Olen rupsahtanut vuodessa (nyt 38-vuotias)
Huomasin juuri tuoreita valokuvia katsellessani, että olen rupsahtanut hyvin lyhyessä ajassa. Vielä vuosi sitten Alkossa kysyttiin joka kerta paperit ja nuoret miehet katsoivat perään. Valokuvissa näytin raikkaalta ja freesiltä.
Mutta nyt! Kasvot ovat jotenkin oudosti valahtaneet, ilme on muuttunut tätimäseksi, naamassa turvotusta, silmänaluset kestomustat. Ryppyjä ei ole vielä, mutta yleisilme on väsähtänyt, valahtanut ja keski-ikäinen. Miehet katsovat ohi ja kaupoissa teititellään.
Voiko tällainen muutos tapahtua näin lyhyessä ajassa? Onko muilla kokemuksia? Mitään isompaa murhetta ei vuoden sisään ole ollut ja lapsetkin jo isompia eivätkä valvota jne.
Olin niin pitkään tyttömäisen ja nuorekkaan näköinen, että tämä rupsahtaminen iski vähän puskista. Ja vaikkei ulkonäkö ole minulle kaikki kaikessa niin eihän tämä kivaa ole. :(
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Huomasin juuri tuoreita valokuvia katsellessani, että olen rupsahtanut hyvin lyhyessä ajassa. Vielä vuosi sitten Alkossa kysyttiin joka kerta paperit ja nuoret miehet katsoivat perään. Valokuvissa näytin raikkaalta ja freesiltä.
Mutta nyt! Kasvot ovat jotenkin oudosti valahtaneet, ilme on muuttunut tätimäseksi, naamassa turvotusta, silmänaluset kestomustat. Ryppyjä ei ole vielä, mutta yleisilme on väsähtänyt, valahtanut ja keski-ikäinen. Miehet katsovat ohi ja kaupoissa teititellään.
Voiko tällainen muutos tapahtua näin lyhyessä ajassa? Onko muilla kokemuksia? Mitään isompaa murhetta ei vuoden sisään ole ollut ja lapsetkin jo isompia eivätkä valvota jne.
Olin niin pitkään tyttömäisen ja nuorekkaan näköinen, että tämä rupsahtaminen iski vähän puskista. Ja vaikkei ulkonäkö ole minulle kaikki kaikessa niin eihän tämä kivaa ole. :(
Kaipa se rupsahtaminen tuossa iässä alkaa. Muakin teititellään kaupoissa. Silmpussit löytyy ja isot otsarypyt, botoxilla ne tosin hävisivät. Miehet kyllä flirttaavat enemmän kuin aiemmin, ehkäpä tällaiset vanhemmat naiset kiinnostavat? T. 40+
Viina vanhentaa, samoin liian vähä yöuni. Ja sokeri.
Vierailija kirjoitti:
Ja tupakka ja aurinko.
Kukahan oikeasti tykkää teitittelystä??? Jos pomon ohje 19 v myyjälle on, että teitittele kaikkia itseäsi vanhemman näköisiä niin saa aikaan vain vittuuntumisen ja masennuksen 99% kävijöistä, niin naisista kuin miehistä...
Kotiruoka, liikuntaa, aurinkovoide, ei alkoholia, ei tupakkaa, ylipaino jos sitä on niin saada pois, riittävä uni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi kaveri, joka aina huokailee, miten on niin nuoren näköinen ja vaikeaa, kun ei oteta vakavasti kun on niin lapsenkasvoinen jne. Mietin aina mielessäni, että miten jollain voi olla niin epärealistinen kuva omasta ulkonäöstään. Omiin silmiini hänellä on leukaperissä ihon roikkumista, kaulassa helttaa, vyötäröllä makkaraa,ryppyjä otsassa ja suupielissä jne. Näyttää vähintään ikäiseltään ja tosi kiusallista kuunnella tuota ainaista virttä, mutten kehtaa sanoa totuutta. Ja olen itsekin ihan ikäiseni näköinen.
