Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muistatte kerhotätiä

11.05.2006 |

tai eskariopea kevätpäättäjäisissä? Me kun lähdemme matkalle ja pitäs jo ens viikolla muistaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisille kahvi/taukotilaan varmaan voit kyllä viedä.

En tiedä noudatetaanko teidän päiväkodissa tuota määräystä mutta se on kyllä nykyään ihan yleinen käytäntö, lapsille vietävät pitää olla kaupan alkuperäispakkauksissa ja kiinni (kylmä + hygieniaketjun varmistamiseksi).

Itse olen yrittänyt asennoitua päiväkodin hoitajan asemaan: en haluaisi saada 10:tä erilaista ja -väristä parvekekukkaa (eihän tiedän, onko minulla parvekettakaan), leikkokukat sen sijaan ok, kuihtuvat ja heitetään pois kun ovat ehtineet jo ilahduttaa. Muutenkin en haluaisi saada mitään mikä jää ns. olemaan/näkymään (koristeesineitä, eriparimukeja vuodesta toiseen, purkkeja ja purnukoita jotka eivät sovi sisustukseen). Sen sijaan tuore leipä kiva, kahvi/teepaketti, hunajapurkki. Talvella lämpimät kengänpohjalliset (aidot villaiset), keväällä veikeät varvassukat. Jotain käytännöllistä ja silti hauskaa olemme suosineet omissa muistamisissa. Viinipullo omasta mielestäni kyseenalainen, kaikki eivät tykkää ollenkaan.

Jos saisin koottua isomman joukon vanhempia joskus mukaan voisi lahja olla esim lahjakortti kukkakauppaan jokaiselle hoitajalle.

Vierailija
2/14 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai taitaa siinä olla puuvillaa osa seassa. Kohta on isomummollakin lastenlastenlasten piirtämä kassi ja muorilla ja mulla itelläni kauppakassit. On tosi suloisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä vuonna täti saa marikoolin+ kukkapuskan, viime vuonna sai lahjakortin kosmetologille.

me ollaan tehty mummoille äitienpäivälahjaksi itsekoristeltuja ostoskasseja. ostin prismasta luonnonvalkoisia kangaskasseja joita myydään siinä kassalla ja lapset koristelivat ne kangasväreillä. tämä siis vinkiksi sille joka kyseli pellavakassien perään :)

Vierailija
4/14 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2nlapsenäiti: Eipä tullut minulle mieleenkään tuollainen asia, ettei päiväkotiin voisi viedä tuoretta, omatehtyä pullaa. Mutta kyllähän tuo sinun perustelusi ihan ymmärrettävä oli. Olisi ollut kurjaa viedä pullat päiväkotiin ja kuulla tuo sama vasta siellä. Kiitos! Nyt pitää siis jotain muuta keksiä, koska en halua viedä kaupan pullia, ja kaiken maailman muki- yms. älyttömyyksistä olen varma, etteivät hoitajat niistä perusta. Itse en ainakaan sellaisista pitäisi, siispä en osta niitä muillekaan :)

Vierailija
5/14 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavimmat lahjat vuosien aikana ovat olleet:

-iki-ihanat kukkapuskat (pidän kukista ja on ihana aloittaa loma, kun koti on niistä kauniina!)

-Muumimuki

-Mariskooli

-lahjakortti, pienikin, esim. Stockalle (yhtenä vuonna ostin kaikilta vanhemmilta saadulla kortilla kauniin torkkupeiton ja tosiaan muistan edelleen, keneltä se on saatu)

-lahjakortti ravintolaan

-lahjakortti elokuviin

Sen sijaan mm. kirjat ja CD:t ovat jo vaikeampia lahjoja, kun ovat niin makuasioita, eikä tiedä mitä toisella jo on. Monet lahjat ovat lähteneet kiertoonkin, ei siinäkään tietty mitään pahaa ole ...

Itsetehdyt kortit ovat ihania, kirje vieläkin persoonallisempi (esim. mitä on vuoden aikana oppinut tms.)! Kaikkein liikuttavin ja arvokkain lahja kautta vuosien on ollut pojan itse huovuttama pannualusta, joka on edelleen aktiivikäytössä!

Ikimuistoisen lahjan ei tarvi maksaa paljon, vaikka viitseliäisyyttä vaatisikin.

Vierailija
6/14 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna tein itse antipastoja.

Vierailija
7/14 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUnaviiniä siis, tulee vähän kalliiksi mutta tekevät kyllä tooosi arvokasta työtä, ja tädit tykkää näin tiedän kokemuksesta :) toki jos joku on absolutisti pitää keksi muu lahja!

Vierailija
8/14 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalasimme ruukun ja istutimme siihen. Sitruunamelissa on kaunis, tuoksuu miedosti hyvälle ja sen voi sitten käyttääkin, niin ei jää nurkkiin pyörimään (paitsi ruukku, mitä aina tarvitaan). Tosin, nyt taitaa olla jo myöhäistä kasvatella...

Vierailija
9/14 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itsellä ei tule mieleen kuin kukat, suklaa, viini, kynttilät+servetit ja kaikkia on jo joskus annettu...

Vierailija
10/14 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajattelin kuitenkin olla menettämättä yöuniani asian kanssa. Toivon ikään kuin, että ratkaisu putkahtaisi yhtäkkiä eteeni.

Jos ei muuta keksitä, niin kyllä se taitaa jäädä isoon kukkapuskaan ja lapsen kanssa itsetehtyyn lorukorttiin, jossa toivottavasti vähän muistellaan tarha-aikoja ja opettajia.

Vierailija
11/14 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna laitoimme hoidon loppuessa tarhatädeille (silloin esikoinen siis oli täyspäivähoidossa) kukkaruukkuihin jotkin yrtit. Esikoinen koristeli yrttiruukut itse tarrakuvilla tms. Ja sitten tehtiin kortit lisäksi.

Vierailija
12/14 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii ihan kesäänkin. Koululainen piirsi opettajalle pellavakassiin kuvat!

Viime vuonna annoin sinkkiastioissa kaupasta ostetut yrtit ja kirjoitettiin tikkuihin yrttien nimet, se oli ihan nappijuttu!

Niitä kukkia kyllä riittää riesaksi asti.... Ovat kyllä ihania, mutta kun opellakin oli viimeksi sen viistoista eri kukkaa eri ruukussa, niin se jo säälitti!

Vierailija
13/14 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä M@p olet löytänyt pellavakassin? Olen nähnyt vain puuvillaisia.

Vierailija
14/14 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poikamme on päiväkodissa ja hän jää kesälomien alkaessa sieltä kokonaan pois vaihtaessa päiväkotia. Ajattelin leipoa kasan korvapuusteja (lapsia n. 20) ja viedä joku päivä heidän herkuteltavakseen.