Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetko/kirjoitatko fanfictionia?

Vierailija
07.12.2018 |

Ja mistä aiheesta?

Itse luen ficcejä laajalla skaalalla, jos satun joistakin hahmoista pitämään. Vielä en ole uskaltautunut kirjoittamaan vaikka ideoita päässäni pyöriikin.

Ja ikää mulla 29.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää. Joskus 2000-luvun alkupuolella minä ja vaikka kuinka moni kaveri luimme ja kirjoitimme. Enimmäkseen Harry Potter- ja LotR-aiheisia.

Vierailija
2/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen, lähinnä Potter- ja Stargate-fandomeissa. Olen jotain räpellyksiä kirjoittanutkin, mutta mitä vähemmän niistä sanotaan, sen parempi.

N33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 30 ja luen :D Englanniksi lähinnä, suomeksi ei ole riittävän laadukkaita riittävästi.

Pohjana ollut leffoja ja tv-sarjoja, en kehtaa edes sanoa mitä.

Vierailija
4/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut, tällä hetkellä Ao3:ssa noin 200 000 sanaa englanninkielisiä ficcejä. Luen myös.

N29

Vierailija
5/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen, joskus kirjoitinkin. Melko laidasta laitaan, luen useimmiten englanniksi koska suomeksi en ole löytänyt kuin pari hyvää joista pidin enkuksi tuntuu löytyvän paremmin.

Vierailija
6/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen, en kirjoita. Lähinnä sarjoista jotka eivät menneet niin kuin haluaisin. Eli toisin sanoen pari jonka halusin päätyvä yhteen eivät koskaan saaneet toisiaan tai loppu jäi muuten jotenkin keskeneräiseksi.

Vierailija
7/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen, yleensä Ao3 ja star trek fanfiction archivesta. Parhaimpia ficcejä olen tallentanut itselleni etteivät pääse katoamaan tyystin.

N26

Vierailija
8/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lukenut eroottisiä tarinoita, joissa on pokemon sarjassa esiintyneitä hahmoja.

Vierailija
9/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain muutaman olen lukenut ja pari pientä tarinaa kirjoittanut vuosia sitten. Tiedän muutamia noin viisikymppisiä, jotka lukevat niitä ahkerasti. 

Vierailija
10/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen slashia. Derek/Stiles, Arthur/Merlin, Damen/Laurent, Even/Isak... En kirjoita slashia itse, mutta kirjoitan originaaleja m/m-tarinoita.

Vierailija
11/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Harry potterin timantinkova taikasauva upposi voldemorthin kiihkosta värisevään tiedätte-kyllä-mihin. Taianomaiset huudot pimeydessä herättivät tylypahkan...(Jos tarpeeksi plussia, jatkoa seuraa :D)

Vierailija
12/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dan ja Phil. Ei mulla muuta.

Vierailija
13/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Super nörttiä.

Vierailija
14/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ennen My so called life -sarjaan pohtautuvia fanficcejä. Harry Pottereita en ole lukenut, koska en halua saada päähäni jotain sellaisia juttuja mitkä eivät sitten "oikeasti" pidäkään paikkaansa.

Vierailija
15/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen törmännyt joihinkin teksteihin mutta olivat niin kökköä tarinaa ja vaikka tv-sarjan hahmoja kehitelty omaan mielikuvaani verrattuna ihan pieleen, joten nykyisin poistun sivulta heti kun huomaan sen fanficiksi.

Omia jatko tai sivujuonteita päässäni voin kyllä kehitellä.

Vierailija
16/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että on sentään muitakin, täälläkin😊

On olemassa todella laadukkaita ficcejä, niiden kirjoittajat välillä ryhtyvät "oikeiksi" kirjailijoiksi ja mikäpä voisi olla parempaa harjoitusta.

Parhaissa yhteisöissä on yleisö ja arvostelijat helposti tavoitettavissa, omaa tyyliään ja taitoaan voi hioa loputtomasti.

Ihmettelen, miksi fanfictionia vieläkin pidetään nörttimäisenä, vähän hölmönä lasten ja nuorten ilmiönä.

Tiedän 50-vuotiaita UPEITA kirjoittajia, joiden kyky kirjoittaa on ilmiömäinen. Ja heidän tuotoksistaan saa nauttia netissä ilmaiseksi, käydä heidän kanssaan mahdollisesti keskustelua teksteistä ja nauttia yhteisestä fanikokemuksesta.

Hienoa, oikeasti.

Ap

Vierailija
17/17 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla, että on sentään muitakin, täälläkin😊

On olemassa todella laadukkaita ficcejä, niiden kirjoittajat välillä ryhtyvät "oikeiksi" kirjailijoiksi ja mikäpä voisi olla parempaa harjoitusta.

Parhaissa yhteisöissä on yleisö ja arvostelijat helposti tavoitettavissa, omaa tyyliään ja taitoaan voi hioa loputtomasti.

Ihmettelen, miksi fanfictionia vieläkin pidetään nörttimäisenä, vähän hölmönä lasten ja nuorten ilmiönä.

Tiedän 50-vuotiaita UPEITA kirjoittajia, joiden kyky kirjoittaa on ilmiömäinen. Ja heidän tuotoksistaan saa nauttia netissä ilmaiseksi, käydä heidän kanssaan mahdollisesti keskustelua teksteistä ja nauttia yhteisestä fanikokemuksesta.

Hienoa, oikeasti.

Ap

Olen samaa mieltä, että on olemassa todella hyvää ja laadukasta fanfictionia. Ja usein tulee mietittyä mikseivät he lahjakkuudestaan huolimatta elätä itseään kirjoittamalla. On sitä pahempaakin soopaa julkaistu.

En myöskään tajua miten joku viisikymppinen olisi jotenkin enemmän nolo lukiessaa tai kirjoittaessaan ficcejä. Internet kun on ollut olemassa jo jonkin aikaa ja osa heistä todennäköisesti on ollut kohtalaisen nuoria harrastukseensa alkaessa. Sitä paitsi siitä yhdestä noloja ficcejä kirjoittaneesta viisikymmpisestä tuli lopulta miljonääri;).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän