Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hankkiiko ihmiset/iso osa ihmisiä lapsia siis tahtomattaan? Terv itse lapseton, nuori nainen

Vierailija
08.12.2018 |

Olen lukenut tosi paljon näitä syntyvyyskeskusteluja ja ihan valtavan paljon, ehkä eniten? on sitä, että lapsettomat on itsekkäitä eikä halua ottaa vastuuta ja kasvaa aikuiseksi jne.. Itse olen vielä aika tosi nuori, mutta olen luullut että lapsia tehdään kuitenkin halusta? Vai onko siis kyse enemmän velvollisuudesta, johon "aikuisemmat" ja "vahvimmat" itsensä sitten taivuttavat, vaikka eivät oikein halua?

Oma äitini ei oikein osaa puhua näistä asioista, joten siltä en osaisi kysyäkään.

Kommentit (167)

Vierailija
1/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hankkii. Sitten ne tulee tälle palstalle itkemään inhorealistista lapsiperhearkea kun muualla ei kehtaa, kun pitää pitää kasassa sitä onnellisen perhe-elämän kulissia.

Vierailija
2/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttia? Itse olen luullut että asia on mieluisa jossain vaiheessa mutta onko nyt niin että sitä pitää itseään vastaan osata toimia, että perhe tulee? Vähän kuin hypätä kielekkeeltä? Se tuntuu tosi kummalliselta ja olisi kiva tietää jos näin on... Onko se sitten epäsopivaa myöntää ettei kukaan halua ja kaikki tekee pakolla, ja sellaiset jotka ei tee on lapsellisia, vai mikä tämä juttu on?

hämmentynyt olen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on aivopestyjä ja huomaavat sen vasta kun ei ollutkaan kivaa että mies jatkaa elämää normaalisti ja itse on ruhjoutuneena kotijumina.

Vierailija
4/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsia hankitaan suurimmaksi osaksi siksi, että niitä halutaan. 

Mutta aina on vahinkojakin toki joukossa. Näissäkin tapauksissa käy useimmiten niin, että ajatus lapsen haluamisesta kypsyy raskausaikana ja adoptioon lähtee ani harva vauva Suomessa. 

Vierailija
5/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku perheellinen vastata? Olisiko minun esim. tarpeen vain päättää, että kun olen 27 niin teen lapset vaikka en halua? Onko se siis se, mitä yleensä tehdään? Olisi kiva tietää ja varmaan sitten henkisesti valmistautua, tuntuu tosi vaikealta motivoitua esim ostamaan kaikkea mitä vauva esim. tarvitsee jos sitä ei halua, mutta ehkä pidemmällä aikavälillä saisi jonkun listan aikaiseksi...

Vierailija
6/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltähän se vaikuttaa, että ei kukaan lapsia oikeasti halua, ne tehdään vain velvollisuudentunnosta valtiolle. Vanhempia tulee siis sääliä.

Vierailija
7/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttia? Itse olen luullut että asia on mieluisa jossain vaiheessa mutta onko nyt niin että sitä pitää itseään vastaan osata toimia, että perhe tulee? Vähän kuin hypätä kielekkeeltä? Se tuntuu tosi kummalliselta ja olisi kiva tietää jos näin on... Onko se sitten epäsopivaa myöntää ettei kukaan halua ja kaikki tekee pakolla, ja sellaiset jotka ei tee on lapsellisia, vai mikä tämä juttu on?

hämmentynyt olen

Joo, ihan totta näin se menee. Voin kertoa toisenkin salaisuuden: Oikeasti kukaan ei halua käydä töissä. Mutta töissä käymällä osoitat olevasi muiden silmissä vahva, itsenäinen vastuuta kantava aikuinen.

Vierailija
8/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hämmentynyt olen

Joo, ihan totta näin se menee. Voin kertoa toisenkin salaisuuden: Oikeasti kukaan ei halua käydä töissä. Mutta töissä käymällä osoitat olevasi muiden silmissä vahva, itsenäinen vastuuta kantava aikuinen.

Ei nyt sentään, töissä käydään lähinnä palkan takia. Ei useimmat lottovoittajat jatka töitä vain muiden arvostuksen takia.

