Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ei osaa laittaa ruokaa?

Vierailija
08.12.2018 |

Tarkoitan nyt näitä perustaitoja kuten perunoiden keittäminen, munien paistaminen, lihan kypsentäminen. Miksi joillakin sujuu nuo leikiten ja osa taas ei opi millään?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä uusavuttomat ja ruoanlaittotaidottomat selittävät laiskuutensa kasvissyönnillä.

Käykääpä vaikka Gopalissa syömässä, niin eihän sitä sontaa voi hyvällä omallatunnolla sanoa ihmisravinnoksi kelpaavaksi. Mutta näiden avuttomien mielestä se on mekka.

Yleensä kasvissyöjät ovatkin niitä, jotka ovat paneutuneet hyvinkin ruuanvalmistukseen. Mitään ei ole saanut valmiina kuin vasta ihan viime vuosina. Joten olen täysin eri mieltä kanssasi.

Yksikään kasvissyöjä ei juurikaan osaa laittaa ruokaa. Siksi he ovat niitä kasvissyöjiä. Tietystihän se kun joku jaksaa edes lämmittää sen kaalinpään mikrossa on kasvissyöjän mielestä jo michelintähden arvoinen suoritus.

Se on katsos vähän mihin verrataan.

Vierailija
42/47 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ostanut kotiin perunoita tai kokolihaa, muitakin lihatuotteita vain hyvin harvoin, joten en niitä varmaankaan osaisi oikeaoppisesti valmistaa. Kananmunat syön keitettynä. Osaan kyllä laittaa sellaisia ruokia, jotka minua oikeasti kiinnostavat. 

Minäkin tykkään kananmunista keitettynä ja minulla on sitä varten kananmunankeitin. En ymmärrä miksi kaikki dissaa sitä turhakkeena. Saan kypsyysasteeltaan just sellaisia munia kuin kulloinkin haluan.

Miksi et saa sen kypsyisiä kun haluat ihan vaan liedellä ja kattilalla?
Ylivoimaisesti suurin osa maailman ihmisistä saa.

Tuon väitteen kyllä kyseenalaistan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää ihmiset jotka eivät osaa sorvata toleranssiin aihioita. Pitäisi jokaisen tämä osata

Vierailija
44/47 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ostanut kotiin perunoita tai kokolihaa, muitakin lihatuotteita vain hyvin harvoin, joten en niitä varmaankaan osaisi oikeaoppisesti valmistaa. Kananmunat syön keitettynä. Osaan kyllä laittaa sellaisia ruokia, jotka minua oikeasti kiinnostavat. 

Minäkin tykkään kananmunista keitettynä ja minulla on sitä varten kananmunankeitin. En ymmärrä miksi kaikki dissaa sitä turhakkeena. Saan kypsyysasteeltaan just sellaisia munia kuin kulloinkin haluan.

Miksi et saa sen kypsyisiä kun haluat ihan vaan liedellä ja kattilalla?
Ylivoimaisesti suurin osa maailman ihmisistä saa.

Tuon väitteen kyllä kyseenalaistan!

Voihan se toisten mielestä olla ylivoimaisen vaikeaa. Kuten  polkupyörällä ajaminenkin.

Vierailija
45/47 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää ihmiset jotka eivät osaa sorvata toleranssiin aihioita. Pitäisi jokaisen tämä osata

Miksi?

Vierailija
46/47 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihan aidosti surettaa näiden onnettomien puolesta. Oma elämänlaatuni romahtaisi, jos en enää saisi päivittäin hyvää itsetehtyä ruokaa.

Vaikka rahaa olisikin, en minä ainakaan löydä ravintoloista kaikkea, mitä haluan syödä. Sitä paitsi ravintolaruoka ei läheskään aina ole kummoista. Useimmissa käytetään esimerkiksi pakasteita ja puolivalmisteita. Kuten mieheni sanoo, miksi maksaa ravintolalle, kun kotona saa parempaa.

Eikä kokkaamisen tärkeyttä voi verrata mihinkään koodaamiseen tms. jota suurin osa ihmisistä ei koskaan tarvitse. Sen sijaan kaikki meistä syövät monta kertaa päivässä.

Eikö kokkaustaidottomilla ole vaikka kaveria, joka opettaisi? Toisaalta uskon kyllä, että jos on aito kiinnostus ruokaan, niin oppii kyllä yrityksen ja erehdyksen kautta. Oma innostukseni lähti parikymppisenä lahjaksi saadusta italialaisesta keittokirjasta. Silloin tajusin, että ruoka voi olla muutakin kuin makkarasoppaa vatsan täytteeksi.

Vierailija
47/47 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihan aidosti surettaa näiden onnettomien puolesta. Oma elämänlaatuni romahtaisi, jos en enää saisi päivittäin hyvää itsetehtyä ruokaa.

Vaikka rahaa olisikin, en minä ainakaan löydä ravintoloista kaikkea, mitä haluan syödä. Sitä paitsi ravintolaruoka ei läheskään aina ole kummoista. Useimmissa käytetään esimerkiksi pakasteita ja puolivalmisteita. Kuten mieheni sanoo, miksi maksaa ravintolalle, kun kotona saa parempaa.

Eikä kokkaamisen tärkeyttä voi verrata mihinkään koodaamiseen tms. jota suurin osa ihmisistä ei koskaan tarvitse. Sen sijaan kaikki meistä syövät monta kertaa päivässä.

Eikö kokkaustaidottomilla ole vaikka kaveria, joka opettaisi? Toisaalta uskon kyllä, että jos on aito kiinnostus ruokaan, niin oppii kyllä yrityksen ja erehdyksen kautta. Oma innostukseni lähti parikymppisenä lahjaksi saadusta italialaisesta keittokirjasta. Silloin tajusin, että ruoka voi olla muutakin kuin makkarasoppaa vatsan täytteeksi.

Makkarasoppahan on ihan hiton hyvää. Vielä parempi versio on siskonmakkarasoppa.

Ei sen hyvän ruoan tarvitse olla ulkomaan keittiön tuotos, kyllä ihan nämä perinteiset suomalaiset kotiruoatkin ovat hyviä, kun laitamiseen vähän panostaa.