, samalla ap kyttää somessa muiden pikkurillin liikahdustakin. Todella "tervettä".
En näe mitään syytä kertoa FB:ssä parisuhdestatustani. En kyllä jaa muutenkaan siellä "kaikkea", oman kuvani vaihdan ehkä kerran vuodessa, muut kuvat liittyvät kaikki harrastuksiini eikä niissä näy ihmisiä. En kerro siellä osoitettani, en lasteni tietoja enkä muutakaan muihin ihmisiin liittyvää, joten miksi sitten kertoisin puolisostani? Ne, jotka ovat ystäviäni FB:n ulkopuolella, tietävät henkilökohtaisesta elämästäni muutenkin ja ne, jotka ovat verkostoja, työkontakteja, politiikkaan liittyviä tuttavia, harrastustovereita jne tuskin ovat kiinnostuneita henkilökohtaisista asioistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omia julkaisuja kumpikin harrastaa todella vähän.Niin, te toimittekin johdonmukaisesti. Mutta jos laittaakin vaikka mitä yksityisiä asioita elämästään sinne, mutta hupsista keikkaa, vain yhdestä vaikenee eli siitä, että on naimisissa!
No mitä sitten? Oma asia.
Oletkos itse kertonut osoitteesi siellä kaikelle kansalle, kun kerran kerrot vaikka mitä muitakin asioita elämästäsi sinne? Etkö? Hupsista keikkaa!
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa se on juoruilun aihe ja työpaikalla näytetään SUN profiilisi muille. Suomessa nykyään kaikki käännetään sinua vastaan. Näin on käynyt ja päätin poistaa kaikki somet.
Kun puoliso on puhenaiheena työpaikalla niin se on liikaa!
Tai vielä pahempaa, lapset.
Mieheni on rikospoliisi isossa kaupungissa. Asun eri kaupungissa enkä halua kertoa kenellekään hänestä. Esitän sinkkua muutenkin. Turvallisuus ennen kaikkea.
No mun mies ei ole somessa eikä halua minunkaan jakavan siellä mitään itsestään. Kunnioitan tätä ja miestä ei mun päivityksissä näy. Lapsista taas en laita kuvia enkä paljon kirjoitakaan, koska he eivät voi vielä itse päättää haluavatko somessa olla. Jos tulee jotakin päivittämisen arvoista muotoilen sen niin etten mainitse miestä. Niinkuin vaikka Lontoon reissusta kun päivitin kotiin tullessa kirjoitin sen suunnilleen, että "Olipa kiva reissu. Kävin viimeinkin London Eyessä ja söin hulluna fish&chipsiä." vaikka siellä oli koko pesue ja mies mukana tekemässä ihan samoja asioita.
Ihmiset on tulleet viisaammiksi ja varovaisemmiksi. Joskus aikojen alussa tosi moni vielä julkaisi nämä parisuhde tietonsa kaikelle fb kansalle, mutta ovat ilmeisesti huomanneet kuinka paljon kyttäämistä ja juoruamista nämä tiedot siellä aiheuttivat.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen, millainen haloo jostain Trafin rekisteristä tai Terhikistä on noussut samaan aikaan kun ihmiset postaavat paskallakäyntinsäkin someen.
Normaalit ihmiset ei postaa.
Kyllä siitä tulee väkisin sellainen ajatus, että uusi kumppani on hakusessa tai ainakin pettämiseen olisi kiinnostusta. Eihän se, että laittaa tiedoksi Naimisissa, loukkaa kenenkään yksityisyyttä, kun ei siihen tarvitse edes puolison nimeä laittaa. Sinkun esittäminen on myös ehkä jollekin alitajuinen henkireikä suhteestaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä tulee väkisin sellainen ajatus, että uusi kumppani on hakusessa tai ainakin pettämiseen olisi kiinnostusta. Eihän se, että laittaa tiedoksi Naimisissa, loukkaa kenenkään yksityisyyttä, kun ei siihen tarvitse edes puolison nimeä laittaa. Sinkun esittäminen on myös ehkä jollekin alitajuinen henkireikä suhteestaan.
Sinkun esittämistä on vain, jos ilmoittaa profiilissaan olevansa sinkku. Se, ettei siellä ole mitään parisuhdestatusta, ei todellakaan tarkoita sinkun esittämistä. Ei minulla lue profiilissani osoitetta tai monia muitakaan tietoja, miksi siis parisuhdestatus?
On toi facebook järkky. Itse jouduin ryhmäpaineen takia liittymään, mutta olen ilmoittanut, että en pääasiassa hyväksy kavereita kuin perustellun anomuksen kautta - karsii hyvin turhat pyytelijät pois - ja etten pyydä kaveriksi ketään lähipiirin ulkopuolisia. Ei ole kellään urputtamista. En minä sinne kirjoita mitään, mikä ei liity ryhmiin, missä olen ja sinnekin vain, jos on tarpeen.