Vierailija
9/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu aika järjettömältä kuitenkin hankkia niitä lapsia jos ei halua? En mä hevostakaan hankkisi.. Mutta mielestäni olisi hyvä että tästäkin puhuttaisiin enemmän, olen saanut itse ihan erilaisia käsityksiä kuin mitä tämä keskustelu on julkisuudessa

Vierailija
10/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään joka olisi tahtomattaan lapsia tehnyt, pari vahinkolasta toki, mutta abortti on keksitty, eli kyllä ne sen lapsen ovat halunneet. Itselläni on kolme lasta, kaikki erittäin haluttuja, mutta olen myös elämäni aikana tehnyt kaksi aborttia kun raskaus on ollut vahinko ja lapsi eitoivuttu.

En ymmärrä miksi kukaan tekisi haluamattaan lapsia nykypäivänä, e-pillerit ja muut ehkäisyt on keksitty kymmeniä vuosia sitten ja tosiaan abortti on sitten viimeinen mahdollisuus perua koko juttu.

Sun  pitää ap ymmärtää se, että näihin keskusteluihin osallistuu eniten ne joilla on jotain negatiivista sanottavaa, ne kaikki 95% jotka ovat ihan tietentahtoen tehneet lapset ja yleensä suunnitelmallisesti, eivät tule sitä asiaa tänne kertomaan. Vain katkerat ihmiset jaksaa kirjoitella tuhansia viestejä kuinka katkeria ovat milloin mistäkin asiasta, lapsiahan on helppo syyttää omista virheistä ja epäonnistumisista.

Vierailija
11/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe alkaa vaikuttaa aika ikävältä asialta :(

ap

Vierailija
12/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan se vähän kummallista. Kai ihmiset sitten kotona vittuilee niille lapsille koko ajan kun ovat niin rasittavia velvollisuuksia. Siksihän lapsilisääkin maksetaan kun kukaan ei muuten suostuisi niitä tekemään.

Vierailija
13/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hämmentynyt olen

Jaa. Mä käyn töissä siksi, että saan sieltä rahaa pakollisiin menoihin ja vapaa-ajan rientoihin. Mitkään muut syyt eivät työntekoon oikeastaan motivoikaan. Tai eivät motivoi ainakaan niin paljon, että yksistään niiden vuoksi töitä tekisin. Koska ilman palkkaa työnteko antaisi minulle kokonaisuudessaan huomattavasti vähemmän kuin mitä se ottaisi.

Vierailija
14/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on raskaana kostean baari-illan jälkeen 🤔

Vierailija
15/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään joka olisi tahtomattaan lapsia tehnyt, pari vahinkolasta toki, mutta abortti on keksitty, eli kyllä ne sen lapsen ovat halunneet. Itselläni on kolme lasta, kaikki erittäin haluttuja, mutta olen myös elämäni aikana tehnyt kaksi aborttia kun raskaus on ollut vahinko ja lapsi eitoivuttu.

En ymmärrä miksi kukaan tekisi haluamattaan lapsia nykypäivänä, e-pillerit ja muut ehkäisyt on keksitty kymmeniä vuosia sitten ja tosiaan abortti on sitten viimeinen mahdollisuus perua koko juttu.

Sun  pitää ap ymmärtää se, että näihin keskusteluihin osallistuu eniten ne joilla on jotain negatiivista sanottavaa, ne kaikki 95% jotka ovat ihan tietentahtoen tehneet lapset ja yleensä suunnitelmallisesti, eivät tule sitä asiaa tänne kertomaan. Vain katkerat ihmiset jaksaa kirjoitella tuhansia viestejä kuinka katkeria ovat milloin mistäkin asiasta, lapsiahan on helppo syyttää omista virheistä ja epäonnistumisista.

Tässä lie kyse siitä, että ihmiselle joka ei halua lapsia, sanotaan että he pitkittävät nuoruuttaan eivätkä osaa ottaa vastuuta. Senhän saa jokainen lapseton kuulla. Joten on ihan loogista kysyä, että ovatko nämä tällaisen kysymyksen esittäjät itse ottaneet ns. härkää sarvista vaikka ei olisi kiinnostanut yhtään koko lapsiasia? Ovat  vaan päättäneet lopettaa nuoruuden pitkityksen ja päättäneet alkaa kantaa vastuuta, mekaanisesti, ja hankkineet perheen haluamattaan.

Koska jos näin ei ole, niin miten ihmeessä sitten sitä jaksetaan lapsettomille toitottaa?

Vierailija
16/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltähän se vaikuttaa, että ei kukaan lapsia oikeasti halua, ne tehdään vain velvollisuudentunnosta valtiolle. Vanhempia tulee siis sääliä.

Siis mistä tälläinen vaikutelma tulee?

