Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö rahaa joulun menoihin keskimäärin 550 euroa?

Vierailija
07.12.2018 |

Sisältää lahjat. Tämä on haastattelujen mukaan summa, jonka aikuinen käyttää jouluun. Kuulostaa hatusta vedetyltä todellakin! Minulla työssäkäyvänäkään ei ole varaa tuollaiseen summaan kaikkien muiden menojen päälle joulukuussa saati sitten työttömillä ja eläkeläisillä.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 450€ on mennyt kolmen lapsen lahjoihin, yhteen miehen lahjaan, uuteen joulukuusen jalkaan (pakko oli uusia, ei ole meillä hitsauskonetta millä korjata), muutamaan foliovuokaan, yhteen pakettiin serviettejä ja torttutaikinalevyihin. Näin eilen laskeskelin. 

Yleensä lahjoihin ei mene näin paljon, mutta jostain ihmeestä löytyi kolme viime vuotista toivetta, mitä en enää silloin löytänyt mistään, ja ajattelin että laitetaan nyt kerrankin muutkin toiveet toteutukseen. Viime vuonna oltiin Aasiassa joulu, ensi joulusta en vielä tiedä. Ihan hauskaa näinkin välillä. 

Toisaalta meillä ei leluja ostella pitkin vuotta miten sattuu, joten ihan kiva ostaa nyt jouluksi. 

Vierailija
22/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene, ei lähellekään. Muutama kymppi ruokiin, kun on kuin kaksi viikonloppua peräkkäin. Lajoja en osta, mitä nyt ehkä kirjojen poistomyynnistä jotain luettavaa. Tänä vuonna aion olla kotona. Muutamana edellisenä vuonna olin loma-asunnolla ja tapailin sukulaisia, mutta vaihteeksi olen omassa erinomaisessa seurassani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain 600-700€ menee. Ostin itselleni 400€ arvoisen joululahjan, miehelle hankin jotain ja sitten tulee osteltua ruokia yms. Olen työssäkäyvä opiskelija ja jouluna on ihanaa panostaa hieman.

Vierailija
24/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa!

Yhtään lahjaa en ole ostanut vuosikausiin kenellekään - tämä sopimus on ystävien ja perheen kesken. Kukaan ei tarvitse lisää sälää vaan käytetään nekin rahat mielummin ympäri vuotta tapahtumiin, illallisiin jne.

Vierailija
25/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen - summa kylläkin sisältää vuokran ja muut asumisen kulut.

Vierailija
26/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytän. Viiden vuoden aikana yhteensä.

Vierailija
27/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on per aikuinen, niin aika lähelle menee. Lasten lahjoihin menee noin 600€, muiden (kummilapset, vanhemmat, puoliso, miehen sisarusten perheet =11 lahjaa/tuliaista) lahjoihin 300€ ja jouluruuat saadaan edullisesti vanhemmilla vieraillessa. Bensaan toki menee sitten ylimääräistä 50€, kun vanhemmat asuvat kaukana.

Vierailija
28/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 1100€ kun on kaksi aikuista perheessä. Eipä taida riittää. 1500€ on varmaan lähempänä.

Vierailija
29/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta vaikka ei olisi joulu niin ne sapuskat olisi ostettava kuitenkin. jouluruuat on Aika halpoja.

Lahjoihin palaa 200-300 mulla

Vierailija
30/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee. Veronpalautuksilla kuittaan.

Vierailija
31/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuu on normaali kuukausi, mitään ylimääräistä ruokaa/lahjoja ei toimeentulotuella ollessa pysty ostamaan.

Vierailija
32/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisältää lahjat. Tämä on haastattelujen mukaan summa, jonka aikuinen käyttää jouluun. Kuulostaa hatusta vedetyltä todellakin! Minulla työssäkäyvänäkään ei ole varaa tuollaiseen summaan kaikkien muiden menojen päälle joulukuussa saati sitten työttömillä ja eläkeläisillä.

Heh, no en todellakaan. Jo oma joululahjani itselleni maksaa 1800 euroa, ja siihen vielä kaikki muu päälle. Tuohon 0 lisää niin aletaan olla suht. oikeissa luvuissa.

Vierailija
33/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 100 euroa menee ruokaan ja pariin lahjaan lähimmille ystäville itsellä. Sinkku ja lapseton olen joten ei tarvitse paljoa jouluun satsata

Vierailija
34/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 100 euroa menee ruokiin jolla ruokitaan oma perhe (5 hlö) ja mummut (2 hlö) sekä mun veljet (2 hlö).

Lahjoihin käytetään miehen kanssa yhdessä noin 300.

Ja ollaan työssäkäyvä ja opiskelija.

Veronpalautuksilla kustannetaan joulu.

Vierailija
35/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 200€ sisältäen ruuat ja lahjat

Vierailija
36/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu mitä kattaa...Jos sapuskat,lahjat,kuusen,joulukalenterit,jouluvalotja ihan kaiken niin varmaan sitten.

Vierailija
37/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiteinien ja kummilasten lahjoihin meni tänä vuonna yli 1000 euroa. Tämä ei siis todellakaan ole mikään normisumma, mutta nyt oli pakollinen tarve esim. läppäreille. Ja olemme opiskelijaperhe. Jouluruoka on halpaa, joten siihen menee noin 100 euroa, emme muutenkaan tykkää mässäilystä. Aikuisille emme osta lahjoja.

Vierailija
38/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee noin 250e.

Lahjat sukulaislapsille ja kinkku. En laske niitä ruokia, jotka osttettaisiin joka tapauksessa, oli joulu tai ei.

Vierailija
39/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuista extraa menee suklaaseen ja juustoihin.

Vierailija
40/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonnia vähintään menee. Odotan tulevia jouluna jolloin tonni käteen ja känni toteen. Ei ole vielä näkyvissä muutamaan vuoteen.