Kyllähän tälläkin palstalla useimmat kertovat olevansa ikäistän nuoremman näköisiä. Arkielämässä huomaa kuitenkin, että lähes kaikki näyttävät suunnilleen ikäiseltään ja hyvin pieni vähemmistö joko ikäistään vanhemmalta tai nuoremmalta.
Jep. Tottakai jos baarissa tulee joku mies pokaamaan, niin se arvaa että 32-vuotias nainen on noin 25-vuotias ja sanoo oikean iän kuultuaan, että ei voi olla, näytät niiiin nuorelta. Ja Alkon myyjän kuuluu kysyä paperit jokaiselta, joka näyttää alle 30-vuotiaalta. 32-vuotiaan näköinen voi helposti näyttää nopeasti vanhenneelta 29-vuotiaalta, joten en pitäisi kohteliaisuutena sitäkään, että myyjät pyytävät henkkareita työnsä takia.
Vierailija kirjoitti:
Kotiruoka, liikuntaa, aurinkovoide, ei alkoholia, ei tupakkaa, ylipaino jos sitä on niin saada pois, riittävä uni
Kaikki tietää noi. Ei estä ajan kulumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toi käy useimmille naisille neljänkymmenen ikävuoden kieppeillä, kun hormonitoiminta alkaa hiipua. Biologinen fakta. Miehet rupsahtavat vasta kuudenkympin kieppeillä. Miehillähän säilyy lisääntymiskyky ja hormonitoiminta vilkkaana paljon pitempään kuin naisilla.
Tuota noin. Tunnen aika paljon 30-45v miehiä, joista suurimmalla osalla se ikä kyllä näkyy aivan selvästi. Yksi läheinen kaveri täytti 42v äskettäin ja on ihan viimeisen vuoden aikana pappautunut melkoisesti. Mahaa ei ole, koska treenaa ahkerasti, mutta naama on alkanut roikkua, tukka vähetä ja parta harmaantua. Ihan setämieheltä näyttää, eikä miltään parikymppiseltä. Monelle kaverille alkoi myös 30v jälkeen tulla mahaa, kun urheiluharrastukset hiipui uran ja perheen takia, mutta syömistä ja kaljanjuomista ei vähenetty. Itse sanoisin, että naiset keskimäärin pitävät parempaa huolta elintavoistaan ja ulkonäöstään. Kaikkihan me vanhetaan, joten on vain lapsellista kuvitella, että itse olisi jotenkin sen tosiseikan ulottumattomissa.
Juu eipä näytä se huolenpito ulkonäöstã olleenkaan auttavan suomalaisia naisia. Kuitenkin se on aina sitten se mies joka vaihtaa 15-20v nuorempaan muikkeliin ja se exä jää yksin kissojensa kanssa ja viettää päivänsä haukkumalla miehiä av palstalla.
Ja höpöhöpö. Mies aina vaihtaa 15-20 vuotta nuorempaan naiseen ja exä jää yksin? En tiedä yhtään tapausta, jossa näin olisi käynyt. Monesti ne uudetkin kumppanit on aikalailla samaa ikäluokkaa molemmilla. Jotkut naiset vaihtaa nuorempaan, jotkut miehet exää vanhempaan. Kyllähän sitä joskus voi noinkin käydä, mutta ei niin usein, että lähtisin tuolla lailla yleistämään. Aikamoinen asema ja varallisuus pitää miehellä olla, että saa tuosta noin vaan 20v nuoremman kumppanin. Ei se 45v eronnut, 3 lapsen iskä, setämies niin kuumaa valuuttaa ole, että parikymppinen nainen luopuu omasta nuoruudestaan ja seikkailuistaan sen vuoksi.
