Mitä syitä löytyy jos joku laittaa kokonaan välit poikki?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten eräs hyvä ystäväni katkaisi välit, kun hänen ehdottamansa tapaaminen ei sillä kertaa sopinut minulle. En ihan rehellisesti sanottuna, edelleenkään tänä päivänä tiedä mitä ihmettä tapahtui, kysyin kyllä jälkeenpäin olinko tehnyt jotain tai loukannut häntä, mutta ystäväni ei koskaan enää vastannut viesteihini.
Olisi erittäin mielenkiintoista tietää tämän entisen ystäväni näkemys asiasta, mikä sai hänet katkaisemaan välit näin radikaalisti kertaheitolla. Joskus välien katkaisemiseen ei siis ole mitään näkyvää syytä. Luulen ystäväni vain jostain syystä, mitä en valitettavasti tiedä, saaneen tarpeekseen ystävyydestämme.
Oliko niin että hän ehdotteli, kutsui, järjesti? Kohtelitko muuten ylimalkaisesti ja pidit itsestäänselvyytenä? Yleensä äkilliseen välien katkaisemisen on kertynyt pitkältä ajalta lastia. Joku sitten pieneltäkin tuntuva asia katkaisee kamelin selän.
Sepä se, kun ei ystävyytemme ollut millään lailla yksipuolista. Ihan tasapuolisesti ehdoteltiin, kutsuttiin ja järjesteltiin tapaamisia puolin ja toisin. Olen todella paljon miettinyt ja ihmetellyt asiaa ja itsekin tullut siihen tulokseen, että jokinhan minussa mätti pitkän aikaa ja tuo kerta oli sitten viimeinen pisara. Olisi vain ollut reilua kertoa siitä, eikä lempata kertaheitosta. Toisaalta tiedän, että hän on aiemminkin toiminut noin, siis poistanut ihmisiä elämästään. Välillä on käynyt mielessä oliko/onko hänellä itsellään sitten kaikki ihan kunnossa?
Minua käytettiin hyväkseen. Kun minusta ei enää voinut hyötyä, niin eipä kuulunut mitään. Olisin tarvinnut tukea, minut jätti "ystävä" yksin. Lopetin ystävyyden siihen. 10 vuotta oltiin lähes päivittäin tekemisissä, elämäni heitti häränpyllyä, tarjoamani hyödyke ei ollut enää käytettävissä enkä ollutkaan enää sen jälkeen tärkeä.
En tiedä mitä alkuperäinen kirjoittaja tarkoitti huorauksella. Mutta tämä kyllä häiritsi myös minua, joka ei jaksanut enää Tinder miesten perässä juoksevaa kaveria. Ehkä huoraaminen häiritsi siltä osin, että minut sotkettiin siihen elämään mukaan. Yksityiskohtaisesti puhuttiin seksiakteista, miesten elinten koosta ja muodoista, miesten ahdistelusta kännissä. Ällöttävää aikuiselta naiselta. Kaksikymppisenä se olisi ehkä ollut hauskaa, mutta 35 vuotiaana naimisissa olevana naisena pidän tätä tosi säälittävänä.