Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laittakaa ne autot pois kaupunkialueella ja tehkää niinkuin minä!

Vierailija
09.12.2018 |

En tarvitse liikunnan amattilasta opastamaan ja aktivoimaan minua, kuinka liikkua. Osaan kävellä, hölkätä, pyöräillä ja siirtyä julkisilla liikennevälineillä sekä joskus harvoin myös taksilla paikasta toiseen. Olen tehnyt näitä koko ikäni. Kuntoni on pysynyt hyvänä. 10 000 askelta tai yli päivässä tulee helposti jo hyötyliikunnasta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin saa. Minunkin askelmittarini kertoo, että tämän vuosikymmenen keskiarvo on 19.000 askelta päivässä, eli noin 5000 kilometriä vuodessa. Silti minulla on kellarin autohallissa auto, jota tarvitsen töissäni. Jäisi puolet keikoista tekemättä, jos pitäisi aina julkisilla kulkea.

Vierailija
2/6 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia tarpeita liikkumiseen ja kuljettamiseen. Joillakin tekee todella vaikeeta ymmärtää se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin remonttihenkilönä voin todeta, että siinä voi tulla kallis keittiö, kun kannan kaappi kerrallaan tavarat jostain 5 km päästä asunnolle tai lähden bussilla etsimään tietynlaista puuttuvaa hilavitkutinta. Mutta kyllä se minulle sopii, 2 vko remontti pitkittyy 2 kk mittaiseksi ja hinta kasvaa samassa suhteessa.

Vierailija
4/6 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin liikkumiseen tai vaikka lasten kanssa ei tarvita autoa. Jos perheessä on toisella työn vuoksi tarvetta autolle, niin ei myöskään tarvita kahta autoa. Auton voi jättää myös talliin ja liikkua silloin ilman, kun ei ole paljoa mukana kuljetettavaa.

ap

Vierailija
5/6 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran joudun suunnittelemaan juttujani, kun elän autottomasti. Minulla on pyörillä kulkeva vahvempi ostoskärry, kuin nokkakärry, jotta painavammat hankinnat kulkevat ja tarvittaessa voin vuokrata pakun. Tilanteita voi ennakoida. 

ap

Vierailija
6/6 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun verran joudun suunnittelemaan juttujani, kun elän autottomasti. Minulla on pyörillä kulkeva vahvempi ostoskärry, kuin nokkakärry, jotta painavammat hankinnat kulkevat ja tarvittaessa voin vuokrata pakun. Tilanteita voi ennakoida. 

ap

Sinun on ilmeisen vaikeaa ymmärtää eri ihmisten erilaiset tarpeet. Maailma näyttää Kalliosta käsin kovin erilaiselta kuin Pelkosenniemeltä.