Aika jännä sattuma. Kävin kirkossa muutaman kuukauden
tauon jälkeen. Olen viime aikoina miettinyt paljon Jeesuksen paluuta. Pappi puhui saarnassa lopun ajan merkeistä (kuinka ne sopivat nykyaikaan) ja Jeesuksen tulemisesta. Jotenkin tuli vahvistus omille ajatuksille että Jeesus tulee pian. Siis kirkkoon menin vähän hetken mielijohteesta kun en ollut moneen kuukauteen käynyt siellä ja pappi puhuu aiheesta mitä miettinyt paljon.
Kommentit (30)
Minä 30+ mies oisin voinu lähtee mukaasi.
Kuulostaa hyvältä papilta. Ja kyllä minustakin on merkkejä, että Jeesuksen toinen tuleminen lähestyy.
Pappi puhuu ihan joka sunnuntai saarnassaan Jeesuksesta.
Ja uskot noihin höpö höpö kirjoihin ja puheisiin?
Hieno juttu sinulle. On kuitenkin hyvää muistaa, että kyseessä ei ollut suuri sattuma. Sekin on hyä muistaa että kirkko on aikuisten leikkikerho. Aikuiset kokoontuvat kuuntelemaan tarinoita (satuja.) Kyseistä instanssia ei kannata ottaa tosissaan. Ei ainaakaan liikaa.
Myös Yleisradio puhuu aamuin illoin Jeesuksesta, ihan lakivelvoitteisesti.
Avaa vain Radio 1 niin kuulet Jumalan sanaa.
Onko tämä joki ateistien pätemisketju? Menkää muualle hokemaan noita satujuttujanne.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä papilta. Ja kyllä minustakin on merkkejä, että Jeesuksen toinen tuleminen lähestyy.
Kai sille jeesukselle kerrotaan että nykyaikana hän hoitaa lapset jos tulee, tuskin tietää ehkäsystä. Jonkun teorian mukaan jeesus oli homo ja se on ihan ok nykyään.
Se nyt vain on niin että seurakunta on odottanut Jeesusta palaavaksi hetkenä minä hyvänsä ihan siitä lähtien kun hän nousi taivaaseen ja sanoi palaavansa piakkoin.
Ja se on ihan oikein; Jeesuksen paluun odotus on elävän kristillisyyden tuntomerkki. Kannattaa kuitenkin hoitaa työnsä, perheensä ja muut asiansa sen mukaan että hän EI palaa sinun elinaikanasi.
Nimittäin Lutherin aikaan maailman asiat olivat sellaisella mallilla, että kristityt olivat täysin vakuuttuneita että maailmanloppu on ihan oven takana. 30-vuotisen sodan aikana samoin. Ja niin edelleen.
Minä kävin kirkossa 20 vuotta sitten. Pappi puhui siitä, kuinka lopun ajan merkit ovat näkyvillä ja miten Jeesus tulee pian. Toisin sanoen tästä asiasta on puhuttu kristinuskon synnystä lähtien. Paavalikin oli vakuuttunut siitä, että Jeesus palaa vielä hänen eläessään. Joidenkin mielessä kaikki sodat, mullistukset ja muutokset enteilevät aina Jeesuksen paluuta. Aina yhteiskunta tuntuu olevan aivan erityisellä tavalla rappiolla ja moraali romahtamassa.
Toiseksi, nyt on adventin aika ja adventtihan merkitsee tulemista eli Jeesuksen paluun odottelua. Sopii kuvaan, että puhutaan ko. asiasta.
Mene sinne kirkkoon kuuntelemaan maailman suurinta valhetta.
Meinaatko ap että kun pappi sattui puhumaan niin kuin puhui, että se tarkoittaa että jeesus on tuloillaan? Ymmärsinkö oikein? Haluaisin kuulla papin vastauksen myös.
Missä ihmeen kirkossa pappi puhui Jeesuksesta???
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen kirkossa pappi puhui Jeesuksesta???
Niin! Voisin itsekin vääntäytyä paikalle kuuntelemaan.
Jos Jeesus on säädyllinen mies, Magdalan Maria tulee ensin, sitten vasta Jeesus.
Mun mielestä saarnat on aika niinsanotusti perushöttöä. Ei ne ole kuten ennen. Ei siellä saarnata taivaasta ja helvetistä. Siellä puhutaan kuin taivaskanavilla. Saarnat on lähinnä sitä mitä lähimmäisen rakkaus on tai mitä arki perhe-elämässä on. Mua ihan oikeasti vituttaa kun pastori on ovella kättelemässä ja tervetulottamassa. Sitten pappi vetää violetin kaulahuivin ja alkaa puhua siitä miten ihmiset erkaantuvat toisistaan nykypäivänä.
Eikäku hei... ihan oikeesti nyt. Missä on puhe Jeesuksesta, herrasta? Missä on puhe uskosta, toivosta ja rakkaudesta? Missä on puhe kristinuskosta?
Sitten ihmetellään, että miksi ihmiset eroavat kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Eikäku hei... ihan oikeesti nyt. Missä on puhe Jeesuksesta, herrasta? Missä on puhe uskosta, toivosta ja rakkaudesta? Missä on puhe kristinuskosta?
Sitten ihmetellään, että miksi ihmiset eroavat kirkosta.
Sitä löytyy vielä pienistä Suomen luterilaisen kirkon ulkopuolisista seurakunnista.
Jeesuksesta voidaan puhua monella eri tapaa. Ilman että sanallakaan viitataan lopun aikoihin.
Ei ihan kauhean suuri sattuma, että pappi puhuu Jeesuksesta.