Median keskusteluissa on otettu kantaa siihen että miksi syntyvyys on niin rajusti ja ennustamattomasti laskenut, ja on arvailtu erilaisia yhteiskunnallisia ja yleispäteviä trendejä että miksi näin voi olla. Sitähän ei ole kunnolla tutkittu että missä se syy on, onko ensisynnyttäjät vähentyneet vai jätetäänkö se kolmas lapsi hankkimatta helpommin kuin ennen, mikä vaikutus sillä on että on pieniä ikäluokkia ollut synnytysiässä pitkään... Kukaan ei ole sanonut että kenenkään pitäisi tehdä lapsia velvollisuudesta yhteiskuntaa kohtaan, tottakai jokainen lapsi on oikeutettu syntymään tähänkin hienoon yhteiskuntaan vanhempiensa haluamana.

Vierailija
17/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä tälläinen vaikutelma tulee?

Median keskusteluissa on otettu kantaa siihen että miksi syntyvyys on niin rajusti ja ennustamattomasti laskenut, ja on arvailtu erilaisia yhteiskunnallisia ja yleispäteviä trendejä että miksi näin voi olla. Sitähän ei ole kunnolla tutkittu että missä se syy on, onko ensisynnyttäjät vähentyneet vai jätetäänkö se kolmas lapsi hankkimatta helpommin kuin ennen, mikä vaikutus sillä on että on pieniä ikäluokkia ollut synnytysiässä pitkään... Kukaan ei ole sanonut että kenenkään pitäisi tehdä lapsia velvollisuudesta yhteiskuntaa kohtaan, tottakai jokainen lapsi on oikeutettu syntymään tähänkin hienoon yhteiskuntaan vanhempiensa haluamana.

Kaikissa syntyvyydenlaskukeskusteluissa valtaosa kommenteista on sitä että ei osata kantaa vastuuta ja kasvaa aikuiseksi. Siksi kuulostaa siltä että prosessi on mekaaninen; ihmiset ei halua lapsia mutta vastuullisimmat vaan menee ja tekee ne. Ja ne vähemmän vastuulliset tekevät mitä haluavat.

Vierailija
18/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä lie kyse siitä, että ihmiselle joka ei halua lapsia, sanotaan että he pitkittävät nuoruuttaan eivätkä osaa ottaa vastuuta. Senhän saa jokainen lapseton kuulla. Joten on ihan loogista kysyä, että ovatko nämä tällaisen kysymyksen esittäjät itse ottaneet ns. härkää sarvista vaikka ei olisi kiinnostanut yhtään koko lapsiasia? Ovat  vaan päättäneet lopettaa nuoruuden pitkityksen ja päättäneet alkaa kantaa vastuuta, mekaanisesti, ja hankkineet perheen haluamattaan.

Koska jos näin ei ole, niin miten ihmeessä sitten sitä jaksetaan lapsettomille toitottaa?

Tämä!

Lasten teko tuon vastuuhöpötyksen jälkeen kuulostaa siltä, että vietettyään onnellista elämää ihminen n 30- vuotiaana päättää, että loppuelämäni haluan olevan kurjaa pas kaa, koska se on vastuullista, ja sitten tekee lapsia ja vihaa jokaista niiden kanssa viettämäänsä sekuntia. Koska epäitsekkyys ja vastuu. Älkää siis enää valehdelko... "lapseton ei voi kuvitellakaan sitä rakkauden määrää minkä lapsi tuo! " = "ei stana mä vihaan tätä elämää, en kestä kun sä et vihaa omaas"

Vierailija
19/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nykyään suurempi osa lapsista ole toivottuja kuin takavuosina. Nykyisin on ehkäisy jokaisen ulottuvilla. Mutta lapsia haluamattomien ääni on nykyään muotia etenkin mediassa.  On muotia jättää lapset hankkimatta, koska me suomalaiset kuulemma tuhoamme maapallon lisääntymällä, elämällä ja matkailemalla.  Lisääntymättömyyshaluiset siis keskittyvät elämään ja matkailemaan, koska heistä on paljon fiksumpaa, että tänne tulee etelästä - jossa eläminen syö paljon vähemmän luonnonvaroja - uusia ihmisiä eikä suomalaisia suomalaisia tarvita enää yhtään mihinkään..

Vierailija
20/167 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo. Ei kukaan hanki oikeassa elämässä lapsia, jos ei niitä halua. Nettikeskustelut on asia erikseen.