Naisen normaali paino?
Mikä on sopiva paino naiselle? Olen 167cm pitkä ja painan 64kg. Onko tämä normaali paino?
Kommentit (17)
Sopiva ja normaali eivät ole synonyymejä. Normaali, eli keskiverto suomalainen nainen on 164 senttiä pitkä ja painaa 70 kiloa. Sopiva paino olisi BMI:n mukaan sinulle noin 60,5 kiloa.
Minun vaimoni on 165 cm pitkä ja painaa 71 kiloa. Ihan normaalipainoiselta vaikuttaa. Ihana nainen.
Painoindeksi kirjoitti:
Sopiva ja normaali eivät ole synonyymejä. Normaali, eli keskiverto suomalainen nainen on 164 senttiä pitkä ja painaa 70 kiloa. Sopiva paino olisi BMI:n mukaan sinulle noin 60,5 kiloa.
Eipäs muuten ole. Sinä vaan tykkäät luisista naisista ja tyrkytät luukasa-aatettasi muille.
58kg normaali paino pikkutissinaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mahdoton sanoa mitään pelkkien lukujen perusteella. Miltä vatsa näyttää?
Selkävyyhdit, jättiläiskädet, porsaan potka ja hyllyvä pylly on siis ok, kunhan vatsan seudulla ei ole ylimääräistä?
Katso BMI-laskurista, mikä on tuon pituiselle normaalipainon vaihteluväli.
Pituus - 110cm =laiha läski, pituus-90cm=treenattu mimmi, eli sun ideaalipaino kehon koostumuksesta riippuen 54-74kg
Pituus-110 on edelleen, ja on aina ollut ihan toimiva hihavakio. Jos se ei toimi, niin suurella todennäköisyydellä tiedät silloin jo itse mikä on rasvaprosenttisi ja pystyt siitä laskemaan ihannepainosi.
Normaalipainosi on siis silloin kun olet noin 17-25% rasvoissa. 25 alkaa toki olla jo aika korkeahko, ja 17 on matala jos et urheile mutta kumpikaan ääripää ei vielä ole huolestuttava.
Vierailija kirjoitti:
Katso BMI-laskurista, mikä on tuon pituiselle normaalipainon vaihteluväli.
Älä katso, jos et ole tilastotieteilijä ja tee jotain väestötason tutkimusta. Jos haluat tietää oman normaalipainosi, niin vähennä pituudestasi 110, tai mene rasvaprosenttimittaukseen.
Vierailija kirjoitti:
pituus-90cm=treenattu mimmi
No ei, jos ei sitten ole tosi puntti ja sikabulkki päällä. Normimittainen ja omilla hormoneilla treenaava nainen ei loihdi itselleen 20 kiloa lihasta vaikka tekisi mitä.
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksi kirjoitti:
Eipäs muuten ole. Sinä vaan tykkäät luisista naisista ja tyrkytät luukasa-aatettasi muille.
Luit varmaan väärin. Normaalipaino 167 senttiselle naiselle olisi jossain 55-57 kilon hujakoilla.
Painoindeksitaulukon mukaan normaalipaino pituisellesi on 52-70 kg.
Itse olen 173cm, 58kg, mielestäni normaalipainoinen vaikka mahassa vähän pömppistä löytyykin.
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksitaulukon mukaan normaalipaino pituisellesi on 52-70 kg.
Kyllä, mutta painoindeksi ei kerro mitään kun on yksilöstä kyse. Ja ne rajat ovat muutenkin ihan päin persettä, niitä pitäisi laskea reilusti.
Sori, mutta reilusti viitosella pitäisi paino alkaa tuolla pituudella. T: Mies.
Mahdoton sanoa mitään pelkkien lukujen perusteella. Miltä vatsa näyttää?