Voiko hampaan reiän paikata jos suussa ientulehdus?
Mulla suussa kämmenen kokoinen ientulehdus vieläkin ja tiistaina aika hammaslääkärille reiän poraukseen, mutta miten on puudutteen laita.. ei kai sitä voida tulehtuneeseen ikeneen pistää?
Kommentit (12)
Koko suu kuntoon kerralla. Sinulle voi tulla useampi käynti, mutta mitä siitä. Sinulle tärkein asia on nyt oma suu.
Vierailija kirjoitti:
Koko suu kuntoon kerralla. Sinulle voi tulla useampi käynti, mutta mitä siitä. Sinulle tärkein asia on nyt oma suu.
Haluan hoitaa suuni kuntoon, mutta miten on puudutteen laita kannattaako minun ottaa sitä jos on ientulehdus?
Vierailija kirjoitti:
Mulla suussa kämmenen kokoinen ientulehdus vieläkin ja tiistaina aika hammaslääkärille reiän poraukseen, mutta miten on puudutteen laita.. ei kai sitä voida tulehtuneeseen ikeneen pistää?
Kyllä puudutteen voi ottaa, vaikka olisikin ientulehdus. Hammaslääkärisi kyllä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ikenistä saa kämmenen kokoisia, vaikka laskis kaikki yhteen. Sehän on vain hampaiden ympärillä. Jonkinlainen suutulehdus?
Vierailija kirjoitti:
nosto
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ikenistä saa kämmenen kokoisia, vaikka laskis kaikki yhteen. Sehän on vain hampaiden ympärillä. Jonkinlainen suutulehdus?
Hammaslääkäri tarkotti viimeks varmaan tuolla kämmenen kokoisella tulehduksella sitä että mun suussa kaikki ikenet on tulehtuneet. Myös ien sen hampaan kohdalta joka aiotaan paikata. Siitä siis ei oo mitään haittaa vaikka laittavat puudutetta tulehtuneeseen ikeneen, ei jää muhimaan sinne ja aiheuta pahempia terveysvaivoja?
Miten ikenet voivat tulehtua koko suussa?
Ientulehdus ei ole este puudutteen käytölle. Ainoa haitta ientulehduksesta paikkauksen yhteydessä on että ien vuotaa verta herkemmin ja paikan pitäminen kuivana voi viedä vähän tavallista enemmän aikaa. Tähän on tehokas mutta vähän pahanmakuinen geeli käytössä.
Kiitos vastauksista! :) ja mulla on siis kauttaaltaan ientulehdus koska hampaat ollu välillä pesemättöminä pitkiäkin aikoja, en oo masennuksen takia jaksanut hoitaa itseäni...
nosto