Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rupsahtanut vuodessa (nyt 38-vuotias)

Vierailija
09.12.2018 |

Huomasin juuri tuoreita valokuvia katsellessani, että olen rupsahtanut hyvin lyhyessä ajassa. Vielä vuosi sitten Alkossa kysyttiin joka kerta paperit ja nuoret miehet katsoivat perään. Valokuvissa näytin raikkaalta ja freesiltä.

Mutta nyt! Kasvot ovat jotenkin oudosti valahtaneet, ilme on muuttunut tätimäseksi, naamassa turvotusta, silmänaluset kestomustat. Ryppyjä ei ole vielä, mutta yleisilme on väsähtänyt, valahtanut ja keski-ikäinen. Miehet katsovat ohi ja kaupoissa teititellään.

Voiko tällainen muutos tapahtua näin lyhyessä ajassa? Onko muilla kokemuksia? Mitään isompaa murhetta ei vuoden sisään ole ollut ja lapsetkin jo isompia eivätkä valvota jne.

Olin niin pitkään tyttömäisen ja nuorekkaan näköinen, että tämä rupsahtaminen iski vähän puskista. Ja vaikkei ulkonäkö ole minulle kaikki kaikessa niin eihän tämä kivaa ole. :(

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin käy kaikille naisille.

Noin käy kaikille ihmisille. Miehet vaan tunnetusti ovat sokeita peilikuvalleen ja elävät harhassa, että vielä kaljamahoineen, kaljuineen ja kasvot vihikoiran naamaa muistuttaen ovat jotain parikymppisiä.

En pysty miehenä vahvistamaan tuota, kun ei ole kaljamahaa, kaljua ja kasvot kuulemma näyttää 15 vuotta nuoremmilta kuin oikeasti olen. 

Mites muuten on oman peilikuvasi laita?

Vierailija
62/71 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten markkina arvo on sidottu ulkonäköön niin kyllähän se rupsahdus ja muuttuminen tantaksi täti-ihmiseksi on kova kolaus. Ei voi enää valkata miehiä ja pyöritellä oman mielen mukaan. Hyvä jos kelpaa edes sille perus Erkille.

No kun itse ei voinut pyörittää edes nuorena vaan piti kuunnella toisten valitusta siitä kun baarissa miehet liimautuu kylkeen ja seuraa kaupassa, ehkä he sitten iloitsee kun tuollainen loppuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin rupsahdin vuoden aikana 47 v niin, että yhtäkkiä kasvot valahtivat. Omaan silmään näytän kauhean vanhalta. Outoa on kuitenkin, että nykyään miehet tuijottelevat mua enemmän kuin nuorena. En ymmärrä syytä, ellei sitten se, että olen itsevarmempi ja pukeudun naisellisemmin ja harrastan liikuntaa eli kroppa on ihan ok. Itseäni se naama haittaa kuitenkin niin paljon, että olen miettinyt jopa plastiikkakirurgia. Ryppyjä ei siis ole erityisemmin, vaan posket ja leukalinja yhtäkkiä romahtivat alaspäin, inhottavaa.

Vierailija
64/71 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanheneminen on perseestä, ja sitten vielä pitäisi olla "paremmin sinut itsensä kanssa, itsetunto huipussaan, rakastan viimeinkin ulkonäköäni" vaikka kaikki asiat on paljon huonommin kuin nuorena! Ulkonäkö rupsahtaa, läheiset kuolee, lisää vaivoja ja sairauksia, energia vähenee, elinaika vähenee.. jos jollekin nuorelle iskisi nuo niin hänen elämäänsähän vain kauhisteltaisiin. Vanhempana noita pitäisi pitää vain hirveen ihanana elämänkokemuksena....

Samaa mieltä, tosin mun läheiset jo kuolleet, olen 40. Eipähän tartte enää pelätä heidän kuolemaansa.

Vierailija
65/71 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset alkaa rypistyä kasvoista varmaan kymmenen vuotta ennen miehiä. Tulee juonteita ja kaulanahka alkaa roikkua. Moni +55 ikäinen mies näyttää hädin tuskin 40-vuotiaalta kun taas samanikäiset naiset näyttää reilusti ikäisiltään ja paljon vanhemmiltakin.