Enpä ole kuullutkaan suominaisesta joka hankkii jonkun parikymppisen thaimiehen tai saatikka sitten jonkun sen ikäisen suomestakaan kun mies heittää pihalle. Kyllä ne naiset mitä tunnen ovat jääneet yksin kun 40v lapsillinen kelpaa korkeintaan jollekin 60v lihavalle alkkis reinoille. Miehillä poikkeuksetta joku nuorempi naikkoinen. Eihän ne nyt akkaa pihalle heittäisi sen takia että on joku huonompi tähtäimessä.
Mutta täällä mammojen fantasia maailmassa 20-25v komistukset tietenkin etsivät tuollaisia 40v naisia eivätkä ne miehet vähempään tyytyisikään.
Nii no kuka yli 30v. Mies muka aidosti haluaisi itsensä ikäisen naisen. Kyllä nuorempi miellyttää silmää ihan toisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi kaveri, joka aina huokailee, miten on niin nuoren näköinen ja vaikeaa, kun ei oteta vakavasti kun on niin lapsenkasvoinen jne. Mietin aina mielessäni, että miten jollain voi olla niin epärealistinen kuva omasta ulkonäöstään. Omiin silmiini hänellä on leukaperissä ihon roikkumista, kaulassa helttaa, vyötäröllä makkaraa,ryppyjä otsassa ja suupielissä jne. Näyttää vähintään ikäiseltään ja tosi kiusallista kuunnella tuota ainaista virttä, mutten kehtaa sanoa totuutta. Ja olen itsekin ihan ikäiseni näköinen.
Kyllähän tälläkin palstalla useimmat kertovat olevansa ikäistän nuoremman näköisiä. Arkielämässä huomaa kuitenkin, että lähes kaikki näyttävät suunnilleen ikäiseltään ja hyvin pieni vähemmistö joko ikäistään vanhemmalta tai nuoremmalta.
Jep. Tottakai jos baarissa tulee joku mies pokaamaan, niin se arvaa että 32-vuotias nainen on noin 25-vuotias ja sanoo oikean iän kuultuaan, että ei voi olla, näytät niiiin nuorelta. Ja Alkon myyjän kuuluu kysyä paperit jokaiselta, joka näyttää alle 30-vuotiaalta. 32-vuotiaan näköinen voi helposti näyttää nopeasti vanhenneelta 29-vuotiaalta, joten en pitäisi kohteliaisuutena sitäkään, että myyjät pyytävät henkkareita työnsä takia.
Kerran yksi 35v tantta nosti sellaisen haloon kun en kysynyt papereita etten kyllä toista kertaa samaa virhettä tee.
Ja ihan oli ikäisensä näköinen. Ihan kuten kaikki muutkin naiset.
T. Myyjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tupakka ja aurinko.
Ja sipsit. Ja jatkuva negatiivisuus ja miesten haukkuminen vauva palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Nii no kuka yli 30v. Mies muka aidosti haluaisi itsensä ikäisen naisen. Kyllä nuorempi miellyttää silmää ihan toisella tavalla.
Mutta vanheneehan nekin? Loppuelämäsikö vaihdat naista 5v välein kun uusi rakas täyttää 30?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanheneminen on perseestä, ja sitten vielä pitäisi olla "paremmin sinut itsensä kanssa, itsetunto huipussaan, rakastan viimeinkin ulkonäköäni" vaikka kaikki asiat on paljon huonommin kuin nuorena! Ulkonäkö rupsahtaa, läheiset kuolee, lisää vaivoja ja sairauksia, energia vähenee, elinaika vähenee.. jos jollekin nuorelle iskisi nuo niin hänen elämäänsähän vain kauhisteltaisiin. Vanhempana noita pitäisi pitää vain hirveen ihanana elämänkokemuksena....
