Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienin yksiö jossa voisit elää?

Vierailija
09.12.2018 |

Pohdin tässä, olisiko 19m² epäinhimillinen vai ihan kelvollinen.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3h+k, 75 m2. Minulle juuri sopiva. Pienempään en muuttaisi.

Vierailija
2/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himpan päälle 20 neliöö oli ihan kiva. Toki riippuu siitä pohjasta. Mimmoinen se keittiöosa on? Onko alkovia sängylle vai onko parvi? Onko kylppäri järkyttävän iso neliöihin verrattuna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lukuihin sisältyy vessa niin melko pieni. Mutta jos on vähän tavaraa itsellä ja on halpa niin muuta ihmeessä.

Vierailija
4/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 neliötä on hyvä.

Vierailija
5/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Himpan päälle 20 neliöö oli ihan kiva. Toki riippuu siitä pohjasta. Mimmoinen se keittiöosa on? Onko alkovia sängylle vai onko parvi? Onko kylppäri järkyttävän iso neliöihin verrattuna?

Myös ne säilytystilat vaikuttaa. Vaatehuone vai komeroita?

Vierailija
6/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo yksiö ole?????

Vierailija
7/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 neliöö pienin, jossa oon asunut ja pienempään en muuttais.

Vierailija
8/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin joskus 23 neliössä. Oli ihan riittävä, kaikki oli hyvin sijoiteltu. 20 neliötäkin olisi mulle ihan hyvä.

Vierailija
9/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka yksiö oli 21 neliötä, silloin se oli ihan sopiva (siinä oli avokeittiö ja muutenkin aika hyvin suunniteltu). Nykyään haluaisin vähintään noin 30 neliötä kun on kertynyt enemmän tavaraakin, ja varsinkin keittiöön tarvitsen enemmän tilaa kuin ekaa kertaa muuttaessani.

Vierailija
10/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 m2 olisi hyvä mulle.

Vierailija
11/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 7m2 huoneessa. Hyvin mahdui yksi ihminen.19m2 on luksusta siihen verrattuna.

Vierailija
12/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, entä sitten lyhyin viesti jonka vielä osaat lukea?

Vierailija
13/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana asuin 12m2 kämpässä ja hyvin mahtui.

Vierailija
14/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijalle menee, perheelliselle ei.

Vierailija
15/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 neliötä. 

Asuin lapsena Neuvostoliitossa, Tallinnassa, missä oli näitä pieniä ja ahtaita luukkuja elementtitaloissa. Nykyään sitä kai kutsuttaisiin ekologiseksi asumiseksi. Mutta itse en varmaan ikinä enää taivu sellaiseen kun olen omalla työllä päässyt väljemmille vesille. 

Vierailija
16/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

25m2 on pienin missä oon asunut. Se oli jo aika pieni, mut siinä oli turhaan käytetty neliöitä käytävään, joten aika paljon merkitystä on millainen pohja. Menihän se sinkkuna opiskelijana, oli halpa ja kuitenkin ihan keskustassa isossa kaupungissa.

Vierailija
17/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo riippuu pohjasta toi paljon. Parvelliseen en ikinä muuttaisi paitsi jos olisi oikeasti todella korkea huonekorkeus. Ja yksiöissä joissa on alkovi on yleensä myös muutenkin järkevä pohjaratkaisu.

Vierailija
18/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sijainnista ja toisenkin kerran sijainnista ja elämäntilanteesta. - Tämän hetkisessä elämäntilanteessa 17 neliökin saattaisi riittää, jos olisi ykkösluokan sijainti. Sitä vain ihmettele´n ja kummeksun suuresti, että miten Suomessakin elää ja on useita vailla vakinaista asuntoa edes sitä pienintä yksiö tai soluhuonetta, vaikka talous on kasvanut viime vuosikymmniä hurjasti ja Suomi on tai on ollut ns. hyvinvointivaltio.  

Vierailija
19/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin opiskeluaikana todella pienessä 10 neliömetrin huoneessa, yksiöksi sitä ei oikein voi edes kutsua vaikka siihen oli ympätty pieni WC/suihku samaan tilaan ja "keittiö" kaapissa olevalle hyllylle.

Kyllä sinä asui, mutta raskaaksi tuli terveydelle.

Nyt asun 33 neliön yksiössä, jossa on myös parveke, iso kylppäri, eteinen ja pieni keittiö samaan. Musta tämä on aikuiselle aika hyvän kokoinen. Ei liikaa siivottavaa, ei liian pieni ja ahdas.

Ap:n kysymykseen 19 neliön kämpästä niin sen toimivuuteen vaikuttaa ap:n ikä ja terveys, elämäntyyli, sekä asunnon pohjapiirros. Jos tuollaiseen saa vaikkapa parven, niin tilaa voi olla ihan okei.

Yksiöissä ongelma, josta ei puhuta tarpeeksi, on ilmastointi. Yksiössä on useimmiten ikkuna(t) vain yhteen suuntaan. Jos se on etelä-länsi -linjalla, niin kesällä voi olla hikistä, kun ei saa läpivetoa.

Vierailija
20/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nyt 33 neliön yksiössä. Tämä on melko sopiva muuten, mutta sauna on turha minulle, ottaisin mieluummin vaatehuoneen sen tilalle.

Opiskeluaikana asuin pari vuotta 22 neliön yksiössä. Se oli ihan ok, siinä oli tehokas pohjaratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi