Miten auttaisin suomalaisia vähävaraisia?
Haluaisin auttaa jotenkin nimenomaan kotimaan ihmisiä, joilla on hirveän vähän rahaa. Jopa ruokaan. En halua rahoittaa alkoholin käyttöä, tupakan ostamista tms vaan tukea kunnollisia ihmisiä, jotka eivät pärjää millään taloudellisesti. Onko hyvä taho Kotimaanapu vai Hope?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Brother Christmas
Auttaa suomalaisia vaikka onkin ajojahdin kohde.
Eikö hän ole poliisitutkinnassa?
Eikö lähipiiristä löydy ketään, joka olisi oikeasti avun tarpeessa? Jos itse ei tunne, niin eikö joku tuttu tunne sellaista, jolle voisi viedä vaikka lahjakortin postilaatikkoon tai paketin? Eikö kauppojen ostokortteihin voi laittaa rajoituksen "ei alkoholia eikä tupakkaa" ? Tuollainen rajoite olisi hyvinkin tarpeen mm. toisella paikkakunnalla opiskeleville lapsille annettaviin kortteihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain kunnolliset ansaitsevat apua.
Minusta kodittomat rappioalkoholistit tai narkkarit ovat ihan yhtä lailla avun tarpeessa, kuin "kunnolliset" vähävaraiset.
Itse avustan pelastusarmeijan kautta. Vaikka ovat uskonnollinen järjestö, auttavat ilman pakkokäännytystä ja nimenomaan heikoimmin toimeentulevia, kunnollisia ja vähän kunnottomiakin.
Olen samaa mieltä. Lapsipeheille on valtavasti keräyksiä mutta näitä laitapuolen kulkijoita ei muisteta.
Vanhuksille voi lahjoittaa kukkakaupoista joulukukan
Liekö Suomessa enää oikeasti avuntarvitsijoita, koska meillä on maailman anteliain kattava sosiaaliturva? Ehkä maaseudulla joku vanhus, joka ei hae hänelle kuuluvia etuisuuksiaan vaan kärvistelee omin voimin koska niin on aina tehty?
Olen itse kokenut köyhyyden lapsuudessani, kun isäni kuoli ollessani 10v ja äiti jäi pikku mökkiin suuren lapsijoukon kanssa, mutta 60-luvun kehitysmaa-Suomi olikin kovin erilainen.
Pienituloisia lapsiperheitä voit ilahduttaa viemällä joululahjoja Joulupuu keräykseen. Sosiaalitoimisto toimittaa lahjat lapsille.
Kirkon diakoniatyöntekijöihin voi ottaa yhteyttä, jos voit antaa kirkolle rahalahjoituksen, tavaralahjoituksen tai ruokatavaralahjoituksen. Diakonit jakavat ruokakuponkeja ja ruokakasseja pienituloisille. Ruokakupongeilla ei voi ostaa alkoholia, tupakkaa tai karkkeja, vaan pelkästään perusruokaa. Tulee tarpeeseen.
Ei, joulupuulahjat ei mene köyhille
Malike ry, toiminnanmahdollisuuksia liikuntavammaisille lapsille.
Tekemällä enemmän vapaaehtoistyötä ja kirjoittamalla vähemmän tänne.
Kysy tutuiltasi, tietävätkö jonkun avun tarpeessa olevan perheen. Todella hyvä keino auttaa, olisi esim. maksaa jonkun lukiolaisen kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Kysy tutuiltasi, tietävätkö jonkun avun tarpeessa olevan perheen. Todella hyvä keino auttaa, olisi esim. maksaa jonkun lukiolaisen kirjoja.
Tätä suosittelen. Itselläni on sukulaisissakin muutama vähävarainen perhe. Kuitenkin tupakka maistuu, eikä lasiin syljetä. Rahan antaminen ei olisi ratkaisu... Jos haluaa auttaa, voi tarjoutua maksamaan vaikka lapsen harrastuksen.
Pelastusarmeija on just hyvä. Osaavat avuntarvitsijat jo sinne ennestään.
Ja kyllä meidän paikkakunnalla on toimintaa lisätty oikeastaan juuri alko jne väelle:
Tällä vkolla pistäydyin uudessa kahvilassaan...
Niin sain esim kuulla, että perjantaisin on alettu pitämään toimintaa (elokuvia, karaokea ym)
ja juuri siksi, että saataisi jengi pois kadulta: se viikonpäivä on helppo sortua sinne päihteisiin.