Käytätkö rahaa joulun menoihin keskimäärin 550 euroa?
Sisältää lahjat. Tämä on haastattelujen mukaan summa, jonka aikuinen käyttää jouluun. Kuulostaa hatusta vedetyltä todellakin! Minulla työssäkäyvänäkään ei ole varaa tuollaiseen summaan kaikkien muiden menojen päälle joulukuussa saati sitten työttömillä ja eläkeläisillä.
Kommentit (65)
No en todellakaan :O
Ei minulla keskituloisella yksineläjällä ole varaa edes unelmoida tuollaisten summien laittamisesta joulunviettoon.
3 lastenlasta joille lahjat 50€/nuppi ja toinen 50€tilille. Oman kuopuksen lahjat 100€ ja 50€ rahana. Muutamalle suvun lapselle lahjat yht 100€. Ruokiin ja juomiin 250€.
Yhteensä 800€. Huh!!
Ei kyllä varmasti mene noin paljoa. Kolmelle kummilapselle lahjat 20-25 euroa/nenä, matkat kotiin ja takaisin yht. n. 150 euroa, käyn vanhempien luona syömässä mutta vien joulutortut ja suklaata eli n. 10 euroa, hautakynttilöitä on varastossa valmiina. Kolmelle aikuiselle kaverille ja vanhemmille lahjat max. 10 euroa per nuppi. Jää kolmeensataan euroon, josta puolet vievät matkat koska menen lomille kotikaupunkiin.
Käytin neljä euroa ainoaan lahjaan jonka ostin; iskälle kalenteri.
Ootteko köyttöneet tens laitetta?
Amazoonilla olis edullinen, ja toi on suosikki malli tuolla:
Pitäiskös kokeilla?
ostin tyttärelleni mopon ja maksoin kortin. niihin meni jo 1700€ mulla yksin huoltajana menee noin 2500€
Tänä vuonna pelkkiin joulun matkalippuihin meni 600e
Lahjoihin kahdelta henkilöltä ehkä noin 300 euroa, viiniä ja herkkuja noin 50 eurolla. Jouluruokaa inhoamme ja aatto ja joulupäivä mennään pummilla. Tapanina syömme jo helpottuneina normiruokaa.
Voi olla aika lähelle tuo summa. Lahjoja ei pahemmin tule, kun aikuisista lapsista toista on tuettu ensimmäisen auton hankinnassa ja luvattiin maksaa koiranpennun vakuutus, ja toinen sai jo uuden läppärin ja tabletin.
Kotiäiti olen, mutta lapsia 4. Lahjoihin ym menee varmaan yhteensä n. 1000-1200€. En halua pihistellä, vaikka varmaan pitäisi. Rakastan joulua, ja saan paljon iloa, jos pystyn täyttämään lasten tärkeimmän lahjatoiveen ja hankkimaan puolisolle jotain oikeasti yllättävää ja kivaa!
Alle satasella ja en halua mitään keneltäkään.
Veikkaan että menee reilusti enemmän. Tuskin olen aloitetut hankintoja, mutta on jo useampi satanen mennyt. Ruuat vielä päälle.
En vietä joulua, niin ei mene jouluun yhtään rahaa.
Mistä porukka saa noin paljon massia :O
Vierailija kirjoitti:
tämä menee pelkästään juhlasikareihin
Luin ensin että juhlakalsareihin.. 🤔😂
200 e joulun ruokiin. Tosin normaalistikin 5 päivän ruokiin menee 70 e, joten lisäys on vain 130 e. Lapsen lahjoihin 100 e. Muihin lahjoihin (4×kummilapsi, isovanhemmat, mies, lapsen päivähoidon väki, pari ystäväperhettä) 500 e. Joulukuusi ja -kukat 50 e. Joulukortit ja lähettämine 70 e. Paketointitarvikkeet 50 e.
Eli yhteensä n. 900 e kahdelta aikuiselta.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko köyttöneet tens laitetta?
Amazoonilla olis edullinen, ja toi on suosikki malli tuolla:
Pitäiskös kokeilla?
parhaillaan istun aamukahvilla ja laite sätkii selässä. Mulla niin jäätävät kivut ettei niihin auta mikään mutta aina tuo hetken helpottaa. Omronin laite
Käytän enemmän. Jo kahden lapsen lahjoihin menee tuo summa tai vähän enemmän. Meillä ei ole muita, jotka lapsille lahjoja ostaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Mistä porukka saa noin paljon massia :O
Perimällä ja lahjaksi (osakkeita ja pääomatuloja).
Aika lähellä totuutta tuo summa on. Voi kyllä mennä vähän enemmänkin.