Vanheneminen on parasta mitä elämässä on! Osaat tuntea itsesi ja jäsennellä tunteita ja syyt ja seuraukset käy järkeen. Minä olen oppinut nauttimaan pirnistä asioita ja naisrintamallakin tapahtuu. Olen toki vanhemman näköinen kuin ennen, mutta hyväksyn itseni ja vanhenemiseni ja siitä olen myös saanut inspiraatiota liikkumiseen. Varallisuutta on kertynyt ja nyt säästäväisen elämän hedelmistä saa nauttia. Vastoinkäymiset ei tunnu enää missään, niin paljon on nähty ja selvitty. Elinaika vähenee ja sitä enemmän siitä nauttii ja sitä arvostaa. Vanheneminen on parasta huumetta!
Voi kai sitä noinkin asennoitua. Vaikka itsellänikin tapahtuu naisrintamalla, jos jaksan, niin mielummin kuitenkin olisi nuo mentaaliset ominaisuudet ja varakkuus, mutta silti yhä nuori vartalo, vähemmän vaivoja, nuoruuden intoa ja jaksamista. Enkä nyt tiedä onko itsetunto mitenkään huipussaan, enkä edelleenkään tahtoisi vanheta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran yksi 35v tantta nosti sellaisen haloon kun en kysynyt papereita etten kyllä toista kertaa samaa virhettä tee.
Ja ihan oli ikäisensä näköinen. Ihan kuten kaikki muutkin naiset.
T. Myyjä
:DDDD
Mulla ei ole nyt lähdettä tähän kaivaa, mutta on jäänyt mieleen joku artikkeli aiheesta. Siinä kerrottiin, että jotkut naiset tosiaan voivat säilyä hyvinkin nuoren näköisinä 35-40 ikäisiksi, mutta sitten ihan vuodessa voi käydä ns. totaalirupsahdus. En muista mistä johtui, veikkaan hormoneita...
Mä rupsahdin omasta mielestäni näkyvästi 35-vuotiaana kahden raskauden jälkeen.
Otan botoxia 3 krt vuodessa pienimmän mahdollisen annoksen kasvon uurteisiin - toimii. 10 vuotta lähti ikää naamasta. Eikä ole mikään liikkumaton vahanaama.
Huvittaa kun jotkut intoilee facessa, että Alkon myyjä kysyi paperit. Ne kuuluu kysyä kaikilta, jotka näyttää alle 35-vuotiailta...
Naisten markkina arvo on sidottu ulkonäköön niin kyllähän se rupsahdus ja muuttuminen tantaksi täti-ihmiseksi on kova kolaus. Ei voi enää valkata miehiä ja pyöritellä oman mielen mukaan. Hyvä jos kelpaa edes sille perus Erkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta vanheneehan nekin? Loppuelämäsikö vaihdat naista 5v välein kun uusi rakas täyttää 30?
Totta kai vanhenen mutta se ei ole miehille sama asia kuin naisille. Naiset arvostavat miehessä asemaa, luonnetta ja mahdollisesti varallisuutta. Eli vanhankin näköine mies voi saada sen mitä haluaa eli nuoren seksikkään misun.
Vierailija kirjoitti:
Naisten markkina arvo on sidottu ulkonäköön niin kyllähän se rupsahdus ja muuttuminen tantaksi täti-ihmiseksi on kova kolaus. Ei voi enää valkata miehiä ja pyöritellä oman mielen mukaan. Hyvä jos kelpaa edes sille perus Erkille.
Niin, ja sitten on paljon meitä, joille on suuri helpotus, kun saa VIHDOIN olla rauhassa miesten kourinnalta, iskuyrityksiltä ja perässä läähätykseltä. Ihanaa, kun saa nykyisin olla muutakin kuin kävelevä lihanpala. Miehet eivät kiinnosta, vaan saan iloni ihan muista asioista. Elämäni alkoi toden teolla, kun täytin 40.
35 -vuotiaaksi asti näytin nuorelta. Nyt olen 41 ja pahasti rupsahtanut. Enää ei nuoreksi luulla :(