Vierailija
66/71 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi kaveri, joka aina huokailee, miten on niin nuoren näköinen ja vaikeaa, kun ei oteta vakavasti kun on niin lapsenkasvoinen jne. Mietin aina mielessäni, että miten jollain voi olla niin epärealistinen kuva omasta ulkonäöstään. Omiin silmiini hänellä on leukaperissä ihon roikkumista, kaulassa helttaa, vyötäröllä makkaraa,ryppyjä otsassa ja suupielissä jne. Näyttää vähintään ikäiseltään ja tosi kiusallista kuunnella tuota ainaista virttä, mutten kehtaa sanoa totuutta. Ja olen itsekin ihan ikäiseni näköinen.

Tää tuntuu olevan tyypillistä niille joille on sanottu joskus 20 vuotiaana että kävisit ihan viistoista vuotiaasta. Siis silloin ollut ihan paikkansa pitäväkin juttu, jotkut on tosi lapsenkasvosia tuolloin vielä kun ei teinipyöreys ole poskista lähtenyt. 

Kun sitä kuuntelevat sen parisen vuotta useemman suusta, alkavat pitää totuutena joka ei muutu ja vaikka tätä eivät enää kaksvitosen jälkeen kuulisikaan kasvonpiirteitten aikuistuttua niin on jo jäänyt jauhansa päälle ja tulleet sokeiksi ulkonäölleen...

Vierailija
67/71 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saman ikäinen kuin sinä ap ja odottanut sitä aina, että vanheneminen tapahtuu yhdessä yössä, koska pysynyt nuorena niin pitkään. Ja pysyn edelleen. Se on varmaan ihan kiinni muista asioista miten itsensä näkee. Itse selvisin hetkellisestä "sumusta" ja nyt olen taas samanlai tyytyväinen itseeni kuin ennenkin.

Se "yksi yö" voi ollakin jo ensi yö.

Vierailija
68/71 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama tosiaan voi valahtaa ihan yhdessä yössä. Itselle ei ole juurikaan tullut vielä ryppyjä ja silmänalusetkin on ihan normaalit sekä ihokin ihan heleä (kiitos nykyisten hyvien elämäntapojen eli kunnon yöunien, päivittäisen ulkoilun, veden juonnin ja terveellisen ruokavalion) mutta kasvot näyttääkin sitten muuten roikkuvan, leukalinja on veltto ja kunnon kaksari heltalla alkaa olla melkoisen hankala peitettävä. Jotenkin ihan kuin kasvojen ylä- ja alaosa olisi täysin eri ikäiset :-(

N42

Vierailija
69/71 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jo tuossa iässä kuuluukin naisen rupsahtaa, koska ulkonäönkin pitää viestiä miehille että nainen ei ole enää hedelmällinen jottei mies turhaan tuhlaisi aikaansa.

Vierailija
70/71 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän jo tuossa iässä kuuluukin naisen rupsahtaa, koska ulkonäönkin pitää viestiä miehille että nainen ei ole enää hedelmällinen jottei mies turhaan tuhlaisi aikaansa.

Aivan. Niinhän se luonto on tämän järjestelmän suunnitellut, että kun liha menee pilalle, se pitää näkyä ja haista ettei se mene väärän lajin suuhun. Koska se laji joka sitä erehtyy syömään, se kualee koska pilaantunut liha ei ole sen ravinnoksi tarkoitettu. Ja pilaantunut nainen pitää pystyä viriilin miehen vielä siinä 50 :in korvillakin tunnistamaan ettei mene laittamaan hyviä siemeniään haaskuulle sellaisen vakoon ja maahan missä ne ei enään idä. Ei ole rakettitiedettä, on hyvin yksinkertaista. Vaikka vanhat haaskat yrittävät kuinka rutista vastaan, näin se vain on. Ei siitä tarvi haaskojen tykätä, riittää kun tunnustaa tosiasiat niin kuin ne on ja yrittää tulla sen kanssa toimeen.

Vierailija
71/71 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanhat haaskat" ja "pilaantunut nainen" että tälläisiä tapauksia osa näistä palstamiehistä. Ei varmasti ole ruuhkaa naisista niin hyvin jää aikaa heidän haukkumiseen netissä:D