Ennen lapsi saanut paljon paketteja
Nyt saa vähemmän kun isovanhempia ei ole. Miten tekisitte, ostaisitteko paljon lahjoja?
Kommentit (18)
Ihan turhaa laskea määrää, lapsi leikkii a nauttii enemmin niistä muutamasta jota on toivonut
Miksi lapsi on alunperin opetettu siihen, että jouluna se juttu on ne paketit?
Vierailija kirjoitti:
Mummo tykkäsi tuoda paljon paketteja.
Lopetin itse ostamasta lahjoja muille, kun itse sain lajaksi aina vain halpaa rihkamaa ja muuta roskaa. Toiveitani ei edes haluta kuulla. Kysyin jopa voinko edes saada ehjiä sukkia joululahjaksi, niin heti alkoi valitus liian kallista plaa plaa plaa... Muille kyllä voidaan antaa merkkivaatteita, bluethoot kuulokkeita, VR -laseja ja uusia puhelimia. Minua ei siis kaivata.
Saiko hän siis viime joulunakin paljon paketteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Aika helppo johtopäätös: ei mummoa, joten ei mummon lahjoja, joten yhteensä vähemmän lahjoja.
Lapsikin ymmärtää. Ymmärrätkö sinä?
Vierailija kirjoitti:
Saiko hän siis viime joulunakin paljon paketteja?
Sai koska mummo kerkisi vielä viimeiset joululahjat ostamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Aika helppo johtopäätös: ei mummoa, joten ei mummon lahjoja, joten yhteensä vähemmän lahjoja.
Lapsikin ymmärtää. Ymmärrätkö sinä?
Lapsena ihmettelin, miksi ihmeessä sain vähemmän lahjoja kuin edellisenä vuonna. Minulle tämä tämä selitettiin sillä että olen ollut liian tuhma. Älkää tehkö näin omille lapsillenne.
Vierailija kirjoitti:
Nyt saa vähemmän kun isovanhempia ei ole. Miten tekisitte, ostaisitteko paljon lahjoja?
Rakas Ammattivalittaja. Isovanhemmista ei enää viime joulunakaan ollut pakettien ostajiksi. Mitä teit silloin? Tee samoin tänä jouluna.
Tämä riippuu täysin lapsen iästä. Jos on jo sen ikäinen, että tajuaa, että osa paketeista tuli mummolta, niin tajuaa myös, että väistämättä pakettien määrä väheni luonnollisista syistä. Ikävää, mutta realistista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi opetettu? Syy ei ole, että mummo tykkäsi tuoda. Sinun olisi pitänyt ohjeistaa ettei tuo. Nyt joudut selittämään miksi se joulu on olemassa.
Lapset tykkäävät lahjojen avaamisesta. Jos ostat lapselle värityskirjan ja kyniä niin paketoi ne erikseen ja kaksi iltasatukirjaa kahteen pakettiin. Tokmannilta ja Tigerista yms. löydät lapsille kivaa tekemistä edullisesti, jotka ns. katoavat eivätkä lisää lelumäärää esim. värikyniä, muovailuvahaa, erilaisia limoja... Löytyisikö Tori.fistä klassikkoleluja?
Lapsi saa avattavaa, mutta ylihintainen muovikrääsä ei lisääntyisi nurkkiinne eikä lapsi oppisi joulun olevan sellainen kulutusjuhla.
Ei millään pahalla ammattivalittaja. Mutta miten ihmeessä sun täytyy tätäkin kysyä joltain nettipalstalta? Tämä on ihan kokonaan sun ja miehesi asia, ja te päätätte sen ihan itse.
Totta kai se lahjakato pitää kompensoida. Joulun tarkoitus on äärimmäisen ne lahjat. Joulu menee pilalle jos ei ole paljon lahjoja.
No, olet kertonut täällä (vähän turhankin usein), että pojan huone on niin täynnä leluja ja krääsää, ettei se raukka sekaan mahdu. Ja huonetta on mahdotonta siivota.
Niin että mieti: tarvitseeko se lapsi yhä vaan lisää tavaraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakas Ammattivalittaja. Isovanhemmista ei enää viime joulunakaan ollut pakettien ostajiksi. Mitä teit silloin? Tee samoin tänä jouluna.
Kyllä oli. Mummo toi lahjat paketoituna meille joulukuun alussa ja joutui sairaalaan joulukuun puolivälissä. Joten paketteja oli paljon.
Vierailija kirjoitti:
No, olet kertonut täällä (vähän turhankin usein), että pojan huone on niin täynnä leluja ja krääsää, ettei se raukka sekaan mahdu. Ja huonetta on mahdotonta siivota.
Niin että mieti: tarvitseeko se lapsi yhä vaan lisää tavaraa?
En mietikkään mitään krääsää vaan esim uutta puhelinta, tablettia tms.
En.