Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos töistä soitettaisiin juuri nyt, että sun pitäs olla töissä puolen tunnin päästä, kerkeisitkö siinä ajassa töihin?

Vierailija
08.12.2018 |

Mä kerkeisin nippa nappa. Äkkiä työvermeet niskaan ja auto alle. Töihin ajaa n. 15 min.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkaan menee 25 min, eikä sieltä soiteta tähän aikaan enää.

Vierailija
42/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtisin kyllä, mutta en menisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtisi, koska kyydin anelemiseen ja järjestelemiseen kuluisi aikaa.

Vierailija
44/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, työmatka kestää tunnin, tosin näin viikonloppuisin varmaan pidempään, kun busseja menee vain kerran tunnissa, eikä aikataulut välttämättä sovi yhteen juna-aikataulujen kanssa. Jos on joku paha hätä, ja työnantaja tarjoaa taksin, voin ehtiä reilussa puolessa tunnissa.

Vierailija
45/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska etätyö.

Vierailija
46/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset vuoronvaihto,ym.töihin jonkun  tilalle tulemiseen liittyvät  asiat on niin työntekijän kuin työnantajankin osattava ilmoittaa AJOISSA.

Esim. Tyyliin :" Hei kuule, se on (esimerkiksi) Jantusen Hannu täällä vain.

Minä kuule sitä kun se Mälkönen ilmoitti ,ettei se pääse huomenna tulemaan, niin kävisikö sinulle ,että ottaisit sen vuoron ja tulisit huomenna töihin sen tilalle?"   Näin toimitaan tuollaisissa tapauksissa. Työnantaja ei sen sijaan voi, eikä hänellä ole mitään oikeutta  vaatia, edellyttää eikä edes olettaa, että työntekijä, (joka saattaa olla vapaa-aikanaan esim. saunassa ,tai vaikka vastaanottamassa (sovitusti) lentokentällä Brasiliasta  jouluksi vierailulle tulevaa veljeään, lapsensa kanssa juuri sillä hetkellä terveyskeskuksessa ,tai parhaan ystävänsä hautajaisissa tms. eli siis voi olla omalla vapaa-ajallaan aivan missä tahansa, olisi silloin aina valmiina  hänen, tai firman palvelukseen ja vielä noin lyhyellä ajalla . (päivystystyöt ovat sitten asia erikseen, mutta jo pelkästä päivystysajastakin on lain mukaan  saatava korvaus.) 

Vastauksena ap:lle siis: ei noin lyhyellä varoitusajalla kenenkään työntekijän tarvitse tulla töihin, eikä häntä voida vapaa-aikanaan mihinkään sellaiseen velvoittaa.

Työnantaja,tai työnantajan edustaja joka niin kuvittelee voivansa työntekijöidensä suhteen noin toimia, syyllistyy siis laittomuuteen , jos  hän mitään tuollaista valmiutta edes edellyttää työntekijältään tämän vapaa-ajalla ja on silloin jo  joka tapauksessa ylittänyt  valtuutensa virassaan , tehtävässään ja toimissaan

Vierailija
47/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi. Olen potilaana sairaalan päivystyksessä. Normaali työmatka on julkisilla n 45 min, eli toki jos pomo pistää taksin tulemaan firman piikkiin, niin pystyisin hyvällä tuurilla tulemaan puolessa tunnissa.

Vierailija
48/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin liukas keli, että ei turhaa hätyytellä ketään.

Vierailija
49/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtisin mutta en lähtisi koska mulla on muita suunnitelmia.

Vierailija
50/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just menis 5 tuntia. Kotoo menee 10 minuuttia, jos olen muuten valmis ts. vaatteet päällä. Mut ei suunnittelutyössä onneksi tuollaista tilannetta tule.

Vierailija
51/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tik tak tik tak viri viri tööt tööt.

Vierailija
52/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 min autolla, 10 min pyörällä, kerkeäisin.

Vierailija
53/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, matkaa on yli 200km. Enkä vapaapäivänä lähtisi muutenkaan, tuolla saa istua ihan tarpeeksi jo viitenä päivänä viikossa. Hakekoot jonkun joka asuu lähempänä.

Vierailija
54/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sukulaisissa 600 km päässä. En siis ehtisi.

Vierailija
55/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtisin jos ei suihkuun tarttis mennä. Sitten hiustenlaiton ja naaman puunaamisen takia aikataulu pettäisi.

Vierailija
56/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa työpuheluihin vapaa-aikana, työhön ei kuulu päivystystä ja työpaikkani on aina kiinni la-su. Mutta en pääsisi vaikka minut tavoitettaisiin, työmatkaan menee 45minuuttia yhteen suuntaan.

Vierailija
57/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just käväisin työpaikalla, kun viikonlopun tekijälle tuli ongelma, jota ei osannut ratkaista. yrittäjänä en saa palkkaa päivystämisestä, mutta jos jotain menee pieleen, niin oikeuden eteen joudun minä eikä työntekijät.

Yrittäjänä kuitenkin laskutat muiden tekemät työt katteella lisättynä joten tienasit tästäkin ja matkakulut voit vähentää.

Vierailija
58/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos TYÖKKÄRISTÄ soitettaisiin juuri nyt, että sun pitäs olla töissä puolen tunnin päästä, niin tilanne olisi haastava.

Vierailija
59/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni tapahtuu arkipäivisin, mutta juu, ehtisin. 5-10min menisi matkaan, kävellen 15min.

Vierailija
60/60 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseen työpaikkaan menee alle 5min ja toiseen n. 10. Eli ehtisin hyvinkin madella puolessa tunnissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi